Gezondheid alle pijlers

enkelbanden gescheurd gehad, nu nog pijn na 7 weken.

23-07-2010 22:38 15 berichten
Hallo

7 weken geleden heb ik mijn enkelbanden gescheurd. Heb eerst een spalk gehad voor een kleine week en toen 4 weken tape. dat ging na 2 weken al erg goed maar heb toen voor de zekerheid en veilig gevoel nog 2 weken tape gehad.

Dat is nu 2 weken geleden en sindsdien heb ik steeds meer pijn.

Ik loop niet extreem veel, max een uur en daarna weer flink rust.

Maar na dat uur heb ik echt pijn! Niet een beetje gevoelig maar echt pijn.

Het trekt door mijn hele voet heen en mijn voet/enkel is ook gezwollen. Dat kon de eerste weken dus is opzich niet vreemd.

En het kon ook max 6 weken gevoelig zijn . Maar het word erger en pijnlijker.Ik vind het niet meer onder gevoelig vallen zeg maar.

Wie herkent dit en wat heb je er aan kunnen doen om er minder last van te hebben?

Heeft een bandage nut?

Ik ga aanstaande maandag voor 2 weken op vakantie. Kamperen in NL dus in echte noodgevallen kan ik naar een HA.

Maar zal ik niet zo snel doen in een vreemde plaats met een vreemde arts.

Ik hoor graag tips/adviesen/do's en dont's
Alle reacties Link kopieren
Het kan best zijn dat je nog pijn hebt nadat het tape er vanaf is gehaald. Bij mij heeft het ook nog even geduurd voordat dat verdween. Het heeft zelfs een paar jaar geduurd voordat ik er helemaal geen last meer van had. Bepaalde houdingen bleven lang pijnlijk.

Een bandage hielp voor mijn gevoel wel. Vooral het strakke gevoel er iets omheen te hebben denk ik. Of het objectief ook echt helpt, geen idee
Hier ook nog steeds wel eens last van mijn enkel, terwijl mijn enkelbanden iets van acht jaar geleden gescheurd zijn. Als ik een lange dag heb gestaan of inderdaad een stuk heb gelopen, doet het de volgende ochtend altijd nog even 'pijn'.

Het is ook vrij snel weer over, maar even om aan te geven dat het echt nog heel lang kan duren voordat je er echt geen last meer van hebt!

Verder zou ik even contact opnemen, als dat kan, maandagochtend met je huisarts.
Loop je een uur achter elkaar? Dat vind ik wel erg veel hoor. Probeer het eerst eens met 10 min en dan langzaam opbouwen. Of heb ik je verkeerd begrepen?
Pijnlijk! Is er een foto of MRI gemaakt? Zo nee: dan gauw naar de huisarts voor een verwijzing.

7 Weken gevoelig zijn en minder belastbaar is normaal, echt pijn en zwellingen niet hoor
Het is volgens mij wel normaal dat de zwelling terugkomt als je hem te zwaar belast. Dat is een teken dat je rustiger aan moet doen.
Hmm.. Ik heb na gescheurde enkelbanden nog 3 maanden fysio gehad en daarna was het nog steeds pijnlijk. Is nu een aantal jaar geleden en nog steeds merk ik dat die enkelbanden nooit meer optimaal zijn geworden.
Ik heb ook mijn enkelbanden gescheurd gehad. Idd lang pijn gehad, en na een half jaar nog een kijkoperatie gehad. Dit omdat bij mij de pijn niet wegging. Is niks gevonden, ze dachten dat er mss ook een botsplinter afgebroken was.

Nu geen pijn meer, maar heeft wel lang geduurd
Bij mij hebben ze nog een contrastonderzoek van het kraakbeen gedaan omdat het gewricht steeds knak zei als ik mijn voet afrolde Ook niks gevonden. Uit zichzelf weer weggegaan.
Is bekend dat scheuren erger is dan breken.. helaas! Ik heb ook ooit mn enkelband gescheurd en een botje in mn voet gebroken en die voet zwelt ook nog steeds af en toe op. Heel vervelend, maar het is niet anders.

En naar een vreemde dokter kan je echt hoor, die heeft vast ook een diploma
Ik heb mijn enkelbanden 6 jaar geleden gescheurd. En ook ik heb er nog vaak last van. Sowieso heb ik, nadat het genezen was, nog 3 maanden fysio gehad na de fysio nog 2 maanden echt dagelijks pijn. Ze hebben een mri gemaakt maar niks gevonden. Nu doet het pijn bij vochtig weer (vlak voor een sneeuw of regenbui eigenlijk) en wanneer mijn voeten dikker worden bij hitte. En ook na een hele dag lopen, veel staan en bij bepaalde houdingen. Tja bij de een geneest het helemaal goed en die heeft er nooit last van en de ander blijft er last mee houden. Als ik jou was zou ik fysiotherapie vragen en als je het niet vertrouwd ga er dan mee naar een ha.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Bedankt voor de reacties tot dusver.

Ik heb van mijn 15-18 regelmatig mijn enkelbaden gescheurd gehad maar die pijn naderhand herkende ik niet.

Misschien herstelde ik toen sneller omdat ik toen in een betere conditie was....

Ik loop trouwens niet steeds een uur achter elkaar maar begin deze week wel een keer en daar heb ik een paar dagen spijt van gehad.

Die dagen erna dus ook erg rustig aangedaan.

Tijdens de tape had ik er geen last van, vandaar mijn onzekerheid.

En emaille........haha ja ik ga ervan uit dat ze in mijn geboorte provincie net zo kundig zijn als hier ......

Maar vind het dan extra knullig ofzo, bang om als zeikerd over te komen enzo.....

Misschien daarom juist wel daar gaan.......kennen me verder toch niet
Het doet trouwens ook onder mijnvoet pijn. Echt een soort steken/verkramping ofzo.

Alles is stijf.

Stom gedoe ook.
Benmamma, je voet heeft weken strak ingepakt gezeten. Je enkelbanden hoefden zelf vrij weinig te doen. Dat moeten ze nu opeens wel weer. Dat is wennen, dus gaan ze pijn doen. Het verkrampen ken ik heel goed helaas
Zelf ook ervaring met gescheurde enkelbanden: heb me er zelfs aan laten opereren (maar dat is al 15 jaar geleden). Soms ga ik nog weer door mijn enkel en dan zit ik weer een week met de gebakken peren. Het blijft een zwakke plek.

Bouw de belasting langzaam op. Als je pijn of zwelling hebt, leg je been dan hoog. Een huisarts kan niet veel meer doen dan je pijnstillers ofzo voorschrijven.

Heb je geen verwijzing voor de fysio gehad? Het is belangrijk dat je (juist na immobilisatie door spalk en tape) de omgevende spieren ook sterk maakt. Dus als je zwikt, deze spieren de klap helpen opvangen. Maar je kunt ook zelf oefenen: bijvoorbeeld op 1 been je tanden poetsen met je ogen dicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven