Gezondheid alle pijlers

En dan heb je de mexicaanse griep

30-07-2009 18:45 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag terug gekomen van vakantie in Spanje,

gisteren getest en vandaag de uitslag : Mexicaanse griep.

Tamiflu helpt niet meer want dat is alleen voor de eerste 48 uur. Ik ben er behoorlijk ziek van.

Zijn er nog meer slachtoffers?
tja jasminn iedereen roept ach en wee al die jongeren die in spanje hebben gefeest, maar wij hebben juist geen feestvakantie gehad, en toch ben ik ziek geworden.
ben momenteel op vakantie in scandiavie, en heb waarschijnlijk net de mexicaanse griep achter de rug. dacht dat ik een beetje snotterig was geworden door uren in een bus met zware airco te zitten, maar bij aankomst kreeg ik meteen koorts.

ik heb niet eens aan de mexicaanse griep gedacht eigenlijk, was 2 dagen beroerd en toen was ik weer op de been. wel nog steeds droge hoest en een aparte vermoeidheid, als ik even een dutje wil doen ben ik meteen uren weg, ook midden op de dag. omgeving hier denkt dat het de mexicaanse griep was, ik heb in ieder geval niemand hier ( ook mijn vriend niet) besmet.
valt me wel op dat er veel angst voor is. toen ik zei dat ik grieperig was, was iedereen hier meteen als de dood voor besmetting. mocht ik het hebben gehad, het was eigenlijk bijna hetzelfde als een gewoon griepje, alleen de nasleep is tot nu toe anders..langer.
quote:Flashy schreef op 07 augustus 2009 @ 21:27:

tja jasminn iedereen roept ach en wee al die jongeren die in spanje hebben gefeest, maar wij hebben juist geen feestvakantie gehad, en toch ben ik ziek geworden.Geef nou maar gewoon toe dat je met Thomas Berge hebt staan tongen in de disco...we vertellen het echt niet door hoor aan Boulevard.
Mijn man heeft het een tijdje geleden gehad. Twee weken lang kon hij bijna niks door heftige klachten, na 4 weken was hij nog steeds erg moe.

De symptomen verschillen per persoon.

Sterkte voor alle mensen met de griep!
Geef nou maar gewoon toe dat je met Thomas Berge hebt staan tongen in de disco...we vertellen het echt niet door hoor aan Boulevard. X-D[/quote]

quote:misschicken schreef op 08 augustus 2009 @ 01:01:

[...]

Geef nou maar gewoon toe dat je met Thomas Berge hebt staan tongen in de disco...we vertellen het echt niet door hoor aan Boulevard.
ik lees net dat het RIVM de Mexicaanse griep ziet als een 'gewone' griep wat dus ook betekent dat alleen mensen in de risicogroep nog Tamiflu krijgen. Van de week stond er nog een artikel in de krant dat vanaf komende week Tamiflu voor iedereen gratis is....

Ligt het nu aan mij of blijven de berichten maar met de dag wisselen?
quote:poohtjes schreef op 08 augustus 2009 @ 01:24:Ligt het nu aan mij of blijven de berichten maar met de dag wisselen?Die indruk heb ik nou ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
En er wordt nu ook niet meer getest of het Mexicaanse griep is begreep ik gisteren. Het is nu opeens een "gewoon" griepje geworden dat je maar moet uitzieken.
Nog niet misschien dat ik tamiflu zou nemen, ik ziek het wel gewoon uit als ik de griep krijg.

Tamilfu heeft dezelfde bijwerkingen als Lariam.
Geen bijzonderheden
Beleid Nieuwe Influenza A (H1N1) aangepast

Op het gebied van de diagnostiek, meldingsplicht en behandeling ten aanzien van Nieuwe Influenza A (H1N1) is deze week het beleid aangepast.

Het verrichten van diagnostiek wordt niet meer standaard uitgevoerd, maar nog wel aangeraden bij zwangeren in het derde trimester en bij patiënten met een indicatie voor opname in het ziekenhuis. De meldingsplicht geldt vanaf 15 augustus 2009 alleen voor patiënten die opgenomen zijn in het ziekenhuis met Influenza A of Nieuwe Influenza A (H1N1) of overleden zijn aan Nieuwe Influenza A (H1N1).

De nieuwe griep blijkt vooralsnog vaak mild te verlopen en omdat antivirale middelen de nodige bijwerkingen geven, is besloten de behandeling met deze geneesmiddelen te beperken tot bepaalde risicogroepen. Dit zijn:

zwangeren in derde trimester, mensen die een oproep voor de jaarlijkse griepprik krijgen, kinderen jonger dan 2 jaar en mensen met een ernstige imuunstoornis of een gecompliceerd verloop. Sluiting van scholen is op dit moment geen optie.

Op vrijdag 7 augustus is er op het RIVM een persbijeenkomst geweest.

Bron RIVM
Ik ben gisteren dus bij de huisarts geweest vanwege koorts, hoesten, hoofdpijn,spierpijn. Daar kreeg ik te horen dat ik griep heb maar dat ze niet meer testen wat voor griep het is en dat ik het gewoon uit moet zieken. Vooral het enorme hoesten vond ik zorgelijk maar mijn longen klonken verder goed. Als het na het weekend niet minder is geworden en ik heb nog steeds koorts dan moet ik terug komen en gaan ze mogelijk longfoto's maken. Tja... gewoon uitzieken dus. Het hoesten gaat nog onverminderd verder en ik ben ontzettend moe.

Toch zit ik ook niet te wachten op Tamiflu, liever zonder medicijnen zelf beter worden, al duurt het dan ws wel wat langer?
quote:mereltje36 schreef op 08 augustus 2009 @ 12:26:

Ik ben gisteren dus bij de huisarts geweest vanwege koorts, hoesten, hoofdpijn,spierpijn. Daar kreeg ik te horen dat ik griep heb maar dat ze niet meer testen wat voor griep het is en dat ik het gewoon uit moet zieken. Vooral het enorme hoesten vond ik zorgelijk maar mijn longen klonken verder goed. Als het na het weekend niet minder is geworden en ik heb nog steeds koorts dan moet ik terug komen en gaan ze mogelijk longfoto's maken. Tja... gewoon uitzieken dus. Het hoesten gaat nog onverminderd verder en ik ben ontzettend moe.

Toch zit ik ook niet te wachten op Tamiflu, liever zonder medicijnen zelf beter worden, al duurt het dan ws wel wat langer?ALs je langer dan 48uur klachten hebt dan heeft tamiflu niet eens zoveel zin meer...
En dan vraag ik me dus af hoe betrouwbaar de cijfers nog zijn als er niet meer getest wordt. Ik bedoel er zullen ook mensen zijn nu die de normale griep krijgen
quote:Flashy schreef op 07 augustus 2009 @ 15:38:

Ik vind die thomas berge trouwens echt een lul, die praat er zo raar over, ik vroeg me echt af of ie uberhaubt wel ziek geweest is. Hij zal het wel hebben hoor, maar hij is niet er doodziek van.Nou, zo doodziek vond ik jou ook niet dat je hier nog even je verhaal kon doen. Daar word je toch ook geen kut om genoemd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven