Ervaringen stoppen met tramadol?
zondag 7 september 2014 om 07:46
Ik heb 6 maanden lang tramadol genomen. 200 mg per dag. Ben al een tijdje bezig met afbouwen zit nu op 75 mg per dag en vanaf morgen moet ik stoppen. Ik ga beginnen met andere medicijnen dus verder afbouwen gaat niet.
Wat ik nu ervaar is soort van spierpijn door mijn hele lichaam, grieperig gevoel, erg misselijk en diarree en ontzettend moe gevoel maar niet kunnen slapen. Ben bang dat als ik op 0 zit de ontwenningsverschijnselen nog erger worden. Herkent iemand dit? Kun je er wat aan doen en hoe lang gaat dit duren? Graag tips.
Wat ik nu ervaar is soort van spierpijn door mijn hele lichaam, grieperig gevoel, erg misselijk en diarree en ontzettend moe gevoel maar niet kunnen slapen. Ben bang dat als ik op 0 zit de ontwenningsverschijnselen nog erger worden. Herkent iemand dit? Kun je er wat aan doen en hoe lang gaat dit duren? Graag tips.
zondag 7 september 2014 om 08:09
Ik heb dit medicijn ook lange tijd geslikt en was vooral tijdens het gebruik ervan vaak ziek (misselijk, overgeven, veel afvallen door afwezigheid van eetlust). Stoppen was geen probleem en daarvan had ik ook geen ontwenningsverschijnselen. Een jaar eerder gebruikte ik Oxycontin en daarmee stoppen was een ramp en toen leek ik 2 weken een junk die moest afkicken. Met Tramadol heb ik dat totaal niet gehad. Welk medicijn ga je hierna slikken? Succes!

zondag 7 september 2014 om 08:16
Ik heb ook tijden 200 mg per dag geslikt en heb dat in 4 weken afgebouwd. De laatste 50 mg was een ramp, dat lukte niet. Ik heb daarvoor druppels gekregen en daarmee kon ik in een week van 50 naar 0.
Kun je niet met je dokter overleggen het afbouwen iets langer de tijd te geven? Als dat niet kan, dan zul je er doorheen moeten. Dan is er geen keuze.
Cold turkey met morfine kostte mij ongeveer 2 dagen voordat de verschijnselen voorbij waren.
Kun je niet met je dokter overleggen het afbouwen iets langer de tijd te geven? Als dat niet kan, dan zul je er doorheen moeten. Dan is er geen keuze.
Cold turkey met morfine kostte mij ongeveer 2 dagen voordat de verschijnselen voorbij waren.

zondag 7 september 2014 om 08:35
Ik heb er ervaring mee. Na breken van mijn enkel maandenlang genomen. Zat einde op 200 mg. Ben afgebouwd naar 100 en toen in een keer gestopt.
Herken het spierpijn gevoel heel erg. Bij mij hielp warme douche en kruiken en iprofen. Heb eerste week ook oxazepam gebruikt voor slapen. Na 4 dagen was het ergste voorbij. De eerste 2 dagen waren heel heftig. Lag snachts echt huilend van de pijn en onrust. Koud/warm, trillen en idd diaree misselijkheid. Bah als ik er aan terug denk. Na 2 weken voelde ik me weer normaal.
Het is troep! Raad het echt niemand aan. Sterkte TO!
Herken het spierpijn gevoel heel erg. Bij mij hielp warme douche en kruiken en iprofen. Heb eerste week ook oxazepam gebruikt voor slapen. Na 4 dagen was het ergste voorbij. De eerste 2 dagen waren heel heftig. Lag snachts echt huilend van de pijn en onrust. Koud/warm, trillen en idd diaree misselijkheid. Bah als ik er aan terug denk. Na 2 weken voelde ik me weer normaal.
Het is troep! Raad het echt niemand aan. Sterkte TO!

zondag 7 september 2014 om 08:36
quote:Carenza schreef op 07 september 2014 @ 08:18:
Is oxycontin sterker dan tramadol of maakt dat niet veel uit? Zit op dagelijks behoorlijke dosis tramadol, die niet zo effectief meer is.Volgens mij is dat veel sterker en zijn de ontwenningsverschijnselen ook heel hevig. Op hoeveel mg tramadol zit je nu?
Is oxycontin sterker dan tramadol of maakt dat niet veel uit? Zit op dagelijks behoorlijke dosis tramadol, die niet zo effectief meer is.Volgens mij is dat veel sterker en zijn de ontwenningsverschijnselen ook heel hevig. Op hoeveel mg tramadol zit je nu?

zondag 7 september 2014 om 10:27
Helaas geen tips. Ik ben ook afgekickt van mijn medicatie. En had hetzelfde als jij. Mijn god wat was ik beroerd. Ik was ruim twee weken echt doodziek. Met alle verschijnselen die jij ook noemt. Maar uiteindelijk werd het beter, echt. Je lichaam blijft vragen en laat je alle hoeken van de kamer zien. Maar probeer toch door te zetten. Je overleeft het en dan heb je er profijt van en kun je overstappen op iets anders. Sterkte!

zondag 7 september 2014 om 10:29
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 september 2014 @ 09:50:
Carenza, waarvoor neem je tramadol? Ocycontin is een morfine achtige stof. Sterker dan tramadol.Chronische restverschijnselen die pijnlijk zijn. Ik slik het alweer 8 jaar en red het echt niet zonder pijnstilling. Paracetamol en ibuprofen 400mg doen ook al niets meer.
Carenza, waarvoor neem je tramadol? Ocycontin is een morfine achtige stof. Sterker dan tramadol.Chronische restverschijnselen die pijnlijk zijn. Ik slik het alweer 8 jaar en red het echt niet zonder pijnstilling. Paracetamol en ibuprofen 400mg doen ook al niets meer.

zondag 7 september 2014 om 11:24
Kan het in je spieren zitten, die pijn? Ik ben na 2 hernia's met zware spierverklevingen blijven zitten. Een zenuwblokkade hielp niet, juist omdat het probleem bij mij in de spieren zat.
En als het wel in je zenuwen zit, ken je amytriptiline en/of lyrca? Lyrica is trouwens wel rotspul waar ik veel last van had.
En als het wel in je zenuwen zit, ken je amytriptiline en/of lyrca? Lyrica is trouwens wel rotspul waar ik veel last van had.
maandag 8 september 2014 om 09:29
dinsdag 9 september 2014 om 00:50
Ook ik heb oxicontin geslikt, 13 jr uiteindelijk dagelijks 120 mg en in overleg met HA gaan afbouwen, heel langzaam met 10 mg per 2 weken.
Zit nu op de 15 mg per dag en de laatste gaan eraf met 5 mg per 2 weken omdat de klachten van de dystrofie behoorlijk toenemen, heb volgende week ook afspraak op de pijnpolie.
Maar voel wel de onrust in mijn lichaam zodra het bijna weer tijd is voor een tabletje en de nachten zijn een drama, slaap de laatste 3 weken gemiddeld 3 uur per nacht........Wad een drama!!!
Zit nu op de 15 mg per dag en de laatste gaan eraf met 5 mg per 2 weken omdat de klachten van de dystrofie behoorlijk toenemen, heb volgende week ook afspraak op de pijnpolie.
Maar voel wel de onrust in mijn lichaam zodra het bijna weer tijd is voor een tabletje en de nachten zijn een drama, slaap de laatste 3 weken gemiddeld 3 uur per nacht........Wad een drama!!!
Leef vandaag, niet morgen!