Gezondheid alle pijlers

Eet ik te weinig?

29-04-2015 23:27 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb soms het gevoel dat ik wat te weinig en te ongevarieerd eet. Op een dag eet ik:

Ontbijt: stukje volkorenbrood met jam

Lunch: stukje volkorenbrood met kaas en stukje volkorenbrood met pindakaas.

Avondeten: kleine bord pasta of vlees (ik lust geen groente)

Savonds meestal nog een appel.

Heeft een van jullie misschien tips over voeding en of ik ook te weinig eet. Ik ben 181 cm lang en weeg rond de 58 kilo.
quote:doornroosje9 schreef op 29 april 2015 @ 23:35:

Denk dat 'een stukje', een snee brood isNou, dat weet ik niet hoor. TO kan ook eetgestoord zijn, of komt ergens bij de poolcirkel vandaan. Wat me wel heel stug lijkt is dat ze niet zou weten dat dat wat ze volgens haar post eet niet voldoende is en ook dat het gewicht in combinatie met de lengte die ze noteert onder de maat is. Hoe dan ook, TO hier ga je niet vinden wat je zoekt, of dat nou bevestiging is van je lekker lage BMI of medelijden. Ga professionele hulp zoeken joh. (Ook als het niet waar is)
Met 'ik lust geen groenten' kom je weg tot je 6e verjaardag. Daarna val je in de categorie 'sneuneus' en is dat iets waar je zelf iets aan kunt doen of moet willen doen door aan andere smaken dan je kindermenu te wennen
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Je weegt veel te weinig, dus hup naar die snackbar voor 'n extra grote friet speciaal met frikandellen en saté!
Shoot first, ask questions later!
Je lusten geen groente?

Wat is een stukje brood? 1 snee of 3 kruimels?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik geef ook niet veel om groenten. Ik krijg ook soms van die rare adviezen om dan maar soep of een smoothie te nemen. alsof je dan de groenten minder proeft of zo, slaat helemaal nergens op.
quote:Blondie456 schreef op 30 april 2015 @ 09:12:

Ik geef ook niet veel om groenten. Ik krijg ook soms van die rare adviezen om dan maar soep of een smoothie te nemen. alsof je dan de groenten minder proeft of zo, slaat helemaal nergens op.Heb je het geprobeerd?
quote:misschicken schreef op 30 april 2015 @ 09:19:

[...]

Heb je het geprobeerd?Ja natuurlijk wel en ik krijg het wel weg maar echt lekker vind ik het niet.
Als je groenten fijnmaalt voor je ze door de pasta of lasagne mikt gaat dat prima. Heb al een paar keer een vriendin aan onze eettafel gehad die ook geen groenten blieft en die proefde niet dat ik een 400 grams zak Italiaanse roerbakgroenten er doorheen gedraaid had :-D
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Ik heb het haar ook niet verteld wellicht komt het daardoor.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:Blondie456 schreef op 30 april 2015 @ 09:12:

Ik geef ook niet veel om groenten. Ik krijg ook soms van die rare adviezen om dan maar soep of een smoothie te nemen. alsof je dan de groenten minder proeft of zo, slaat helemaal nergens op.Nou, ik drink anders best regelmatig een chocolade smoothie met 50g spinazie erin die ik niet proef.
.
Ik snap dat "geen groenten lusten" nooit zo, vind dat juist - samen met kruiden - de smaakmakers van de avondmaaltijd. Op welke manier maak je het klaar dan? Want er zijn meer manieren dan 200 gram groenten een uur lang snotgaar koken in ruim water zonder toevoegingen.
Ik lust geen eten, wat nu?
Ik lust alles, das nog veel ergerder.
Gezien wat je eet vind ik je gewicht niet laag, ik ben ook 1.80 en weeg 59 kg en nee, als je mij ziet heb ik zeker geen ondergewicht.

Maar ik eet wel ruim het driedubbele van wat jij eet, waar jij je vooral zorgen om zou moeten maken is een tekort aan vitamines en andere belangrijke bouwstoffen.

Ik ben de laatste om te beweren dat je een ongezond gewicht hebt maar hou alsjeblieft in gedachte dat je tegen de ondergrens aan zit en je oa door het tekort aan vitamines tegen gezondheidsproblemen aan gaat lopen als je zo door gaat.
Ik eet wel groenten hoor want ik maak het gewoon lekkerder. Bij bonen voeg ik gebakken ontbijtspek en sambal toe. Door salades doe ik veel kaas en ik gratineer ook groenten. Gabakken uien vind ik sowieso lekker en ik kook graag Indisch of Chinees en dan proef je de groenten ook niet meer zo.
quote:misschicken schreef op 30 april 2015 @ 10:36:

Ik lust alles, das nog veel ergerder.

Me 2 !!!!
.
quote:Flowerista schreef op 30 april 2015 @ 10:41:

Gezien wat je eet vind ik je gewicht niet laag, ik ben ook 1.80 en weeg 59 kg en nee, als je mij ziet heb ik zeker geen ondergewicht..Als je je BMI uiitrekent heb je wél ondergewicht. En TO ook. Stop met het promoten van een ongezond laag gewicht, daar doe je niemand een plezier mee.
quote:misschicken schreef op 30 april 2015 @ 10:36:

Ik lust alles, das nog veel ergerder.Herkenbaar.
Aan de topictitel te zien weet je het meestal al.

Wat willen mensen hier nou eigenlijk mee bereiken? Ja, je eet te weinig voor een gezonde volwassen vrouw.

Nee, je eet niet te weinig voor een anorexiapatiënt.
quote:Blondie456 schreef op 30 april 2015 @ 10:43:

Ik eet wel groenten hoor want ik maak het gewoon lekkerder. Bij bonen voeg ik gebakken ontbijtspek en sambal toe. Door salades doe ik veel kaas en ik gratineer ook groenten. Gabakken uien vind ik sowieso lekker en ik kook graag Indisch of Chinees en dan proef je de groenten ook niet meer zo.Oh, ik dacht dat je alleen een klein bord pasta of vlees at en geen groente.
quote:toedoedelatoe schreef op 30 april 2015 @ 11:57:

Oh, ik dacht dat je alleen een klein bord pasta of vlees at en geen groente.Nee, dat was TO.
Ah ik dacht dat ik op TO reageerde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven