Gezondheid alle pijlers

Ethhinylestradiol/Levonorgestrel Sandoz...

02-05-2011 08:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Sinds 3 weken slik ik de Ethhinylestradiol/Levonorgestrel Sandoz pil (0,02/0,1 mg). Hiervoor heb ik heel erg lang geen pil geslikt.

De afgelopen weken heb ik last van bijwerkingen. Zo ben ik wat vlakker qua emoties en ben ik heel erg moe. Ook heb ik net een schimmelinfectie achter de rug (nouja, het is nog steeds niet helemaal weg), heb ik nu al lichte doorbraakbloedingen en werd ik vanmorgen wakker met een opgeblazen gezicht en dikke vingers. Daar schrok ik heel erg van!!

Zijn jullie bekend met deze pil en wat waren jullie bijwerkingen? En kun je halverwege je strip gewoon stoppen met de pil? (En dan natuurlijk geen seks hebben)

Liefs!
Bel de huisarts of apotheek. Dit lijkt mij niet de juiste pil voor jou.
Naar de dokter.

Dat opgeblazen gezicht kan ook van de meds tegen de schimmelinfectie komen.
Ehh.. Dit lijkt mij ook niet helemaal goed. Ik gebruik zelf deze pil ook, maar ik heb geen last van schimmelinfecties, opgeblazen vingers en een opgeblazen gezicht. Dat lijken mij geen normale bijwerkingen van een pil..

Je kan volgens mij wel gewoon halverwege je strip stoppen met de pil, maar dan ben je, zoals je zelf aangeeft, niet 'beveiligd' tegen zwangerschap.
Ik reageerde ook heel heftig op deze.

huilbuien,depressief....brrr

Nu de Yasmin,ideale pil!!
Ik vraag me af of de meeste door jou beschreven bijwerkingen inderdaad niet door de medicatie tegen de schimmelinfectie komen.
Die schimmelinfectie vind ik trouwens ook niet heel raar. het kan zijn dat de zuurgraad van je vagina veranderd als je met de pil begint. Dan kan je vatbaarder zijn voor een schimmelinfectie.

(nee geen bron, en het zou kunnen zijn dat....)
quote:Erwt schreef op 02 mei 2011 @ 08:31:

Ik vraag me af of de meeste door jou beschreven bijwerkingen inderdaad niet door de medicatie tegen de schimmelinfectie komen.Ik heb donderdag, vrijdag en zaterdagavond een vaginale zalf gebruikt tegen de schimmelinfectie. Vandaag, maandag dus, heb ik dat opgeblazen gezicht... Die doorbraakbloeding en de vermoeidheid heb ik sinds ik deze pil slik, nog voordat ik de medicatie innam tegen de schimmelinfectie. Het zou natuurlijk kunnen dat die crème voor bijwerkingen zorgt (dat hoop ik dan maar!)
Heb je de dokter al gebeld? Dit lijkt me echt niet gezond hoor.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je van zalf die je 'plaatselijk' gebruikt, een opgeblazen gezicht krijgt.. Echt even bellen hoor!
quote:veerrr schreef op 02 mei 2011 @ 08:51:

[...]

Ik heb donderdag, vrijdag en zaterdagavond een vaginale zalf gebruikt tegen de schimmelinfectie. Vandaag, maandag dus, heb ik dat opgeblazen gezicht... Die doorbraakbloeding en de vermoeidheid heb ik sinds ik deze pil slik, nog voordat ik de medicatie innam tegen de schimmelinfectie. Het zou natuurlijk kunnen dat die crème voor bijwerkingen zorgt (dat hoop ik dan maar!)

Die doorbraakbloeding en vermoeidheid zou ik inderdaad ook wel kunnen linken aan het pilgebruik. Doorbraakbloeding is sowieso niet vreemd wanneer je voor het eerst sinds lange tijd met de pil begint.

Die andere klachten vind ik echt vreemd en volgens mij staan ze ook niet in de bijsluiter als mogelijke bijwerking. De enige die er wellicht antwoord op zou kunnen geven, is volgens mij de huisarts. Even bellen dus
Ik heb nu overigens ook al last van opgezwollen vingers: oftewel.. ik houd vocht vast. Lekker dan...

Morgen bel ik de dokter even...
Net samen met m´n ´prille relatie´/scharrel besloten om een punt achter ons seksleven te zetten, omdat we er allebei niet gelukkiger van worden.

Nu kan ik dus net zo goed helemaal stoppen met die rotpil!
Een punt achter je seksleven of een punt achter je relatie?
quote:Erwt schreef op 02 mei 2011 @ 21:33:

Relatie tussen aanhalingstekens. Want ons seksleven leek een beetje op een relatie, maar dan zonder de werkelijke liefde voor elkaar. Dus een punt achter beide!

Geen relatie, geen seks... elkaar waarschijnlijk weinig tot niet meer zien.
Al jaren slik ik de Yasmin anticonceptiepil, meer omdat het een lichte pil is en het helpt tegen puistjes. Voordat ik deze pil kreeg had ik de diana 35 voorgeschreven gekregen(jaren geleden) hier groeide ik enorm van en kwam ik van de regen in de drup want daar wordt je ook niet echt vrolijk van....toen dus overgestapt op de yasmin.....nu kreeg ik ineens vorige maand, toen ik nieuwe moest hebben,

de sandoz, want, zo vertelde de apotheek, zou dezelfde samenstelling hebben maar is goedkoper...prima dacht ik toen...maar nu een maand die pil geslikt te hebben heb ik echt het gevoel dat ik er van aankom en sneller moe ben, ook denk ik dat ik veel sneller last heb van depressieve gevoelens...ik ga morgen de huisarts bellen, ik wil terug naar de yasmin, dan maar wat duurder maar dan weet ik tenminste wat ik heb....ik heb trouwens al wel weer vernomen dat de sandoz weer uit het assortiment gaat omdat het allemaal nog niet goed geregeld is...vaag...heb inm. natuurlijk nog wel een aantal strippen liggen van sandoz...ook betaald natuurlijk...denk niet dat ik dat terug kriijg. Ik vind het zo raar dat je zomaar wat anders krijgt,...t zal wel een nieuwe regel weer zijn maar ik vind het belachelijk...de samenstelling zal misschien best hetelfde zijn als de yasmin maar ergens zit er ook een stofje in waar ik in ieder geval niet goed op reageer.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven