Gezondheid alle pijlers

En dan heb je de mexicaanse griep

30-07-2009 18:45 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag terug gekomen van vakantie in Spanje,

gisteren getest en vandaag de uitslag : Mexicaanse griep.

Tamiflu helpt niet meer want dat is alleen voor de eerste 48 uur. Ik ben er behoorlijk ziek van.

Zijn er nog meer slachtoffers?
Als je echt de griep hebt, welke dan ook, heb je meestal geen zin meer om te forummen

Evenzogoed, beterschap.
Hoop wel dat je een mondkapje omdoet voor het beeldscherm. Anders hebben wij het dadelijk ook.

Beterschap!
Lol Star, ik heb sinds maandag alleen op bed gelegen en heb nu overal pijn dat even normaal zitten en iets anders zien dan de slaapkamer al wonderen doet.
quote:Star schreef op 30 juli 2009 @ 18:53:

Als je echt de griep hebt, welke dan ook, heb je meestal geen zin meer om te forummen

Evenzogoed, beterschap.ze is getest, uitslag is positief dus dat 'als het echt is' kun je achterwege laten, het is echt. Of jij bent de forumdokter?
quote:Star schreef op 30 juli 2009 @ 18:53:

Evenzogoed, beterschap.

Ik vind dit altijd zo'n onzin.

Wat moet je dan doen, 24 uur per dag op bed liggen? Al ben ik nog zo ziek, dan nog heb ik daar écht geen zin in. (En ja, ook niet als ik écht, écht, écht ziek ben.)
quote:Flashy schreef op 30 juli 2009 @ 18:45:

Ik ben er behoorlijk ziek van.

Dat kan ik me voorstellen!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zo te horen heb je al het ergste gehad de afgelopen, forum-loze dagen, voel je vandaag al wat beter?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Zijn er nog meer mensen hier die het gehad hebben?
Jeetje wat heftig! Wat zijn nu de komende stappen?

Ok, en idd bij echte griep wil ik ook nog steeds iets anders doen dan alleen maar liggen! Hoewel dat soms wel pijn doet aan je ogen he computeren.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik snap niet zo goed waarom Tamiflu niet meer werkt na 2 dagen. Ik weet niet hoelang de incubatietijd is van Mexicaanse griep, maar mij lijkt dat je op moment van besmetting tot openbaring van klachten langer zit dan 2 dagen. Dan zou niemand gebaat zijn bij Tamiflu.
quote:singalala schreef op 30 juli 2009 @ 18:59:

Zo te horen heb je al het ergste gehad de afgelopen, forum-loze dagen, voel je vandaag al wat beter?Ik ben gisteravond om 23,45 getest omdat ik 40 graden koorts had. Maar moet zeggen dat ik me nu wel even beter voel, maar blijf heel moe natuurlijk, denk dat ik straks ook weer richting bedje ga maar op een gegeven moment dan weet ik echt niet meer hoe ik moet liggen.
quote:Rollergirl schreef op 30 juli 2009 @ 18:56:

[...]

ze is getest, uitslag is positief dus dat 'als het echt is' kun je achterwege laten, het is echt. Of jij bent de forumdokter?

Ik zeg de griep en niet de Mexicaanse griep of wel?

Als je griep hebt, WELKE DAN OOK, echt GRIEP en geen loopneus, ga je niet internetten (zoals Flashy zelf ook al schrijft).
@Flashy

Wat vervelend! Ik hoop dat je je heel snel weer beter voelt. Het duurt gemiddeld een dag of 7, dus ik hoop dat je het ergste achter de rug hebt?

@Juniper

Incubatietijd is 2-4 dagen.
quote:tangerine schreef op 30 juli 2009 @ 18:57:

[...]

Ik vind dit altijd zo'n onzin.

Wat moet je dan doen, 24 uur per dag op bed liggen? Al ben ik nog zo ziek, dan nog heb ik daar écht geen zin in. (En ja, ook niet als ik écht, écht, écht ziek ben.)Nou goed dan, zal er in het vervolg bijzetten dat ik voor mezelf spreek
quote:Star schreef op 30 juli 2009 @ 19:03:

Ik zeg de griep en niet de Mexicaanse griep of wel?

Als je griep hebt, WELKE DAN OOK, echt GRIEP en geen loopneus, ga je niet internetten (zoals Flashy zelf ook al schrijft).Het komt er dus op neer dat je niet gelooft dat ze de Mexicaanse griep heeft, want als ze écht griep zou hebben, Mexicaanse of niet, zou ze volgens jou niet forummen en dat doet ze wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Star schreef op 30 juli 2009 @ 19:04:

[...]

Nou goed dan, zal er in het vervolg bijzetten dat ik voor mezelf spreek

Ik ook. Ik ben bijna nooit ziek. Maar áls ik ziek ben, kan ik niet eens forummen, al zou ik willen.

Dan lig ik doodziek op bed.
Ik geloof haar meteen, ze is getest en waarom zou je dat verzinnen.

Het ging mij meer om het droge 'ik ben er behoorlijk ziek van'.
Hi,

Op de eerste plaats: beterschap.

En bij mijn weten helpt Tamilfu nog wel, maar gaan ze dat niet zomaar aan iedereen voorschrijven. De Mexicaanse griep blijkt zeer besmettelijk maar een milde vorm dus Tamilfu geven ze alleen als je tot een risicogroep behoort. Uitzieken is bij de meeste mensen gewoon voldoende.

Het wordt alleen heel erg vervelend als een heleboel mensen het tegelijk gaan krijgen (en dat risico is aanwezig omdat het zo besmettelijk is) en daarom worden er allerlei maatregelen bedacht, niet omdat het zo gevaarlijk is.

Grtz.

D.
Da´s k*t! Beterschap
quote:Star schreef op 30 juli 2009 @ 19:07:

Ik geloof haar meteen, ze is getest en waarom zou je dat verzinnen.

Het ging mij meer om het droge 'ik ben er behoorlijk ziek van'.Ik ben er ook behoorlijk ziek van, ik zit voor t eerst sinds maandag recht op.
Sterkte Flashy! En af en toe forummen is altijd goed voor de moraal. Doe ik soms ook wel eens met griep. Wel heel kort hoor want na 10 minuten rollen de tranen over mijn wangen van het beeldscherm. Denk je dat je in de tussentijd mensen hebt aangestoken, familie en vrienden ofzo? Heb je die al gewaarschuwd?
jufdoortje,

Weet je toevallig ook of je de mexicaanse griep vaker dan 1 maal kan hebben of is het zoiets als de waterpokken. 1 maal gehad en je bent er tegen bestand?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Normaal krijg je mij niet zo snel op de kast met dit soort dingen, maar laat ik nu gaan trouwen over 3 weken. Het is echt weer iets voor mij om dan uitgerekend ziek te worden..

Nou ja, ben dus een beetje aan het panieken haha.. zal best goed komen hoor, maar toch.
quote:Flashy schreef op 30 juli 2009 @ 19:12:

[...]

Ik ben er ook behoorlijk ziek van, ik zit voor t eerst sinds maandag recht op.Ik geloof je ook hoor en er stond toch ook een smiley achter mijn eerste post

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven