Enorm misselijk
dinsdag 13 april 2010 om 10:31
Zaterdagavond had ik best veel gedronken. Normaal doe ik dat nooit zo erg maar je kent het wel, met vriendinnen die je al tijd niet hebt gezien het is gezellig en voor je het weet heb te veel gedronken. Logisch dus dat ik zondag een vette kater had (eigen schuld dikke bult). Niks gegeten, bijna niks gedronken
maandag voel ik me nog misselijk, vooral in de ochtend. Ik kon me broodje nog binne houden en drinken ging ook nog net. Avond eten stond me echt tegen en was weer enorm misselijk.
vandaag, Ik sta op loop naar beneden om broodje te eten en kopje thee te drinken. Je raad het al, ik kom beneden en ik ruik het brood word weer ontzettend misselijk, drinken gaat nauwelijks, staat me echt tegen en voel me enorm slap.
Dit kan toch niet meer van zaterdagavond zijn geweest? Ik geloof dat ik geen koorts heb. Overgeven lukt niet terwijl ik die drang echt heb. Oh wat voel ik me slecht.
Nu kan ik natuurlijk aan jullie vragen: Wat is er met mij aan de hand?!?! maar ik weet niet of jullie daar antwoord op kunne geven. Maar wat kan ik nu het beste doen?
maandag voel ik me nog misselijk, vooral in de ochtend. Ik kon me broodje nog binne houden en drinken ging ook nog net. Avond eten stond me echt tegen en was weer enorm misselijk.
vandaag, Ik sta op loop naar beneden om broodje te eten en kopje thee te drinken. Je raad het al, ik kom beneden en ik ruik het brood word weer ontzettend misselijk, drinken gaat nauwelijks, staat me echt tegen en voel me enorm slap.
Dit kan toch niet meer van zaterdagavond zijn geweest? Ik geloof dat ik geen koorts heb. Overgeven lukt niet terwijl ik die drang echt heb. Oh wat voel ik me slecht.
Nu kan ik natuurlijk aan jullie vragen: Wat is er met mij aan de hand?!?! maar ik weet niet of jullie daar antwoord op kunne geven. Maar wat kan ik nu het beste doen?

dinsdag 13 april 2010 om 10:35
Wat is er met jou aan de hand? Je hebt te veel gezopen en kennelijk was je conditie niet al te best (virusje, ongesteld, moe) om snel over een kater heen te komen.
Veel water drinken is het enige dat helpt.
Om eea in het vervolg te voorkomen kun je het beste voor het zuipen goed eten en tijdens het zuipen al veel water drinken, na het zuipen ook veel water drinken. En zorgen dat je buiten het zuipen een goede conditie opbouwt.
Veel water drinken is het enige dat helpt.
Om eea in het vervolg te voorkomen kun je het beste voor het zuipen goed eten en tijdens het zuipen al veel water drinken, na het zuipen ook veel water drinken. En zorgen dat je buiten het zuipen een goede conditie opbouwt.
dinsdag 13 april 2010 om 10:35
Een kater is eigenlijk een soort van voedselvergiftiging, zo zie ik het in ieder geval. Ik heb ook eens meegemaakt dat de kater een paar dagen duurt, vreselijk!
Even aankijken, als je er aan het einde van de week nog last van hebt, even langs bij de dokter... en in reactie op de eerste reactie: zwangerschapstestje?
Even aankijken, als je er aan het einde van de week nog last van hebt, even langs bij de dokter... en in reactie op de eerste reactie: zwangerschapstestje?

dinsdag 13 april 2010 om 10:47
quote:Maja82 schreef op 13 april 2010 @ 10:42:
Slappe thee en evt een kop melk maar iig drinken, dinken en drinken.
evt paracetamol. Beterschap
Paracetamol is weer een aanslag op je lever. Net als alcohol.. Zou ik dus niet doen...
De lever moet zich weer herstellen en kan dus niet gebruiken om dit ook nog weer te moeten gaan verwerken.
Lijkt mij niet een goed idee...
Slappe thee en evt een kop melk maar iig drinken, dinken en drinken.
evt paracetamol. Beterschap
Paracetamol is weer een aanslag op je lever. Net als alcohol.. Zou ik dus niet doen...
De lever moet zich weer herstellen en kan dus niet gebruiken om dit ook nog weer te moeten gaan verwerken.
Lijkt mij niet een goed idee...
dinsdag 13 april 2010 om 10:58
Als je sinds zondag amper hebt gedronken (vocht zonder alcohol dus..) dan heeft je lijf NU véél vocht nodig. Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam en dat moet aangevuld worden.
Dan maar met tegenzin die slappe thee of water drinken. Eet wat kleins, desnoods in delen.
Als je het idee hebt ddat je moet overgeven dan steek je je vinger in je keel. Merk je vanzelf of er wat uitkomt.
Maar hoe dan ook blijven drinken, dan is die kater het snelst over.
Dan maar met tegenzin die slappe thee of water drinken. Eet wat kleins, desnoods in delen.
Als je het idee hebt ddat je moet overgeven dan steek je je vinger in je keel. Merk je vanzelf of er wat uitkomt.
Maar hoe dan ook blijven drinken, dan is die kater het snelst over.

dinsdag 13 april 2010 om 11:43
Pff, even op de bank een aantal uurtjes geslapen. Heb net een bruin broodje pinda kaas gegeten (was tip van me moeder) Smaakte me niet maar ben nu een stuk minder misselijk en heb nu al wat glazen thee op. Ik denk dat ik echt te weinig heb gedronken de afgelopen dagen.
Ik ga nooit meer van die puberale fratsen uit halen. Voorlopig geen Alcohol meer voor Charley
Ik ga nooit meer van die puberale fratsen uit halen. Voorlopig geen Alcohol meer voor Charley
dinsdag 13 april 2010 om 12:00
Geen ervaring met katers (ben geheelonthouder ), maar wel met misselijkheid. Dat je wel braakneigingen hebt, maar niet kunt braken op een lege maag, dat is trouwens niks raars. En misschien nog wel prettig ook, want op een lege maag braak je gal en da's niet zo fijn...
Mijn tips: goed drinken en vooral ook blijven eten. Met een lege maag voel je je alleen nog maar misselijker. Qua drinken: slappe thee, soep en cola vallen over het algemeen het beste bij mij in geval van misselijkheid. Soep is vanwege de zouten aan te raden, omdat zout helpt vocht vast te houden. En qua eten: al eet je maar even een paar dagen droge creamcrackertjes of beschuitjes, als er maar íets in je maag zit.
Overigens: plas je nog wel? Want als je niet meer plast, dan ben je ècht uitgedroogd en van de opeenhoping van afvalstoffen in je lichaam die dan ontstaat kun je je óók misselijk voelen. Als je niet meer plast direct de huisarts bellen!
Mijn tips: goed drinken en vooral ook blijven eten. Met een lege maag voel je je alleen nog maar misselijker. Qua drinken: slappe thee, soep en cola vallen over het algemeen het beste bij mij in geval van misselijkheid. Soep is vanwege de zouten aan te raden, omdat zout helpt vocht vast te houden. En qua eten: al eet je maar even een paar dagen droge creamcrackertjes of beschuitjes, als er maar íets in je maag zit.
Overigens: plas je nog wel? Want als je niet meer plast, dan ben je ècht uitgedroogd en van de opeenhoping van afvalstoffen in je lichaam die dan ontstaat kun je je óók misselijk voelen. Als je niet meer plast direct de huisarts bellen!
dinsdag 13 april 2010 om 12:11
quote:Marriss schreef op 13 april 2010 @ 11:37:
Waarom steek je je vinger niet in je keel als je zo misselijk bent. Zal waarschijnlijk enorm opluchten als je er zo tegen aan zit te hikken. *zei zij stoer met een enorme kotsfobie *
stel je anders een goed voor dat je op dit moment:
- een complete fles coubergh opdrinkt, puur....
- haring met slagroom eet...
- 5 oliebollen in één minuut eet..
Ga anders een boven de kattenbak hangen en adem eens goed in.
Neem een slok pure wodka.. (je kan het ook combineren, wodka boven de kattenbak drinken).
Bij gebrek aan kattenbak voldoet een volle kliko (bij voorkeur exemplaar dat al even in de zon staat) ook.
Succes en beterschap...
Waarom steek je je vinger niet in je keel als je zo misselijk bent. Zal waarschijnlijk enorm opluchten als je er zo tegen aan zit te hikken. *zei zij stoer met een enorme kotsfobie *
stel je anders een goed voor dat je op dit moment:
- een complete fles coubergh opdrinkt, puur....
- haring met slagroom eet...
- 5 oliebollen in één minuut eet..
Ga anders een boven de kattenbak hangen en adem eens goed in.
Neem een slok pure wodka.. (je kan het ook combineren, wodka boven de kattenbak drinken).
Bij gebrek aan kattenbak voldoet een volle kliko (bij voorkeur exemplaar dat al even in de zon staat) ook.
Succes en beterschap...
dinsdag 13 april 2010 om 12:11
dinsdag 13 april 2010 om 12:14
Vinger in je keel helpt helemaal niets op een lege maag hoor. Braken helpt alleen als de alcohol (of zoals in mijn geval: de voeding waar ik niet tegen kan maar die ik toch binnen heb gekregen) nog in je maag zit. Maar als alles al goed en wel verteerd en afgevoerd is, dan gaat je misselijkheid niet meer over van braken, simpelweg omdat het dan niet meer in je maag zit.
En zeker als de misselijkheid samenhangt met uitdroging, dan is braken juist met klem áf te raden. Want elke druppel vocht die je dan wél binnenhoudt, is mooi meegenomen!
En zeker als de misselijkheid samenhangt met uitdroging, dan is braken juist met klem áf te raden. Want elke druppel vocht die je dan wél binnenhoudt, is mooi meegenomen!