Gezondheid alle pijlers

Ervaring Mensendieck en Cecar therapie

14-04-2014 16:26 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva'ers

Na fysiotherapie, manueeltherapie en shiatsutherapie die niet hielpen tegen rug, schouder en nek klachten, toch maar eens naar de dokter gestapt.

Vervolgens foto's laten maken en gesprek met neuroloog gehad.

Uitslag lichte scoliose in nek en rug.

Hij vertelde hier weinig aan te kunnen doen, maar een optie is om naar een Mensendieck therapeut of Cecar therapeut te gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat dat precies in zijn werk.

Ik heb wel het een en ander opgezocht, maar persoonlijke verhalen vindt ik fijner.

Als iemand toevallig een goede therapeut in de buurt van Heerenveen, Leeuwarden of Drachten weet, is dat altijd welkom!

Groetjes!
Smile like you've never cried, Fight like you've never lost, Love like you've never been hurt and Life like there's no tomorrow!
Ik heb Cesartherapie gehad voor pijn in mijn schouders die veroorzaakt werd door een slechte houding. Ik kreeg oefeningen om mijn rugspieren sterker te maken en daarnaast heb ik geleerd hoe je het best kan bewegen in allerlei situaties bijv. stofzuigen, de trap oplopen enz.

Altijd in ondergoed zodat zij en ik (via de spiegel) kan zien hoe je houding is.
Wat is eigenlijk het verschil tussen beide therapieën?
Heb zelf zeer goede ervaring met Mensendieck.

Had wegens het langdurig lopen met krukken een hele hoge spierspanning in mijn schouders opgebouwd met hoofdpijn en last van uitstralende pijn in armen van dien.

Ik kreeg oefeningen en punten mee waar ik op moest letten als ik zat/stond of achter een laptop of computer zat en het heeft wel degelijk goed geholpen.

Je moet wel doorzetten en netjes je oefeningschema iedere dag (in mijn geval) volgen dus het vraagt wel wat inzet maar het heeft mij een hele hoop geholpen. De spanning had zich niet in een paar dagen opgebouwd dus het duurde ook wel even voor het opgelost was.
Toen ik twaalf was heb ik mensendieck gehad voor een ernstoge scoliose. Het is daarna minder geworden maar ik was nog licht in de groei. Maar mijn scoliose zit er nog wel. En nu (20 jaar later) is er niks meer aan te doen volgens artsen. Dit omdat ik natuurlijk niet meer in de groei ben. Wat een mensendieck dus voor jou kan betekenen weet ik niet. Maar ik was toen wel positief over mensendieck. Ze keek naar mn houding en gaf me oefeningen mee. Het leek voor mij wel veel op fysio.
quote:vla-flip schreef op 14 april 2014 @ 18:01:

Wat is eigenlijk het verschil tussen beide therapieën?

Goeie vraag! volgens mij wordt het vaak als 1 ding beschouwt?

Ik ben benieuwd.

De pijn die ik iedere dag ervaar valt te dragen, maar is wel lastig en ben bang dat het op den duur erg wordt.
Smile like you've never cried, Fight like you've never lost, Love like you've never been hurt and Life like there's no tomorrow!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven