Gezondheid alle pijlers

Evenwichts problemen

27-02-2012 17:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel vreemd, maar ik heb al jaren last van een wankelend evenwicht en de laatste jaren wordt het erger. Met name ergens van afstappen, trap aflopen of bijv. op de roltrap (naar beneden) stappen (ziet er niet uit zo'n vrouw die tig keer haar voet op de roltrap probeert te zetten )

Nu heb ik ook nogal vervelend blijvend zenuwletsel in mijn linker arm/hand en heb ik vaak gedacht, sinds mijn ongeluk, of dat ermee te maken heeft. Ook heb ik sinds een tijd flinke nek klachten. Ik sta op de wachtlijst voor de neuroloog/pijnkliniek maar vroeg mij af of iemand dit herkent?
Optimist tot in de kist!
Je evenwichtsorgaan zit in je slakkenhuis. Heb je dat al eens na laten kijken? Als daar bijv. vloeistof uit lekt krijg je problemen met je evenwicht.
Misschien eens laten checken...

Moet even weg kom later weer kijken...
Optimist tot in de kist!
Hmmm evenwichtsproblemen kunnen echt allerlei oorzaken hebben. Ik heb een tijdje last gehad van een infectie aan m'n evenwichtsorgaan. Door oefeningen te doen is het bij mij over gegaan. Maar nog heb ik soms wel eens last van duizelingen. Goed dat je naar de neuroloog gaat!
Het gekke is dat ik niet duizelig ben; het is net alsof ik val als ik een stap naar beneden zet. Heel raar. Ik lijk wel niet goed te kunnen bepalen waar ik mijn voet neer moet zetten ofzoiets.
Optimist tot in de kist!
Hoi,

Ik herken het! In oktober 2011 heb ik "last" gehad van een doof gevoel aan mijn tenen en vingers. Dat is vanzelf overgegaan. In november 2011 kwam het dove gevoel terug in mijn rechtervoet. Ging tot halverwege de kuit en zakte daarna weer weg.

Ben bij de neuroloog geweest, maar ik kon nog alle oefeningen doen (rondje om m'n as - op tenen lopen) dus geen reden voor verder onderzoek.

Al voordat ik bovenstaande klachten had, merkte ik dat ik moeite had met aflopen van trappen. Heel bijzonder. Het is idd alsof mijn voet niet goed kan bepalen waar neer te zetten. Ik heb het alleen met mijn r'voet. Ik heb het destijds wel opgemerkt, maar er verder weinig mee gedaan omdat het zo subtiel is. Dacht dat het tussen m'n oren zat.

Enfin, omdat ik last blijf houden van een slapper r'been en moeite blijf houden met het aflopen van trappen nu opnieuw naar de neuroloog verwezen.

De vorige keer dat ik bij de neuroloog zat voelde ik me schuldig. Klachten namen toen al af en ik ging ervan uit dat het weg zou blijven. Ik ging ervan uit dat er niets aan de hand was.

Nu maar even goed uit laten zoeken!
@ Musset: wat gek dat je destijds niet verder onderzocht bent. Ik had begin vorig jaar ook last van een doof en tintelend gevoel in een deel van mijn lichaam. De neuroloog heeft me toen door de scan heen laten gaan, ondanks dat ik voor alle andere tests geslaagd was. Ik ben achteraf heel blij dat mijn neuroloog me zo serieus heeft genomen aangezien ik nu na alle onderzoeken de diagnose MS heb gekregen. De klachten die jij omschrijft zouden ook in dat plaatje kunnen passen, dus ik zou zeker om een scan vragen als ik jou was! Overigens wil ik je hiermee niet ongerust maken hoor, jouw klachten kunnen ook nog door vele andere dingen worden veroorzaakt.
Musset, ik heb bij mij de combintatie niet gemaakt van dove tintelende voeten met de evenwichts problemen omdat ik zoveel andere "zenuw" problemen heb.

In jou geval zou ik zeker naar de neuroloog terug willen! In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je gauw terug kunt bij de neuro!
Optimist tot in de kist!
quote:Cici25 schreef op 29 februari 2012 @ 18:46:

@ Musset: wat gek dat je destijds niet verder onderzocht bent. Ik had begin vorig jaar ook last van een doof en tintelend gevoel in een deel van mijn lichaam. De neuroloog heeft me toen door de scan heen laten gaan, ondanks dat ik voor alle andere tests geslaagd was. Ik ben achteraf heel blij dat mijn neuroloog me zo serieus heeft genomen aangezien ik nu na alle onderzoeken de diagnose MS heb gekregen. De klachten die jij omschrijft zouden ook in dat plaatje kunnen passen, dus ik zou zeker om een scan vragen als ik jou was! Overigens wil ik je hiermee niet ongerust maken hoor, jouw klachten kunnen ook nog door vele andere dingen worden veroorzaakt.

Neuroloog nam mij wel serieus, maar ik nam het zelf niet serieus. Omdat de klachten wegzakten en deels ook "struisvogelpolitiek". Het is natuurlijk niet een diagnose die je wil horen (ik dan). Zou dat toch heel heftig vinden.

Omdat de klachten terugkwamen toch weer terugverwezen naar neuroloog. De huisarts noemde MS op (vond ik erg confronterend) maar de neuroloog acht de kans klein. Deed me goed om te horen. Zo onbewust hebben de woorden van de huisarts behoorlijk op me gedrukt. Om MS uit te sluiten over twee weken een scan van hersenen en rug.
quote:musset74 schreef op 04 maart 2012 @ 12:37:

[...]

Neuroloog nam mij wel serieus, maar ik nam het zelf niet serieus. Omdat de klachten wegzakten en deels ook "struisvogelpolitiek". Het is natuurlijk niet een diagnose die je wil horen (ik dan). Zou dat toch heel heftig vinden.

Omdat de klachten terugkwamen toch weer terugverwezen naar neuroloog. De huisarts noemde MS op (vond ik erg confronterend) maar de neuroloog acht de kans klein. Deed me goed om te horen. Zo onbewust hebben de woorden van de huisarts behoorlijk op me gedrukt. Om MS uit te sluiten over twee weken een scan van hersenen en rug.Heel herkenbaar. Ik doe ook graag aan struisvogelpolitiek, zelfs nu ik de diagnose al gekregen heb. MS is namelijk ook heel heftig om mee geconfronteerd te worden. Alhoewel MS er natuurlijk wel in verschillende soorten en maten is, waarbij de ene vorm heel mild is en de andere vorm progressiever. Maar ik hoop voor jou natuurlijk dat je klachten ergens anders vandaan komen en dat het niets ernstigs is! Veel sterkte de komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven