En dan heb je de mexicaanse griep
woensdag 5 augustus 2009 om 10:56

woensdag 5 augustus 2009 om 14:43
Mijn vriendin in Engeland heeft ook de Mexicaanse griep gehad. Daar wordt het nog varkensgriep genoemd. De verschijnselen zijn,misselijk,diaree,lopend neus,algemene malaise die bij een griep horen. Het liep er van alle kanten uit. Mijn vriendin haar buren hebben medicijnen gehaald voor haar. In de brievenbus gegooid. zij was ook langer besmet en heeft toch tamiflu gekregen.
woensdag 5 augustus 2009 om 18:38
quote:izalinia schreef op 05 augustus 2009 @ 14:43:
Mijn vriendin in Engeland heeft ook de Mexicaanse griep gehad. Daar wordt het nog varkensgriep genoemd. De verschijnselen zijn,misselijk,diaree,lopend neus,algemene malaise die bij een griep horen. Het liep er van alle kanten uit. Mijn vriendin haar buren hebben medicijnen gehaald voor haar. In de brievenbus gegooid. zij was ook langer besmet en heeft toch tamiflu gekregen.
Bij deze griep moet je in ieder geval koorts hebben én luchtwegklachten!
En na 48 uur heeft tamiflu niet zoveel zin meer...
En na 48 uur heeft tamiflu niet zoveel zin meer...
donderdag 6 augustus 2009 om 08:43
quote:Jannemaan schreef op 05 augustus 2009 @ 18:38:
[...]
En na 48 uur heeft tamiflu niet zoveel zin meer...Had ze ook hoor koorts bedoel ik met algemene malaise. En mijn vriendin is ondanks opgeknapt. Of het aan de tamiflu ligt weet ik niet.
[...]
En na 48 uur heeft tamiflu niet zoveel zin meer...Had ze ook hoor koorts bedoel ik met algemene malaise. En mijn vriendin is ondanks opgeknapt. Of het aan de tamiflu ligt weet ik niet.

donderdag 6 augustus 2009 om 20:39
Hallo, hier nog meer slachtoffers, mijn man en ik zijn vorige donderdag terug gekomen van vakantie en vanaf j.l. zaterdag ziek op bed. koort, grieperig, hoesten, niezen noem maar op. Test gehad en vandaag het vonnis: de mexicaanse griep.
Tamiflu heeft geen zin want dat schijnt alleen te helpen bij de eerste verschijnselen. Ik vind dat er meer info op tv moet komen want iedereen schrikt er enorm van. Wij zelf ook,
Met mij gaat het wel goed, ik ben er redelijk doorheen gekomen, maar mijn man heeft een longontsteking erbij en die is er goed ziek van.
Sterkte aan alle mede-zieken
mwb
Tamiflu heeft geen zin want dat schijnt alleen te helpen bij de eerste verschijnselen. Ik vind dat er meer info op tv moet komen want iedereen schrikt er enorm van. Wij zelf ook,
Met mij gaat het wel goed, ik ben er redelijk doorheen gekomen, maar mijn man heeft een longontsteking erbij en die is er goed ziek van.
Sterkte aan alle mede-zieken
mwb
donderdag 6 augustus 2009 om 22:34
Ik ben nu de afgelopen week enorm aan het kwakkelen met de gezondheid en ging eigenlijk uit van een 'gewoon' griepje. Ben redelijk op de been gebleven met overdosis echinaforce. Echter volgens mij heb ik er vandaag een keelontsteking bij gekregen en lijkt het weer van voren af aan te beginnen. Heb volgens mij geen koorts, ja af en toe ineens heel warm maar het is hier dan ook ruim 30 graden. Ik wil morgen toch de HA bellen maar wil ook geen overbezorgde zeur zijn. Is het mogelijk dat het niet helemaal doorzet of langer duurt? Vraag aan de mensen die het dus hebben (gehad). Beterschap voor iedereen!
vrijdag 7 augustus 2009 om 10:46
Hier een collega op het werk die ook waarschijnlijk de Mexicaanse griep heeft gehad. Kwam terug van vakantie en werd ziek. Precies de verschijnselen. Hij is er flink ziek van geweest. Dokter wel gebeld, maar die wimpelde het weg. Hij is nu weer beter, maar nu heeft zijn zus het. De getallen in het nieuws kloppen dan toch niet als er niet getest wordt!
Er schijnt vanavond een voorlichtigings programma op tv te komen of zo?
Er schijnt vanavond een voorlichtigings programma op tv te komen of zo?
vrijdag 7 augustus 2009 om 11:44
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:44
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:47
Je hoeft geen koorts te hebben bij de Mexicaanse Griep!!! Gisteren was een item bij Boulevard of Thomas Berge.. die heeft het ook. Die gaf aan dat hij ook geen koorts had, maar de onderzoeken wezen toch uit dat hij het had...
dus als je het niet vertrouwt.. de dokter bellen!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:47
Je hoeft geen koorts te hebben bij de Mexicaanse Griep!!! Gisteren was een item bij Boulevard of Thomas Berge.. die heeft het ook. Die gaf aan dat hij ook geen koorts had, maar de onderzoeken wezen toch uit dat hij het had...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 7 augustus 2009 om 15:25
Ben al de hele week ziek, met vooral s'avonds hoge koorts! Verder hoest ik de hele week al de longen uit mijn lijf: die nu dus veel pijn doen, net als mijn rug.
Als ik alle verhalen hier zo lees, ben ik bang dat ik ook de mexicaanse griep heb.....
Kan aan het eind van de dag (als de wachtkamer leeg is) bij de huisarts langs om er naar te laten kijken.....
hopen dat het mevalt....
Als ik alle verhalen hier zo lees, ben ik bang dat ik ook de mexicaanse griep heb.....
Kan aan het eind van de dag (als de wachtkamer leeg is) bij de huisarts langs om er naar te laten kijken.....
hopen dat het mevalt....
vrijdag 7 augustus 2009 om 15:30
quote:mereltje36 schreef op 07 augustus 2009 @ 15:25:
Ben al de hele week ziek, met vooral s'avonds hoge koorts! Verder hoest ik de hele week al de longen uit mijn lijf: die nu dus veel pijn doen, net als mijn rug.
hopen dat het mevalt....
Er wordt overal uitdrukkelijk gezegd dat je niet zelf naar de huisarts moet gaan, maar moet bellen....
Idd om geen andere mensen te besmetten. Een huisarts heeft naast andere patienten ook personeel in dienst. Dus ook al is de wachtkamer leeg...
hopen dat het mevalt....
Er wordt overal uitdrukkelijk gezegd dat je niet zelf naar de huisarts moet gaan, maar moet bellen....
Idd om geen andere mensen te besmetten. Een huisarts heeft naast andere patienten ook personeel in dienst. Dus ook al is de wachtkamer leeg...
vrijdag 7 augustus 2009 om 15:33
quote:DTJ schreef op 07 augustus 2009 @ 15:30:
[...]
Idd om geen andere mensen te besmetten. Een huisarts heeft naast andere patienten ook personeel in dienst. Dus ook al is de wachtkamer leeg...Tja en wanneer je belt beslist de assistente dat je geen griep kunt hebben dus gewoon langs kunt hoppen. Dan weet ik het ook niet meer.
[...]
Idd om geen andere mensen te besmetten. Een huisarts heeft naast andere patienten ook personeel in dienst. Dus ook al is de wachtkamer leeg...Tja en wanneer je belt beslist de assistente dat je geen griep kunt hebben dus gewoon langs kunt hoppen. Dan weet ik het ook niet meer.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.