eind 20 en al tandvleesontsteking...Wie heeft dit nog meer?
woensdag 16 september 2009 om 13:26
Over het algemeen hebben ze dat bij de betere drogist, dus verwacht wel dat de Etos het heeft... Het is alleen niet goedkoop, ik heb ook wel een eigen merk van de Kruidvat geprobeerd, maar dat hielp bij mij niet. Volgens mij kosten 150 tabletten ¤46,50.......... Ze hebben trouwens ook een kleinere verpakking
woensdag 16 september 2009 om 13:31
Bedoel je parodontitis? Mijn vriend heeft het ook, hij heeft een flapoperatie ondergaan bij de parodontoloog. Volgens mij kan je het niet voorkomen, maar wel het risico zo laag mogelijk houden door goed te poetsen (mijn vriend moet elke dag twee keer vier minuten poetsen) en stokeren.
Maar leeftijd heeft er toch niks mee te maken?
Maar leeftijd heeft er toch niks mee te maken?

woensdag 16 september 2009 om 13:31
woensdag 16 september 2009 om 13:33
Als je al ontsteking hebt, zou ik het eerst laten beoordelen door een mondhygienist en door haar laten adviseren hoe je je mond het beste kunt verzorgen. En zo nodig behandelen. ALs de ontsteking al verder zit, kun je poetsen wat je wilt, maar dan kom je niet bij de ontsteking.
Weet niet of je een verwijzing nodig hebt van tandarts of huisarts.
Als het beginnend is, is goed flossen en stokeren vaak voldoende.
Succes ermee
Weet niet of je een verwijzing nodig hebt van tandarts of huisarts.
Als het beginnend is, is goed flossen en stokeren vaak voldoende.
Succes ermee

woensdag 16 september 2009 om 13:39
quote:Ring1981 schreef op 16 september 2009 @ 13:31:
Bedoel je parodontitis? Mijn vriend heeft het ook, hij heeft een flapoperatie ondergaan bij de parodontoloog. Volgens mij kan je het niet voorkomen, maar wel het risico zo laag mogelijk houden door goed te poetsen (mijn vriend moet elke dag twee keer vier minuten poetsen) en stokeren.
Maar leeftijd heeft er toch niks mee te maken?Dat heb ik ook en ik ga daarnaast ook iedere 3 maanden naar de mondhygiëniste voor extra onderhoud.
Maar leeftijd heeft er toch niks mee te maken?Dat heb ik ook en ik ga daarnaast ook iedere 3 maanden naar de mondhygiëniste voor extra onderhoud.
woensdag 16 september 2009 om 13:40
Breng een bezoek aan de mondhygieniste,zij reinigen het gebit grondig en krabben de boel tussen de kiezen.Dat helpt al heel veel.Verder poetsen en met die fijne raggers goed tussen de tande en kieen schoonmaken.En na het poetsen spoelen met Paradontax mondwater werkt speciaal tegen ontstekingen en gevoelige tanden.

woensdag 16 september 2009 om 13:41
Nou, bij mijn achterste kies is paradonditis ontstaan en dat is nu opgelost door een anti bacteriële gel die ik op die plaats heb gebruikt. Het heeft bij mij te maken met een gaatje die daar is ontstaan en gevuld, tegen het tandvlees aan. Ze hebben dit nooit goed dicht kunnen maken waardoor er telkens eten tussen zit. Maar goed, het kan de rest van je mond ook aansteken. Wat ik nu merk bij de andere tanden is dat het op sommige plekken het tandvlees bloedt tijdens het flossen. Dit is een ontsteking in een beginstadium.

woensdag 16 september 2009 om 13:43
woensdag 16 september 2009 om 13:45
http://www.parorotterdam.nl/paro_tandvl ... ng.asp#gin
Zie link.. waar het ook vandaan komt, moet je wel iets aan doen, en niet laten gaan!
Zie link.. waar het ook vandaan komt, moet je wel iets aan doen, en niet laten gaan!
donderdag 17 september 2009 om 14:16
Hoi Angel
Wat mijn voorgangers ook al zeiden: je moet goed tussen je tanden en kiezen schoonmaken. Een tandenborstel komt daar nooit bij, dus gebruik stokers of (als het past) ragers. Flossdraad is glad en reinigt minder goed.
Het kan ook zijn dat je vriend, of iemand anders waar je (hoe dan ook) speeksel mee heb verwisseld, een AA (Actinobacillus actinomycetemcomitans) bacterie heeft. Deze is zeer besmettelijk en kan je tandvleesproblemen geven.
Ga voor voorlichting naar je mondhygienist, zij of hij kan je daarover goed inlichten.
Succes!
Wat mijn voorgangers ook al zeiden: je moet goed tussen je tanden en kiezen schoonmaken. Een tandenborstel komt daar nooit bij, dus gebruik stokers of (als het past) ragers. Flossdraad is glad en reinigt minder goed.
Het kan ook zijn dat je vriend, of iemand anders waar je (hoe dan ook) speeksel mee heb verwisseld, een AA (Actinobacillus actinomycetemcomitans) bacterie heeft. Deze is zeer besmettelijk en kan je tandvleesproblemen geven.
Ga voor voorlichting naar je mondhygienist, zij of hij kan je daarover goed inlichten.
Succes!