Gezondheid alle pijlers

Ervaring psychosomatisch fysio

07-07-2010 15:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een doorverwijzing gekregen voor een psychosomatisch fysiotherapeut. Ik heb al een half jaar klachten als spierpijn, heftige hoofdpijn en slecht slapen. Dit is een regelmatig terugkerend patroon van overbelasting bij mij.

Ik kan op internet wel wat vinden over deze vorm van fysiotherapie, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring. Ik moet een enorme drempel over, ik vind het heel lastig om dergelijke hulp aan te gaan. Is er iemand die kan vertellen dat het zinvol is?

Bedankt alvast!
Hoi Yeno,

Ik zou het zeker doen! Een psychosomatische fysiotherapeut kijkt net even verder. Hij gaat met je in gesprek. Kijkt wanneer je bijv. hoofdpijn hebt, welke bewegingspatroon je hebt etc.

Ook zal hij het met je hebben over het terugkerende patroon van overbelasting en dit met je aanpakken. Je zult er wel voor open moeten staan. Jullie moeten dit samen doen.

Heel veel succes en nogmaals DOEN!

Als je het niet prettig vindt kun je altijd nog stoppen
Bedankt voor je reactie! Je hebt gelijk, je moet er wel voor open staan. Ik hoop dat me dat gaat lukken.
Andere mensen met ervaring?
jep me.. loop nu een jaar met ernstige dagelijkse hoofdpijn waardoor ik niks meer kan. Loop al een tijdje bij zo'n fysio..maar ben nog niet veel opgeschoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven