Gezondheid alle pijlers

Endometriose

06-10-2011 18:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben 26 jaar en ik heb ongeveer 7 maanden terug met heftige onderbuik (linkerzijde) met spoed naar gynaecoloog geweest, nadat zij mij inwendig ging onderzoeken zei ze dat ik endometriose heb, (buiten mijn baarmoeder) en ze vertelde dat de kans kleiner is om een kind te krijgen.

Pffff, als ik nog aan die dag terug denk, krijg ik weer tranen in me ogen.

Ze heeft mij destijds Diane 35 pil voorgeschreven en ik moest voor 6 maanden de pil gebruiken zonder stop week,

De pijn werd minder, maar de pijn dat je geen kinderen kan krijgen werd met elke pil die ik elke avond in nam groter.

Elke avond dat ik de pil inneem, krijg ik tranen in me ogen, en weet niet hoe ik dat moet verbergen voor me vriend. (p.s. hij weet van mijn ziekte af en ondersteunt mij heel erg goed, maar weet niet zeker als hij zelf graag kinderen wilt hebben en ik hem niet kan geven wat en hoe hij gaat reageren

Ik had elke ochtend huilbui die niet wilde stoppen, ik dacht meer dan ooit aan kinderen, en hoe graag ik zelf een kind wil hebben,

Na alle tegenslagen en emotionele problemen ben ik na 6 maanden voor spreekuur geweest dat was eind augustus.

Wat ik ook heel erg raar vond en dat heb ik besproken met mijn gynaecoloog , dat ik heel erg last van mijn gewrichten kreeg, vooral in mijn voeten en in mijn handen. dat was voor haar nieuw, en daarom heeft ze mijn dit keer Yasmin pil voorgeschreven.

Ik heb al een strip op en dit keer wel met een week stop, maar heb eigenlijk heel erg spijt van, want ik heb op dit moment heel erg pijn.

Vandaag begin ik met een nieuwe strip. (dit keer wil ik niet een stop week nemen, maar ben juist bang dat als ik constant de pil achter elkaar gebruik, dat de kans om een kind te krijgen nihil wordt

Dames mijn vraag aan jullie is, hoe ga je met je emoties om als je te horen krijgt dat je endometriose hebt?

Heb je ook last van witte vlokken afscheiding? (soms ook met bloed).

En welke pil gebruik je? en werkt het goed?

Heb je ook last van stemmingswisselingen?

Gr.
quote:dolfijntje01 schreef op 06 oktober 2011 @ 18:47:

Zwitsalnijntje, dank je. Jammer genoeg is mijn dochtertje overleden tijdens de zwangerschap, dus we zitten nog steeds met lege armen. Maar ik heb vertrouwen in de medici en in de toekomst.Wat erg!
quote:vida_ schreef op 06 oktober 2011 @ 18:57:

Dolfijntje,

Ze zei kom maar terug wanner je aan kinderen wilt beginnen,

Pas na een jaar, als het nog niet gelukt is ga ik je helpen?!!!

En toen mog ik vertrekken met een Pil resept in me handen!!!

Exact wat ze mij eerst zeiden. Zo bot.

Toen ik een andere gyn kreeg ging het heel anders. Echo's, operatie etc.

Kun je niet een andere gyn vragen?
Ik heb vandaag ook die diagnose mogen ontvangen, heb er niet eens bij nagedacht dat je minder vruchtbaar kan zijn dan.. Toch maar even vragen de volgende keer!
De vruchtbaarheid kan worden aangetast, vooral als je veel endo of littekens daarvan in je eierstokken of eileiders hebt. Dan kan het eitje niet rijpen of het eitje niet door de eileider gaan.

Maar ook dat kunnen ze met een operatie soms weer doorgankelijk maken.

Het betekent niet per definitie dat je geen kinderen kan krijgen. Maar wel dat de kans een stuk groter is dat je verminderd vruchtbaar bent. In sommige gevallen lukt het niet, maar veel vaker toch wel.

Er is ook nog IVF al is dat natuurlijk ook absoluut geen ideaal traject. Maar met de diagnose zijn niet direct alle kansen verkeken.
Hier ook een (ex)endo-patiënt, met 2 ondertussen grote kinderen.

Zwanger worden duurde bij eerste 18 maanden en bij tweede 1 maand.

Ik ben "ex" patient omdat ondertussen mijn baarmoeder is verwijderd, samen met de meeste endo-haarden. Ik vier die dag elk jaar, wat een feest om nooit, nooit, nooit meer ongesteld te zijn.

Sterkte allemaal!
en al die wittevlokken afscheiding soms ook met bloed ( sorry dames) vooral tijdens vrijen die uitkomen, heeft dat te maken met endo?

heb jullie ook last van gehad?

voor de rest heb ik niet zo veel last van, maar heel veel tijdens vrijen :-((((((
quote:isabon schreef op 06 oktober 2011 @ 19:20:

[...]

Exact wat ze mij eerst zeiden. Zo bot.

Toen ik een andere gyn kreeg ging het heel anders. Echo's, operatie etc.

Kun je niet een andere gyn vragen?Wil wel maar me nicht werkt in het zelfde ziekenhuis en ze zei dat zij de beste gyn is daar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven