Ervaring Praktijk Biologische Geneeskunde in Arnhem....

zondag 26 december 2010 om 20:43
Sinds drie weken ben ik onder behandeling bij de PBG in Arnhem wegens voedselintolerantie en candida. Een vriendin van mijn moeder heeft fibromyalgie en heeft bij de PBG hele goede resultaten behaald. Ze is weer zo goed als pijn vrij en heel fit. Via bloedonderzoek wordt bekeken waar de intolerantie zit. Daarna instantie volgt een heel streng dieet van 24 dagen en vervolgens wordt er telkens een voedingsbestanddeel toegevoegd om te kijken wat de reactie is. Met een half- tot driekwartjaar kun je stabiel zijn en met een jaar waarschijnlijk alles onder controle.
maandag 27 december 2010 om 01:14
het is een alternatief therapeut. Ik heb de website bekeken en zet grote vraagteken bij de claims die ze doet. "genezer" claimt behulpzaam te zijn bij allerlei vage klachten (oncontroleerbaar) maar onthou goed dat ze niet ingeschreven staat in het BIG register. De "beroepsnaam" die ze zichzelf toedicht bestaat niet en betekent niks
maandag 27 december 2010 om 01:17
Voedselintolerantie zoals bijv. de lactose-intoleratie kan gewoon worden aangetoond via een allergoloog en je huisarts. Mensen die eerst uitgehongerd worden dmv een streng dieet en dan weer dingen mogen eten voelen zich altijd beter. Wanneer mensen geloven in een behandeling kan het inderdaad zijn dat men minder pijn heeft. Dit kan je ook bereiken door cognitieve therapie