Gezondheid alle pijlers

ervaringen zyban. stoppen met roken.

18-02-2014 13:28 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen beginnen met zyban. Een middel om te stoppen met roken. Het zit tussen je oren, weet ik, maar anders lukt het niet. Heeft iemand ervaringen met dit middel?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Nee, weet wel dat het een antidepressivum is met een chemische structuur die verwant is aan amfetamine.

Zou denk ik toch eerst iets anders proberen.

Maar veel succes gewenst met het stoppen!
Ik heb het als antidepressivum. Ben niet minder gaan roken. Ben nu wel gestopt met roken dmv een damper.
Ik ken iemand die eraan is overleden. Kreeg en epileptische aanval een bleef erin.
Ja ik ben er mee gestopt.

Omdat er zulke heftige verhalen over rondgaan heb ik de bijsluiter goed gelezen en ben van het internet weggebleven. Mijn omgeving heb ik gevraagd extra op me te letten

Voor mij werkte het goed, het nam de trek in een sigaret weg al in de opbouwfase. Ik ben dus in de opbouwfase begonnen met minderen en op de stopdag (ik meen dag 10) heb ik de eerste sigaret niet meer opgestoken.

En het is gelukt hoewel ik het niet makkelijk vond. Zo'n verslaving is een raar ding. De nicotine afkick is het ergste niet. Maar met de gewoonte verslaving (verslaafde hersenen) kan ik het na twee jaar nog steeds moeilijk hebben. Op onverwachte momenten kan ik soms nog steeds zin hebben in een sigaret. Het blijft dus een zaak van oplettten en de eerste niet meer opsteken.

Ik heb denk ik na de stopdatum nog twee maanden medicijnen geslikt.

Ik heb zelf weinig bijwerking ervaren maar mijn omgeving vond me wat drukker dan anders.
Ik gebruik het al 6 mnd voor een depressie en rook al 5 mnd niet meer, van de amfetamine kant merk ik helemaal niks...dus die indianen verhalen heb ik een broertje dood aan.
En wat Bopine zegt, de gewoonte is het moeilijkste,

Het was mijn bedoeling niet eens om te stoppen maar het smaakte gewoon niet meer, dus het was flink omschakelen voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven