Gezondheid alle pijlers

Eisprong pijnlijker naarmate je ouder wordt?

18-09-2014 20:25 35 berichten
Herkennen anderen het ook dat de eisprong pijnlijker wordt (ook evt met bloedingen) naarmate je ouder wordt?

Ik ben nu 35, menstrueer sinds mijn 12e en merk steeds meer klachten rondom de ovulatie. Niet dusdanig pijnlijk dat ik het nodig acht dit bij mijn huisarts te melden maar het verschil met tien of twintig jaar geleden vind ik wel opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Een oude tang voel ik me overigens niet
quote:lilalinda schreef op 18 september 2014 @ 21:35:

Oei, als je zoekt is het een eerste overgangskwaal....Een jaartje ofzo geleden kwam ik bij de huisarts omdat ik zo afviel zonder minder te eten en lastiger weer aan te komen en toen gingen de verdere vragen van de Ha verder allemaal over de cyclus. Ik denk dus dat hij daar mss ook al aan dacht. Laatst op het forum kwam het onderwerp overgang ook al aan de orde en ik was/ben benieuwd wat het risico voor mijn lijf is als je daar op jonge leeftijd in komt en dat blijkt helaas niet zonder problemen te zijn.
Ja, heb laatst nog een topic over geopend... Maar ik kan niet goed beoordelen of het komt door bijv essure, novasure (beide gehad)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja herkenbaar maar eigenlijk heb ik het altijd al gehad sinds ik jaren geleden met de pil ben gestopt. Afgezien dat de menstruatie heviger wordt merk ik niet dat de eisprong heftiger is. Het is er elke maand 2 dagen en nog nooit een maand overgeslagen.

Ben ook nooit zanger geweest en ik betwijfel of het overgang kan zijn, ik denk eerder aan cystes die ook weer weggaan. Ben eens onderzocht en toen bleek dat ik wat cystes op mijn eierstokken had en een half jaar later waren die weer weg, ik kan me herinneren dat die eisprong pijn toen ook wat heftiger was.
Niet herkenbaar voor mij. Ik wist niet eens dat je een eisprong kan voelen. Hopelijk blijft het zo.
Voor mij wel herkenbaar. Daarom ben ik weer aan de pil gegaan. Ben nu 36 jr en ongeveer 3 jaar geleden, kreeg ik weer (vergelijkbaar met de eerste menstruaties) erg zware menstruaties. Zelfs met stolseltjes soms. Ovulatie ook pijnlijk.

Nu sinds een paar maanden weer aan de pil, en een stuk minder last!
Na de bevallingen ben ik steeds meer mijn eisprong gaan voelen.

Ik denk dus niet dat het per definitie met ouderdom te maken heeft.

Ik voelde regelmatig mijn eisprong al dat ik eind 20 was ,maar lang niet iedere maand ben nu 49 en nog steeds het zelfde ik heb vooral als de eisprong rechts is altijd last links merk ik nooit .

@Parbleumondieu,om zwanger te worden is het heel handig om je eisprong te voelen !
Herkenbaar. Laatste keer was zo pijnlijk dat ik er zelfs misselijk van was en dat had ik nog nooit eerder gehad.
wij slapen nooit.
quote:parbleumondieu schreef op 18 september 2014 @ 21:59:

Niet herkenbaar voor mij. Ik wist niet eens dat je een eisprong kan voelen. Hopelijk blijft het zo.+1
Hier ook herkenbaar. Ik ben inmiddels zeker in de overgang en heb al maanden geen eisprong meer gehad, maar daarvoor had ik er behoorlijk last van, terwijl ik dat vroeger niet had.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven