Erg vroeg wakker
woensdag 12 september 2018 om 06:36
Sinds een paar jaar heb ik regelmatig periodes waarin ik rond 5 uur wakker word en niet meer kan slapen.
Ik begin daar gek van te worden.
Ben er al voor naar de dokter geweest, ik ken alle tips zoals niet aan toegeven, niet van alles gaan doen, gewoon blijven liggen, 5HTP slikken, niet gaan piekeren enzovoort.
Niks helpt en ik word er gek van.
Wie herkent dit en heeft de ultieme tip?
Gegroet, een vroeg vogeltje
Ik begin daar gek van te worden.
Ben er al voor naar de dokter geweest, ik ken alle tips zoals niet aan toegeven, niet van alles gaan doen, gewoon blijven liggen, 5HTP slikken, niet gaan piekeren enzovoort.
Niks helpt en ik word er gek van.
Wie herkent dit en heeft de ultieme tip?
Gegroet, een vroeg vogeltje
woensdag 12 september 2018 om 08:31
Vriend moet bijna dagelijks om half 5 op. Als ik wakker word ga ik er dan ook uit en doe m'n middagklussen dan gewoon in de ochtend. Koffie, krantje en dan of aan de boeken/schoolopdrachten of even de was doen of iets in het huishouden. Kan ik in de middag of avond als ik thuis kom lekker nietsen. Ga vaak wel rond half 10/10 al naar bed. Vind 't wel lekker in de ochtend, vooral in de zomer. Licht en nog rustig.
woensdag 12 september 2018 om 08:35
woensdag 12 september 2018 om 08:42
Ik ga de komende dagen proberen om wat eerder te gaan slapen.
Zal niet zo moeilijk zijn gok ik, ik moet het vooral gewoon doen, om 10 uur mijn lampje uit.
woensdag 12 september 2018 om 08:47
Dit zijn van die dingen die juist verergeren als je er je druk over gaat maken.
Ik stond trouwens ook om drie uur al naast mijn bed maar ben dan niet helemaal wakker. Ik ga naar de wc, probeer niet om me heen te kijken maar in de slaapstemming te blijven, knip ook geen lichten aan (de kamers zijn altijd enigszins verlicht) en als ik weer terug ben probeer ik door te gaan met mijn droom.
Als je je dan zorgen gaat maken dan weet je zéker dat je niet meer inslaapt. Dus ik sta er wat gelaten tegenover en soms als ik overdag heel moe ben leg ik mijn hoofd op de stoelleuning en sluimer ik vijf minuten. Je moet dan een voorwerp, een sleutelbos in je hand nemen en zodra die rinkelend uit je hand valt moet je weer wakker worden.
Ik stond trouwens ook om drie uur al naast mijn bed maar ben dan niet helemaal wakker. Ik ga naar de wc, probeer niet om me heen te kijken maar in de slaapstemming te blijven, knip ook geen lichten aan (de kamers zijn altijd enigszins verlicht) en als ik weer terug ben probeer ik door te gaan met mijn droom.
Als je je dan zorgen gaat maken dan weet je zéker dat je niet meer inslaapt. Dus ik sta er wat gelaten tegenover en soms als ik overdag heel moe ben leg ik mijn hoofd op de stoelleuning en sluimer ik vijf minuten. Je moet dan een voorwerp, een sleutelbos in je hand nemen en zodra die rinkelend uit je hand valt moet je weer wakker worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 12 september 2018 om 10:43
Het is wat retro zegt. Een van de fouten die je kunt maken is lichten aandoen of op de klok kijken.
Sinds ik dat niet meer doe en gewoon met half dichte ogen de wc opzoek val ik weer in slaap.
Tijdens een slechte nacht word ik om 2 uur en 4 uur wakker en ben ik om half 6 klaar wakker maar door er niet te zwaar aan te tillen en op tijd naar bed te gaan zijn er ook periodes dat ik wel door slaap en om 8 uur wakker word in het weekend.
Ook helpen verduisterende gordijnen heel erg bij mij.
Sinds ik dat niet meer doe en gewoon met half dichte ogen de wc opzoek val ik weer in slaap.
Tijdens een slechte nacht word ik om 2 uur en 4 uur wakker en ben ik om half 6 klaar wakker maar door er niet te zwaar aan te tillen en op tijd naar bed te gaan zijn er ook periodes dat ik wel door slaap en om 8 uur wakker word in het weekend.
Ook helpen verduisterende gordijnen heel erg bij mij.
We’re all mad here
woensdag 12 september 2018 om 13:33
Ik nam aan dat je het heerlijk vond omdat je dat eerder wel aangaf:phoebe24 schreef: ↑12-09-2018 07:51Correctie, ik heb daar weinig moeite mee, maar extreem vroeg gaan slapen dat doe ik niet, ik ben soms nog bezig en ik dacht dat dat ook niet handig was omdat ik juist zo het vroeg wakker in stand houd.
Er zijn periodes dat ik gewoon netjes rond 7 uur wakker word en ik probeer op die manier om dat dus weer terug te krijgen.
Maar goed dat lukt niet dus dan kan ik inderdaad proberen om nog vroeger te gaan slapen. (En ik ben idd een ochtendmens dus dat zal niet zo'n probleem zijn)
Verder wel eens met de rest, gewoon lekker opstaan en alles doen wat je anders na je werk zou doen. Dan heb je de korte avond tijd om lekker te relaxen voordat je weer op tijd gaat slapen