Enthesopathie volgens reumatoloog
zaterdag 4 september 2010 om 21:57
Prachtig woord, wist niet wat het betekende..nu wel.
Na jaren rugproblematiek te hebben, waarvan ik de laatste maanden en weken erg veel pijn heb.
Pijnstilling zoals dyclofenac etc helpen niet. De pijn zit tussen mijn schouderbladen, straalt door naar mijn nek, en hoofd..
Gisteren bij een reumatoloog geweest, en die stelde de diagnose enthesopathie.
Oftewel een reumatische ontstekingsreactie op de plaats waar een of meer pezen vastzitten aan het bot.
Bovengenoemde aandoeningen ontstaan nogal eens als gevolg van overbelasting (zwaar werk, herhaalde bewegingen, sport etc.) maar soms ook bij reumatische ziekten.
Op dit moment heb ik zoveel pijn. Word er gek van.
Fysio therapie is mij ook aangeraden, en de boel lekker warm te houden middels warmte baden, pakkingen, verhuizen naar een warm land.
Mijn vraag is, of er meerdere dames/heren hier zijn die hier mee bekend zijn.
Hoe ga je ermee om, gebruik je pijnstilling?Welke?
Fysio?
Gr v Modjoh..
Na jaren rugproblematiek te hebben, waarvan ik de laatste maanden en weken erg veel pijn heb.
Pijnstilling zoals dyclofenac etc helpen niet. De pijn zit tussen mijn schouderbladen, straalt door naar mijn nek, en hoofd..
Gisteren bij een reumatoloog geweest, en die stelde de diagnose enthesopathie.
Oftewel een reumatische ontstekingsreactie op de plaats waar een of meer pezen vastzitten aan het bot.
Bovengenoemde aandoeningen ontstaan nogal eens als gevolg van overbelasting (zwaar werk, herhaalde bewegingen, sport etc.) maar soms ook bij reumatische ziekten.
Op dit moment heb ik zoveel pijn. Word er gek van.
Fysio therapie is mij ook aangeraden, en de boel lekker warm te houden middels warmte baden, pakkingen, verhuizen naar een warm land.
Mijn vraag is, of er meerdere dames/heren hier zijn die hier mee bekend zijn.
Hoe ga je ermee om, gebruik je pijnstilling?Welke?
Fysio?
Gr v Modjoh..
zaterdag 4 september 2010 om 22:14
Ik heb geen enthesopathie, maar post whiplash syndroom. Maar de pijnklachten en de aanbevolen therapie herken ik zeker.
Is er een prognose gegeven? Gaat het over en zo ja: op wat voor termijn moet je dan aan denken? (Al moet ik zeggen dat het advies te verhuizen naar een warm land op mij al niet erg hoopgevend overkomt wat dat betreft...)
Is er een prognose gegeven? Gaat het over en zo ja: op wat voor termijn moet je dan aan denken? (Al moet ik zeggen dat het advies te verhuizen naar een warm land op mij al niet erg hoopgevend overkomt wat dat betreft...)