Gezondheid alle pijlers

episcleritis

27-04-2016 16:16 20 berichten
Ik heb nu voor de tweede keer een oogontsteking (episcleritis), nu in een ander oog. Het schijnt zonder aanwijsbare reden te ontstaan en moet vanzelf overgaan. Het duurt bij mij echter erg lang en vind het ook zeker in het begin vrij pijnlijk. Is iemand bekend met deze oogontsteking en zijn er ook dingen die je kunt doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je huisarts?
Oh dear, how sad, never mind.
Heb je verder nog klachten? Eventueel kan daar nog een oorzaak liggen, maar het is verstandig dat met je huisarts te bespreken.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik heb druppels gekregen en als het weer lang duurt weer naar de oogarts voor andere ontstekingsremmers. Verder niets aan te doen.
Verder geen klachten, nooit eerder oogproblemen gehad ook.
quote:kitmir schreef op 27 april 2016 @ 16:22:

Ik heb druppels gekregen en als het weer lang duurt weer naar de oogarts voor andere ontstekingsremmers. Verder niets aan te doen.Wat verwacht je dan precies van de forummers? Meer medische kennis dan de oogarts?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik ken twee personen die terugkerende oogontstekingen hebben maar dat kwam door herpes, ze haalden dan wat spul bij apotheek (via huisarts) en waren er in een week weer vanaf. Vervelend, zo beperkt te worden, net als een dicht zittend oor, brrr. Geen ervaring, maar beterschap! En voor tips tegen herbesmetting het beste bij de huisarts te gaan!
Nee meer medische kennis verwacht ik niet van forummers maar wel ervaringsdeskundigheid. Het is een vervelend gevoel als je niets kunt doen om het te voorkomen en weer een volgende keer kan verwachten. Vandaar dat ik hoop op iets preventiefs.
Ik weet niet of je van ons kunt verwachten dat we preventieve maatregels kennen die de oogarts niet kent.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik kreeg ze in het verleden regelmatig, laten we zeggen 6 x per jaar. Bij mij voldeden de druppels goed. Ben je voor de rest gezond?
Preventie van oogontsteking.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... p_zd3dugUw
Een episcleritis is niet een oogontsteking in die zin des woords.
Polydox naar ik weet ben ik verder gezond. Het is inderdaad geen gewone oogontsteking met een bacterie of virus maar van binnenuit, daarom vind ik het zo ongrijpbaar. Heb jij er ervaring mee en is het bij jou misschien een gevolg van een onderliggende ziekte of komt het bij jou ook zomaar op. Heb je er nu geen last meer van?
Nee, het kwam bij mij ook zomaar op. Eerste keer toen ik 28 was. Laatste keer paar jaar geleden. Ik ben voor over ik weet goed gezond. Ee zijn wel veel autoimmuun aandoeningen in de familie, maar ik heb geen klachten.
Polydor dank voor je reactie. Kreeg jij ook ontstekingsremmers en hoe lang duurde het dan bij jou voor het weg was? Blijkbaar kwam het bij jou wel sneller terug. Vorige keer heeft het al bij bij mij al enkele maanden geduurd voor het echt weg was en langer dan een jaar voor het weer terug is.
Dat wisselde maar ik geloof dat 2 weken de max was. Ik kreeg dan druppels met cortico's en dat hielp vrij snel.
Volgens boek oogziekten : meestal spontaan genezen binnen enkele weken, milde irritatie, niet gevoelig voor licht
Ik begin niet aan afwachten, ik nam gewoon de cortico druppels. Dan was het met een paar dagen meestal beter
Dat wat het boek oogziekten zegt had ik ook op internet gevonden maar zo mild vind ik het niet om wekenlang met een pijnlijk, bloeddoorlopen en tranend oog rond te lopen. Mocht het weer gebeuren dan zal ik ook meteen om de cortico druppels vragen.
Dan ben je er zo vanaf. Het doet op zich niet heel erg zeer , maar het is wel een erg irritant gevoel. Net of er iets in je oog zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven