Gezondheid alle pijlers

Eet ik te weinig?

29-04-2015 23:27 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb soms het gevoel dat ik wat te weinig en te ongevarieerd eet. Op een dag eet ik:

Ontbijt: stukje volkorenbrood met jam

Lunch: stukje volkorenbrood met kaas en stukje volkorenbrood met pindakaas.

Avondeten: kleine bord pasta of vlees (ik lust geen groente)

Savonds meestal nog een appel.

Heeft een van jullie misschien tips over voeding en of ik ook te weinig eet. Ik ben 181 cm lang en weeg rond de 58 kilo.
.
.
Goh wat denk je zelf..
Nou wat denk je zelf.... wil je het zo graag horen van ons?

Denk toch ff na lieve schat...

Oww en groenten hoef je helemaal niet te lusten, je hoeft het alleen maar op te eten..
Een stukje brood is kleiner dan een boterham?

Antwoord op je vraag: Ja. Tenzij je een muis bent, dan: Nee.
wat is een "stukje" brood? een halve boterham? een broodje zoals bijv.. een pistolet?
Ja. En als je geen groenten lust kan je nog wel meer andere dingen eten. 3 boterhammen bij de lunch bijv.

Of maak soep met veel groenten of een smoothie. Je maakt mij trouwens miet wijs dat je alle groenten niet lust.
Denk dat 'een stukje', een snee brood is.

Hoe komt het dat je zo weinig eet?
Life is short. Eat dessert first.
.
geen groenten lusten? wat een flauwekul weer
Je hebt het idee dat je te weinig eet en te ongevarieerd. Klopt zo aan je lijstje te zien. Hoe voel je je? Heb je veel energie?

Tips:

- Eet meer en/of vaker.

- Eet eens wat anders.

Hoe moeilijk kan het zijn? Ga naar de winkel en koop iets wat je normaal niet koopt. Eet het op. De gezondste dingen zijn onbewerkte producten (groente, fruit, noten, rauwe granen, sommige zuivelproducten enz.) Daar zou je het meest van moeten eten, daarnaast kun je nog van alles eten. En leer wat groente eten, hoe oud ben je? Kan rauw of leer lekkere recepten (door uit te proberen) of mik het in een smoothie met (diepvries) fruit.
.
Jeetje, wat jij op een hele dag eet, werk ik makkelijk in een keer weg. En gewicht zegt natuurlijk niet alles, maar ik weeg net zoveel als jij terwijl ik ruim 10 cm. kleiner ben en ik heb een normaal figuur. Dus volgens mij mag je best wat meer eten.

Is het misschien een idee om wat groentes heel fijn te snijden en door de pasta te doen? Je zou kunnen beginnen met wortels, dat lust bijna iedereen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je van je graat valt wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
antwoord; ja je eet te weinig,

maar ik vraag me af of je oprechte bedoelingen hebt met dit topic.

misschien wil je bevestiging van iets wat je stiekem juist prettig vind
Mijn eetstoornis alarm gaat af van dit topic...
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Probeer alles op elkaar gestapeld te houden. Je hoofd moet boven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik lust geen groente... Hoe oud ben je? Vier?
Lijkt me sterk dat je alle groenten ooit eens geprobeerd hebt. Hier heb je een ideetje van de verschillende soorten:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_groenten

Ik zou zeggen, begin bij de A en maak ze allemaal op tien manieren klaar en bepaal dan nog eens of je geen groenten lust.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 april 2015 @ 23:44:

Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 april 2015 @ 23:36:

geen groenten lusten? wat een flauwekul weerNou inderdaad zeg. Maar volgens mij wil TO horen dat ze te weinig eet en zo'n laag BMI heeft ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik eet 5x op een dag twee menu's bij de Mac en daarnaast ga ik nog 2x naar de KFC.

Eet ik nu teveel?

Zucht.....

Ik ben 1.80, weeg 70 kg en ben niet dik. 58 is dus zeker te laag, maar dat weet je vast wel denk ik zo.
Eens even kijken....eerste post, niet meer reageren....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven