Gezondheid alle pijlers

ernstige obstepatie kind

22-05-2014 22:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon van 1,5 heeft dit.

Hij heeft al last van zn darmen sins hij een maand oud was, er zijn in het ziekenhuis wat dingen uitgesloten en nu weten ze het niet meer.

Hij heeft vandaag een botox injetie gehad in zn anusje in de hoop dat het poepen dan beter gaat.... Hij moet nu twee dagen in de week aan de sonde met cleanprep om te kunnen poepen... Wie heeft hier ervaring mee? Wordt het ooit beter....
Wat sneu voor je kindje en voor jullie?

Er is vast al naar de voeding en het drinken gekeken?

Hebben de artsen een idee wat het kan zijn?
Hoi,

Ja daar is al naar gekeken mede omdat zn grote broer ernstige allergieen heeft.

Ze dachten eerst aan hirschsprung maar gelukkig was dit niet zo,ze hebben nog wat meer testen gedaan maar ze kunnen het niet vinden...

Nu moeten we dus hopen dat die spuit gaat helpen en anders gewoon doorgaan met twee keer in de week cleanprep...

Het is gewoon een hele belasting voor hem...

Ik ben er gewoon verdrietig van.....dat lieve kleine mannetje steeds zoveel pijn als hij weer vast loopt...bah!
Laxeermiddel hebben jullie vast al geprobeerd...

Heftig hoor, sterkte!
Dulco druppels (op kinder arts advies!)
You only live twice
Dat hebben we allemaal al gehad...ook de druppels...

hij heeft nu twee zakjes forlax (10mg) per dag en dan twee keer in de week de sonde met 900cc cleanprep...

Dit op advies van het amc.

Eerst had hij vijf zakjes forlax per dag plus twee keer daags spoelen, maar helaas hielp dit niet optimaal, hierdoor veel ziekenhuisopnames gehad en de onderzoeken om dingen uit te sluiten...
Er is een topic van Chryssa, zelfde verhaal met kind. Ik kijk even of ik t voor je kan vinden, maar zit mobiel..

Ah kijk; http://mobiel.viva.nl/forum/list_messages/186458
Al zonder koemelk geprobeerd?
Hier dochter van 8 maanden met hetzelfde probleem vanaf de geboorte, hier geven wij haar dagelijks een dosis restoralax( wij wonen in Canada) en het werkt tot nu toe heel erg goed, weet niet of het verkrijgbaar is in Nederland, maar het kan geen kwaad om te proberen.

Ik weet hoe rot het is, vooral voor de kleine, het is zo rot om te zien hoe bang ze is om te poepen, en het dus ophoudt en het daardoor alleen maar harder wordt en dus nog pijnlijker om uit te poepen, hopelijk vindt je snel een oplossing.

Sterkte!
Bedankt meiden voor de tips en het topic!
Tips waar je weinig aan hebt, aangezien je al veel verder bent dan ernstige obstipatie. Je bent al bij de laatste redmiddelen.

Gelukkig is hij nog heel klein en hopelijk gaat het zonder al te veel problemen en komen ze snel achter de oorzaak.
Wat sneu!

Hier herkenning al klinkt het bij jullie nog ernstiger.

Ondanks dat het uit geen een onderzoek of test kwam lijkt het enige dat hier aanslaat een glutenvrij dieet te zijn.

Ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat er een oplossing / diagnose volgt.
Klinkt inderdaad als verhaal van Chryssa.

Hier ook obstipatie, maar gelukkig op te lossen met 3 zakjes forlax en af en toe een microlax.

Hier is er overigens geen oorzaak gevonden voor het moeilijke poepen.

Sterkte!
In het topic van Chryssa staat ook mijn verhaal, mijn dochter heeft dit ook vanaf haar geboorte.

Het enige wat ik aan tips kan geven: met onze dochter ging het pas beter toen ze gluten- en koemelkvrij ging eten, Movicolon junior ipv Forlax kreeg. Toen gestart met darmspoelen met Peristeen. Het is vanaf haar 4e verjaardag eindelijk de goede kant op gegaan en ik kan nu zeggen dat het goed gaat.

Bij onze dochter werkte Forlax dus helemaal niet. Zo raar. Ze kreeg al iets van 6 zakjes per dag, maar het hielp niets. Toen ze eenmaal Movicolon kreeg (2 zakjes per dag) werd haar ontlasting zacht. De Kleanprep heeft ze ook gehad in het ziekenhuis via een sonde, maar dat werkte maar 2 dagen max.

Heel veel sterkte, het is ontzettend moeilijk om als ouder zo machteloos te staan. Ik weet hoe vreselijk het is als de artsen het niet meer weten. Ik ben meerdere keren de wanhoop nabij geweest. Uiteindelijk weten wij de reden wel na uitsluiten van Hirschsprung, Crohn en allerlei andere darmziekten. Onze dochter heeft Ehlers-Danlos Syndroom en daardoor zeer traag werkende darmen.

Dat hoeft niet bij jullie zo te zijn natuurlijk, maar ik geef het altijd mee als tip om aan te denken. Het is een zeldzame ziekte waar maar weinig aan gedacht wordt door artsen.

Sterkte, ik hoop dat jullie eruit komen en dat je mannetje zich beter gaat voelen!
Ik zie nog meer reacties over glutenvrij eten. Het is bizar, want uit de testen komt het vaak niet maar er blijkt toch heel vaak een soort glutenovergevoeligheid te zijn die niet aan te tonen is in bloed.

Het lost vaak niet alles op (zeker niet bij zo'n ernstige obstipatie), maar onze dochter begon weer te groeien (had een ernstige groeiachterstand), haar bloedarmoede verdween en ze had geen erge buikpijn meer. De artsen gaven aan dat we gewoon glutenvrij moeten blijven ondanks er geen test is die aangaf dat ze Coeliakie heeft.
Hier gebruiken wij, incl. de honden, dagelijks voedingsvezels (psyllium husk). Dit maakt de ontlasting namelijk dunner. Het is wel belangrijk om voldoende te drinken.

Onze zoon van 10 had altijd erg harde ontlasting, en vaak zag je ook bloed aan de ontlasting zitten. Psyllium Husk heeft het verbeterd.

Ook één van onze honden kon nogal moeilijk poepen. Je zag hem vaak helemaal trillen, en dan kwam er nog niets.

Nu gaat dat veel beter, minimaal één keer en soms zelfs twee keer per dag.

Ook maak ik dagelijks melkkefir. Iedereen vind het lekker, het is gezond en erg goed voor de darmen. Dit is iets wat bij zou kunnen dragen aan een betere stoelgang.

Natuurlijk is niemand hetzelfde, maar beter een tip teveel dan te weinig.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven