ervaringen Nova Sure
maandag 15 september 2014 om 07:09
Hebben er vrouwen ervaring met een Nova Sure behandeling? (Behandeling tegen hevig bloedverlies tijdens menstruatie door verwijdering van het baarmoederslijmvlies).
Volgens de Gyn is deze behandeling nog vrij nieuw waardoor er nog weinig echte ervaringen te meten zijn. Een ander alternatief tegen hevig bloedverlies zou een spiraaltje zijn, maar mij lijkt dat ik er met dit in 1x vanaf ben en niet elke 5 jaar terug hoef te komen.
Volgens de Gyn is deze behandeling nog vrij nieuw waardoor er nog weinig echte ervaringen te meten zijn. Een ander alternatief tegen hevig bloedverlies zou een spiraaltje zijn, maar mij lijkt dat ik er met dit in 1x vanaf ben en niet elke 5 jaar terug hoef te komen.
maandag 15 september 2014 om 08:40
Ik heb 3 maanden geleden een thermachoice gehad, zelfde soort ingreep is dat. Qua bloedverlies echt top, helemaal geen druppel meer tot nu toe. Maar wat ik er voor terug heb gekregen is 24/7 menstruatiepijn. BIj controle blijkt de thermachoice geslaagd en nu weet de gyn. even niet meer wat te doen. Ik wil geen pil of spiraal meer daar werd ik heel ziek van.
maandag 15 september 2014 om 09:34
Ik heb hem vorige week laten doen, poliklinisch ( dus geen narcose) bij dr Renes in het IJsseland ( Rdam)
Door alle verhalen was ik ook lichtelijk nerveus voor de pijn, maar wilde geen narcose voor die 2 minuten.
Nou.. totaal niéts gevoeld.
Ja, het is een beetje warm van binnen, maar echt heel goed te doen. Ook geen napijn gehad en ook amper nagebloed.
Nu eerste menstruatie afwachten en kijken of het gewerkt heeft. Maar ik was in elk geval de dag erna weer helemaal oké.
Door alle verhalen was ik ook lichtelijk nerveus voor de pijn, maar wilde geen narcose voor die 2 minuten.
Nou.. totaal niéts gevoeld.
Ja, het is een beetje warm van binnen, maar echt heel goed te doen. Ook geen napijn gehad en ook amper nagebloed.
Nu eerste menstruatie afwachten en kijken of het gewerkt heeft. Maar ik was in elk geval de dag erna weer helemaal oké.
vrijdag 10 oktober 2014 om 11:03
vrijdag 6 januari 2017 om 22:49
Zie dat dit topic redelijk oud is
Om behulpzaam te zijn wil ik reactie plaatsen
Heb eind 2016 een novasure behandeling gehad
Geen narcose plaatselijke verdoving vd baarmoedermond en een beetje kalmering dmv neusspray
De ingreep zelf was even pijnlijk maar zo voorbij. In de middag had ik erge buikpijn (ondanks morfine pil) toen ik in slaap viel en rond 18 uur wakker werd was t nog zwakke pijn. Lekker kopje thee en beschuitje en in bed op tablet: sex and the city gekeken.
Werd al snel weer moe en ben in slaap gevallen
Nu geen pijn. Wel moe achtig maar dat wist ik.
Wat wel gek is, die spuitjes in mijn neus tegen de zenuwen, ben best veel kwijt (was bekend, toch aparte ervaring)
Om behulpzaam te zijn wil ik reactie plaatsen
Heb eind 2016 een novasure behandeling gehad
Geen narcose plaatselijke verdoving vd baarmoedermond en een beetje kalmering dmv neusspray
De ingreep zelf was even pijnlijk maar zo voorbij. In de middag had ik erge buikpijn (ondanks morfine pil) toen ik in slaap viel en rond 18 uur wakker werd was t nog zwakke pijn. Lekker kopje thee en beschuitje en in bed op tablet: sex and the city gekeken.
Werd al snel weer moe en ben in slaap gevallen
Nu geen pijn. Wel moe achtig maar dat wist ik.
Wat wel gek is, die spuitjes in mijn neus tegen de zenuwen, ben best veel kwijt (was bekend, toch aparte ervaring)