Gezondheid alle pijlers

eind 20 en al tandvleesontsteking...Wie heeft dit nog meer?

16-09-2009 13:12 17 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Angel,

Ik heb daar ook veel last van gehad. Een kennis van mij adviseerde om Q10 van Pharma Nord te gaan gebruiken (één keer daags een tablet van ik meen 30 mg) en ik heb er geen last meer van.

Misschien heb je hier iets aan
ow, ok, bedankt. Kan ik dat bij Etos oid halen?
parodontax poetsen. Heel vies maar het werkt wel.
Over het algemeen hebben ze dat bij de betere drogist, dus verwacht wel dat de Etos het heeft... Het is alleen niet goedkoop, ik heb ook wel een eigen merk van de Kruidvat geprobeerd, maar dat hielp bij mij niet. Volgens mij kosten 150 tabletten ¤46,50.......... Ze hebben trouwens ook een kleinere verpakking
Heel goed stokeren. Liefst tweemaal per dag. Op het begin gaat je tandvlees wel wat bloeden en doet het ook pijn maar dat komt omdat het ontstoken is.

Later stopt dat
Bedoel je parodontitis? Mijn vriend heeft het ook, hij heeft een flapoperatie ondergaan bij de parodontoloog. Volgens mij kan je het niet voorkomen, maar wel het risico zo laag mogelijk houden door goed te poetsen (mijn vriend moet elke dag twee keer vier minuten poetsen) en stokeren.

Maar leeftijd heeft er toch niks mee te maken?
Onstoken tandvlees is volgens mij niets met leeftijd te maken.

Wat bij mij goed helpt is een echt zachte tandenborstel en sensodyne tandpasta. Paradontax is ook erg goed. Ook zonder flossen, stokeren e.d. heb ik nu al weer enkele jaren geen last meer van ontstoken tandvlees.
Als je al ontsteking hebt, zou ik het eerst laten beoordelen door een mondhygienist en door haar laten adviseren hoe je je mond het beste kunt verzorgen. En zo nodig behandelen. ALs de ontsteking al verder zit, kun je poetsen wat je wilt, maar dan kom je niet bij de ontsteking.

Weet niet of je een verwijzing nodig hebt van tandarts of huisarts.

Als het beginnend is, is goed flossen en stokeren vaak voldoende.

Succes ermee
Het is op zich wel zinvol om te weten om wat voor ontsteking het gaat inderdaad. Parodontitis, of een 'gewone' ontsteking...Maakt nogal wat uit voor de behandeling, lijkt mij.
quote:Ring1981 schreef op 16 september 2009 @ 13:31:

Bedoel je parodontitis? Mijn vriend heeft het ook, hij heeft een flapoperatie ondergaan bij de parodontoloog. Volgens mij kan je het niet voorkomen, maar wel het risico zo laag mogelijk houden door goed te poetsen (mijn vriend moet elke dag twee keer vier minuten poetsen) en stokeren.

Maar leeftijd heeft er toch niks mee te maken?Dat heb ik ook en ik ga daarnaast ook iedere 3 maanden naar de mondhygiëniste voor extra onderhoud.
Breng een bezoek aan de mondhygieniste,zij reinigen het gebit grondig en krabben de boel tussen de kiezen.Dat helpt al heel veel.Verder poetsen en met die fijne raggers goed tussen de tande en kieen schoonmaken.En na het poetsen spoelen met Paradontax mondwater werkt speciaal tegen ontstekingen en gevoelige tanden.
Nou, bij mijn achterste kies is paradonditis ontstaan en dat is nu opgelost door een anti bacteriële gel die ik op die plaats heb gebruikt. Het heeft bij mij te maken met een gaatje die daar is ontstaan en gevuld, tegen het tandvlees aan. Ze hebben dit nooit goed dicht kunnen maken waardoor er telkens eten tussen zit. Maar goed, het kan de rest van je mond ook aansteken. Wat ik nu merk bij de andere tanden is dat het op sommige plekken het tandvlees bloedt tijdens het flossen. Dit is een ontsteking in een beginstadium.
O ja, sorry hij moet niet stokeren maar ragen... Dat schijnt beter te zijn.
Ik ben ervoor in behandeling bij mondhygieniste. Zij zegt dat ik het goed schoon moet houden. Gebruik nu raggers voor de laatste kiezen. Maar voor wil ik flossdraad gebruiken want daar past de ragger niet tussen.

@superhuisvrouw: paradontax mondwater, is dat ook te koop bij Etos?
http://www.parorotterdam.nl/paro_tandvl ... ng.asp#gin

Zie link.. waar het ook vandaan komt, moet je wel iets aan doen, en niet laten gaan!
Hoi Angel

Wat mijn voorgangers ook al zeiden: je moet goed tussen je tanden en kiezen schoonmaken. Een tandenborstel komt daar nooit bij, dus gebruik stokers of (als het past) ragers. Flossdraad is glad en reinigt minder goed.

Het kan ook zijn dat je vriend, of iemand anders waar je (hoe dan ook) speeksel mee heb verwisseld, een AA (Actinobacillus actinomycetemcomitans) bacterie heeft. Deze is zeer besmettelijk en kan je tandvleesproblemen geven.

Ga voor voorlichting naar je mondhygienist, zij of hij kan je daarover goed inlichten.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven