Ervaring: plaatsen Mirena, maar niet ongesteld

maandag 11 oktober 2010 om 14:17
Ik ben nu een half jaar geleden bevallen en ga een Mirena laten plaatsen. Ik geef nog borstvoeding en ben 4 maanden geleden wel een keer ongesteld geweest. De volgende menstruatie komt maar niet (ik ben niet zwanger hoor) en nu zei de huisarts dat ik het spiraal ook kan laten plaatsen als ik niet menstrueer.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb voor deze week een afspraak gemaakt, maar weet niet goed wat te verwachten. (Heb wel al eens de Mirena gehad, maar toen wel tijdens menstruatie laten plaatsen.) Ik wil ook liever niet nog maanden moeten wachten tot ik eindelijk weer eens ongesteld wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb voor deze week een afspraak gemaakt, maar weet niet goed wat te verwachten. (Heb wel al eens de Mirena gehad, maar toen wel tijdens menstruatie laten plaatsen.) Ik wil ook liever niet nog maanden moeten wachten tot ik eindelijk weer eens ongesteld wordt.
maandag 11 oktober 2010 om 14:20
Yup, ik hem 'm gewoon zo laten plaatsen zonder menstruatie. Eerlijk gezegd was het precies hetzelfde als tijdens menstruatie. Het enige wat wel was, dat de gyn me wel 6x vroeg of ik écht écht niet zwanger zou kunnen zijn, naja niet dus en toen is ie gewoon gezet. Maar het schijnt dat je tijdens het inbrengen wellicht wat meer zou kunnen voelen omdat je baarmoedermond dicht zit...kan niet zeggen dat ik verschil gemerkt heb.
maandag 11 oktober 2010 om 14:27
zo kort na een bevalling zal dit geen merkbaar verschil meer zijn.. aangezien de baarmoedermond niet meer zo dicht zit.
Meest gevoelige zal zijn het aanhaken van de baarmoedermond door tangetje om te kunnen tegentrekken bij inbrengen spiraaltje. Dat was waarschijnlijk bij de eerste keer dat hij geplaatst werd ook.
Meest gevoelige zal zijn het aanhaken van de baarmoedermond door tangetje om te kunnen tegentrekken bij inbrengen spiraaltje. Dat was waarschijnlijk bij de eerste keer dat hij geplaatst werd ook.

maandag 11 oktober 2010 om 15:00
Carrera ik heb deze week ook die afspraak staan, geef ook bv en ga ook geen menstruatie afwachten, heb 1 keer paar druppels gehad dus ja. Ik zie er tegen op maar ja so wie so en ik verheug me ook wel weer op een geregelde goede anti conceptie. Dus ik hoop op een goede plaatsing en weinig pijn. Succes ook jij !!

maandag 11 oktober 2010 om 15:17
quote:viooltje schreef op 11 oktober 2010 @ 15:00:
Carrera ik heb deze week ook die afspraak staan, geef ook bv en ga ook geen menstruatie afwachten, heb 1 keer paar druppels gehad dus ja. Ik zie er tegen op maar ja so wie so en ik verheug me ook wel weer op een geregelde goede anti conceptie. Dus ik hoop op een goede plaatsing en weinig pijn. Succes ook jij !!Ik duim voor je, komt vast helemaal goed.
Carrera ik heb deze week ook die afspraak staan, geef ook bv en ga ook geen menstruatie afwachten, heb 1 keer paar druppels gehad dus ja. Ik zie er tegen op maar ja so wie so en ik verheug me ook wel weer op een geregelde goede anti conceptie. Dus ik hoop op een goede plaatsing en weinig pijn. Succes ook jij !!Ik duim voor je, komt vast helemaal goed.
maandag 11 oktober 2010 om 15:26
Ik heb 2x een mirena laten plaatsen terwijl ik niet ongesteld was. Ik heb niet gehoord dat je ongesteld moet zijn tijdens de plaatsing. Het ging bij mij prima, maar de 2e keer heb ik een uur van tevoren een ubiprofen genomen, gewoon tegen de pijn (want het is lastig om goed te ontspannen als het pijn doet).
Overigens vond ik de pijn erg meevallen, ongeveer zo erg als een flinke menstruatie.
Overigens vond ik de pijn erg meevallen, ongeveer zo erg als een flinke menstruatie.
maandag 11 oktober 2010 om 15:41
Ik heb vorige week een afspraak gemaakt om een Mirena te laten plaatsen. Ik kreeg zaterdag een brief van het ziekenhuis, volgende maand mag ik komen. Er stond in dat ik op dat moment niet ongesteld hoefde te zijn, wel werd me geadviseerd om vooraf (minimaal een uur van tevoren) een pijnstiller te nemen (Aleve) en iemand mee te nemen.
Dat laatste had ik nooit aan gedacht, hadden jullie iemand bij je (voor het terugrijden vooral volgens mij)? Ik ga naar de gyn trouwens.
Dat laatste had ik nooit aan gedacht, hadden jullie iemand bij je (voor het terugrijden vooral volgens mij)? Ik ga naar de gyn trouwens.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 11 oktober 2010 om 15:46
Ik heb er vandaag een laten plaatsen, en ben niet ongesteld. Viel erg mee. Mijn vorige spiraal heb ik tijdens mijn menstruatie laten plaatsen en ik merkte weinig verschil. Wel is er veel verschil in voor en na de bevalling. Voor de bevalling viel ik flauw van de pijn. Na de bevalling vroeg ik of hij er al in zat...
Home is where your wifi connects automatically.

maandag 11 oktober 2010 om 16:25
quote:Juultje schreef op 11 oktober 2010 @ 15:41:
Dat laatste had ik nooit aan gedacht, hadden jullie iemand bij je (voor het terugrijden vooral volgens mij)? Ik ga naar de gyn trouwens.Voor de zekerheid zou ik wel iemand meenemen. Maar het verschilt per persoon, de 1 gaat meteen de stad in om te shoppen en de ander ligt een dagje (of 2) op de bank met een reep chocolade en een kruik.
Dat laatste had ik nooit aan gedacht, hadden jullie iemand bij je (voor het terugrijden vooral volgens mij)? Ik ga naar de gyn trouwens.Voor de zekerheid zou ik wel iemand meenemen. Maar het verschilt per persoon, de 1 gaat meteen de stad in om te shoppen en de ander ligt een dagje (of 2) op de bank met een reep chocolade en een kruik.

dinsdag 12 oktober 2010 om 15:55
Nee, ik had niemand mee om me te rijden. Ik was een maand of 3 daarvoor bevallen en ook nog niet ongesteld. Ik vond dat 'aanhaken' en passeren van de baarmoedermond heel vervelend, werd daar ook duizelig van. Dat gebeurt wel meer, vandaar de tip om iemand mee te nemen. Ik heb gewoon nog even een kop thee in het restaurant gedronken en daarna ging het wel weer. De pijn van het moment woog overigens volstrekt niet op tegen het gemak van nu!
dinsdag 12 oktober 2010 om 16:33
hallo
ik heb de myrena 2 keer laten plaatsen
helaas zonder succes.ik bleef de eerste 3 maanden door vloeien
nu heb ik na de bevalling weer eentje gekregen op de ok omdat het inbrengen de eerste keer pijnlijk was maar ik moet er wel bij zeggen ben 2 keer met een sectio bevallen dus het geboorte kanaal was smaller
helaas vloei ik nu al een half jaar aan een stuk.dus 4 nov krijg ik een baarmoeder verwijdering,mag geen pil of iets anders omdat ik in het kraambed een embolie heb gehad dus helaas is dit voor mij de enige mogelijkheid
maar het plaatsen van myrena en de werking ervan is bij iedereen verschillend misschien werkt het bij jou wel
succes sylvia
ik heb de myrena 2 keer laten plaatsen
helaas zonder succes.ik bleef de eerste 3 maanden door vloeien
nu heb ik na de bevalling weer eentje gekregen op de ok omdat het inbrengen de eerste keer pijnlijk was maar ik moet er wel bij zeggen ben 2 keer met een sectio bevallen dus het geboorte kanaal was smaller
helaas vloei ik nu al een half jaar aan een stuk.dus 4 nov krijg ik een baarmoeder verwijdering,mag geen pil of iets anders omdat ik in het kraambed een embolie heb gehad dus helaas is dit voor mij de enige mogelijkheid
maar het plaatsen van myrena en de werking ervan is bij iedereen verschillend misschien werkt het bij jou wel
succes sylvia