Gezondheid alle pijlers

Ervaring met missing abortion

29-08-2009 20:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Bij de echo van 12 weken bleek dat kindje op 8 weken was blijven steken. Het was echter nog geen miskraam geworden.

Wie heeft daar ook ervaring mee?
Ik heb het gehad, bij de 12 weken echo zagen ze dat het kindje gestopt was met groeien bij ruim 8 weken. Het heeft toen nog bijna 2 weken geduurd voordat ik een miskraam kreeg en daarna moest ik nog gecurreteerd worden omdat ik nog niet 'schoon' was.
Er is al een recent topic over missed abortion op de kinderpijler.

Zal het wel even omhoog halen voor je.
missed abortion...en nu?
Ik heb dat ook gehad. Het kindje zat al een week of 4 dood in mijn lichaam, maar er was nog geen enkel spoor van een naderende miskraam. Daarom is het uiteindelijk door middel van curettage weggehaald.

(Ik zag je andere topic, daarom zet ik mijn ervaring zo expliciet neer. Missed abortions komen best vaak voor, dus ik denk niet dat de kliniek je heeft voorgelogen.)
Ik ook. Ik kreeg het bij de eerste echo te horen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een curretage omdat ik al vrij snel vond, dat er iets in mijn lichaam zat wat er niet meer in thuishoorde.
.
anoniem_6491bdc7537f8 wijzigde dit bericht op 29-08-2009 23:41
Reden: laat maar, dacht dat dit de kinderpijler was
% gewijzigd
Dat kan ik me heel goed voorstellen traincha2... ik geloof dat ik dat gevoel ook zou hebben.
TO waarom open je dit topic? In je andere topic geef je aan dat je een abortus hebt ondergaan.
en nu?
@GIzz, TO geeft in haar andere topic al aan dat het voor haar onduidelijk is of ze nou daadwerkelijk een missed abortion heeft ondergaan of niet..
waarom ik dit topic geopend heb?

Omdat ik graag wilde weten wat de oorzaak zou kunnen zijn hiervan. Blijkbaar is 7,8 weken erg kwetsbare periode, want meerdere vrouwen hebben rond die periode dit gehad.

Als ik trouwens niet naar abortuskliniek gegaan was, maar later afspraak met gynaecoloog had gehad, had het ook weggehaald moet worden. Het kwam niet uit zichzelf en de medische term daarvoor is 'missing abortion'. Het is toch niet zo raar dat je wil weten hoe dat kan?

Ik heb na eerder te zijn weggestuurd op 24 juli weer nieuwe afspraak gemaakt. Zat bij voorgesprek ook al weer te twijfelen. Toen echo gemaakt werd en arts zei dat er met vruchtje wat mis was, besloot ik om abortus door te laten gaan i.p.v. alsnog weg te gaan en later afspraak te maken voor currettage of miskraam af te wachten. De natuur had eigenlijk al voor me beslist.

Het is nu heel makkelijk oordelen van achter je computer, maar ik heb de afgelopen weken getwijfeld of ik wel of niet abortus moest doen. Niemand kan zich voorstellen hoe zo'n beslissing is als je het zelf niet hebt meegemaakt.
quote:jessie75 schreef op 30 augustus 2009 @ 10:18:

@GIzz, TO geeft in haar andere topic al aan dat het voor haar onduidelijk is of ze nou daadwerkelijk een missed abortion heeft ondergaan of niet..Ik was gisteren zo labiel en wantrouwend dat ik twijfelde of het wel zo was. Is echter wel zo. Vruchtje was in ruim 4 weken maar 0,3 mm gegroeid en helemaal geen activiteit. Maar geen miskraam geworden, dus een zgn. missed abortion zoals dat in medische termen heet. Zo heet het dus ook als het vanaf het begin al gewenst was geweest en dan opeens ontdekt was. Ik kam me trouwens wel voorstellen dat dit voor veel vrouwen die miskraam op zo'n manier ontdekken, en zwangerschap meteen gewenst was, een hele nare term is.
quote:rosina69 schreef op 30 augustus 2009 @ 10:26:

[...]

Ik kam me trouwens wel voorstellen dat dit voor veel vrouwen die miskraam op zo'n manier ontdekken, en zwangerschap meteen gewenst was, een hele nare term is.Rosina, ik denk niet dat de term voor die vrouwen het punt is. Als ik voor mezelf spreek: ik vind een topic over missed abortion open nogal misplaatst als je toch voor een abortus ging. Bij een gewenste zwangerschap zou het kind na negen maanden geboren worden, als er geen missed abortion was geweest. Als er bij jou geen missed abortion was geweest, was het geaborteerd. Zie/voel je het verschil?
Hi Rosina, ik heb zelf ook een paar miskramen gehad, en er is nou eenmaal niet altijd een oorzaak voor aan te wijzen. Vaak is het toch de manier van de natuur om "op te lossen" dat er iets mis was met het foetje. Tot 3 maanden is de kans op zo'n miskraam het grootst, hoewel het ook erna nog wel eens gebeurt.
quote:fleurtje schreef op 30 augustus 2009 @ 10:31:

[...]

Rosina, ik denk niet dat de term voor die vrouwen het punt is. Als ik voor mezelf spreek: ik vind een topic over missed abortion open nogal misplaatst als je toch voor een abortus ging. Bij een gewenste zwangerschap zou het kind na negen maanden geboren worden, als er geen missed abortion was geweest. Als er bij jou geen missed abortion was geweest, was het geaborteerd. Zie/voel je het verschil?Hi Fleurtje, ik denk dat het voor TO's verwerking, zeker aangezien ze toch twijfelde over al dan geen abortus, misschien wel verschil zou uitmaken.
quote:fleurtje schreef op 30 augustus 2009 @ 10:31:

[...]

Rosina, ik denk niet dat de term voor die vrouwen het punt is. Als ik voor mezelf spreek: ik vind een topic over missed abortion open nogal misplaatst als je toch voor een abortus ging. Bij een gewenste zwangerschap zou het kind na negen maanden geboren worden, als er geen missed abortion was geweest. Als er bij jou geen missed abortion was geweest, was het geaborteerd. Zie/voel je het verschil?

Fleurtje, ik begrijp het verschil. Of ik de abortus had doorgezet, ik weet het niet. Mijn vriend zei dat we waarschijnlijk toch voor niets zouden heengaan omdat ik 's morgens al weer overstuur was en ik waarschijnlijk toch weggestuurd zou worden.

Als ik volgende keer echter bij gynaecoloog zou komen en ze vragen of je eerder zwanger bent geweest e.d., komt dit ook weer ter sprake. Of ik toen in abortuskliniek was of in ziekenhuis toen het ontdekt werd, is voor hen niet zo van belang, denk ik. Zij gebruiken dan die term 'missed abortion'. Wilde ook gewoon weten wat het inhield, wat evt. oorzaak zou kunnen zijn enz. Kunnen ze niet zeggen omdat sommige zwangerschappen nu eenmaal mislopen. Ook gewoon andere vrouwen met ervaring hoe het is of hoe zij het ervaren hebben om aantal weken met dood kindje te lopen.

In andere topic staat dat het wel helpt bij verwerking en dat is natuurlijk ook zo. Het is heel anders om te ondergaan als het kindje al niet meer leeft. Het is echter toch wel verdrietig als een kindje waar je wekenlang voor gevochten hebt om te behouden, tranen voor gelaten hebt, gesprekken enz. dan al dood blijkt te zijn. Als je lichaam doorgaat met zwangerschap (vruchtvlies was gewoon doorgegroeid; vruchtje niet), terwijl het kindje al niet meer leeft. Los van abortus is dat naar om te horen omdat je lichaam zo van jezelf is en je er op vertrouwt.

Een missed abortion voor een vrouw met vanaf begin gewenste zwangerschap is heel anders dan voor mij op dat moment. Dat voel ik natuurlijk ook wel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven