Gezondheid alle pijlers

Ervaring water kefir

02-10-2018 06:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het maken en drinken van water kefir ?
Ik maak het sinds een aantal weken zelf en dronk eerst 1 glas per dag en nu 2 , soms 3.

Drinkt iemand het hoe ook en hoe reageerde jouw lichaam erop ?
Ja ik dronk en maakte het maar ik vond het niet echt lekker. Er zit daarnaast +/- 2% alcohol in waar ik ook niet heel goed op reageerde. Ik kreeg maagklachten en ben gestopt. Volgens mij worden de gezondheidsvoordelen van kefir overschat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Yes!
Ik heb vorige zomer veel waterkefir gedronken (zelf gekweekt).
Ik dronk het ook opbouwend, omdat je lichaam eerst eraan moet wennen. Ik merkte de eerste paar dagen dat ik last had van diarree. Maar dat is een gezonde reactie, doordat de 'slechte' bacteriën op die manier worden uitgescheiden en zo het maag- en darmstelsel wordt gereinigd.
ik begon met een klein glaasje, en uiteindelijk dronk ik zeker een halve liter op een dag. Mijn vriend dronk wel eens een liter per dag.
Ik vond het gewoon goor
Ik heb sinds het drinken last van winderigheid en dat stinkt dan ook nog eens heel erg. Normaal had ik hier nooit last van. Nadat de winderigheid ophield (met 1 glas drinken) ben ik meer gaan drinken. Nu weer winderig.
Is dit dan ook een soort reiniging waar mijn lichaam mee bezig is?
Naar de toilet gaan is wisseld maar over het algemeen wel erg vaak, meerdere keren per dag en momenteel een beetje plakkerig.
Beetje een gek onderwerp misschien haha maar ben benieuwd of dit een normale reactie is.
aankleefsjaan schreef:
02-10-2018 08:53
Ik vond het gewoon goor
Oh ik vind het juist wel lekker. Laatst met frambozen gemaakt en we hadden het in een wijnglas bij het eten.
Met appel is het net appelcider vind ik, ook lekker :-)
PippieLangkous schreef:
02-10-2018 15:29
Ik heb sinds het drinken last van winderigheid en dat stinkt dan ook nog eens heel erg. Normaal had ik hier nooit last van. Nadat de winderigheid ophield (met 1 glas drinken) ben ik meer gaan drinken. Nu weer winderig.
Is dit dan ook een soort reiniging waar mijn lichaam mee bezig is?
Naar de toilet gaan is wisseld maar over het algemeen wel erg vaak, meerdere keren per dag en momenteel een beetje plakkerig.
Beetje een gek onderwerp misschien haha maar ben benieuwd of dit een normale reactie is.
Ja kefir moet je echt opbouwend drinken :) Naarmate je lichaam er aan gewend raakt kan je de hoeveelheid opvoeren, dan kan het inderdaad zijn dat jouw lichaam zich dan verder gaat reinigen.

Met frambozen lijkt me ook lekker zeg! Ik dronk alleen de water kefir dat gemaakt is met citroen (en soms vijg erbij).
Lielalie schreef:
02-10-2018 15:35
Ja kefir moet je echt opbouwend drinken :) Naarmate je lichaam er aan gewend raakt kan je de hoeveelheid opvoeren, dan kan het inderdaad zijn dat jouw lichaam zich dan verder gaat reinigen.

Met frambozen lijkt me ook lekker zeg! Ik dronk alleen de water kefir dat gemaakt is met citroen (en soms vijg erbij).
Bedankt voor je reactie! Dan zal ik gewoon zo door gaan. Ik vind het inderdaad erg lekker. Normaal drink ik alleen water/thee/koffie dus kefir is echt even lekker tussendoor. Met aardbeien is ook lekker trouwens.

Drink je kefir nog steeds? Merkte je gezondheidsvoordelen?
PippieLangkous schreef:
02-10-2018 15:44
Bedankt voor je reactie! Dan zal ik gewoon zo door gaan. Ik vind het inderdaad erg lekker. Normaal drink ik alleen water/thee/koffie dus kefir is echt even lekker tussendoor. Met aardbeien is ook lekker trouwens.

Drink je kefir nog steeds? Merkte je gezondheidsvoordelen?
Nee momenteel niet. Ik dronk het vorige zomer veel, omdat mijn vriend het zelf kweekte. Dit jaar hebben we het wat minder gekweekt, dus dronk ik soms een glaasje. Het vraagt best veel tijd om iedere keer de potten te verversen enzo, dus stopten we er weer mee.

Ik merkte wel dat ik me beter ging voelen ja. Mijn vriend werd mentaal ook rustiger, we konden beter slapen. meer concentratie etc.
Hoe maken jullie die kefir zelf? Ik koop het nu wel eens, gewoon kant en klaar, maar dat is me eigenlijk te duur. Is het moeilijk/veel werk? Iemand een makkelijk recept in de aanbieding wellicht?
Josjaa schreef:
02-10-2018 16:38
Hoe maken jullie die kefir zelf? Ik koop het nu wel eens, gewoon kant en klaar, maar dat is me eigenlijk te duur. Is het moeilijk/veel werk? Iemand een makkelijk recept in de aanbieding wellicht?
Echt zelf kefir maken vraagt wel wat verdieping en voorbereiding. Zo mogen de kefir korrels niet in aanraking komen met metalen. Je hebt dus plastic of houten materialen nodig om de kefir te potten en te 'oogsten':
Wat heb je nodig?
- Weckpot(ten)
- Een plastic trechter
- Een plastic zeefje (mag dus niet van roestvrij staal ofzo zijn)
- Kefir korrels
- Biologische suiker
- Een plastic vergiet

Hoe je vervolgens het kan oogsten en kan kweken kan je ook op googlen :) Er zijn ook sites waar je online kefir korrels kan bestellen, alsook de juiste benodigdheden. Daar staat ook de bereidingswijze op.
Kost wel veel tijd, omdat je het iedere 2 dagen moet oogsten en alles goed moet afwegen.
Thanks, ik ga me er eens in verdiepen, heb ik weer een leuk projectje voor de donkere maanden :)
Josjaa schreef:
02-10-2018 16:55
Thanks, ik ga me er eens in verdiepen, heb ik weer een leuk projectje voor de donkere maanden :)
Succes! :-)
http://users.sa.chariot.net.au/~dna/kefirpage.html
Misschien heb je hier wat aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven