Ff zeuren, shit verkoudheid
zondag 13 november 2016 om 16:29
Ik ben nu al 2 weken verkouden. Even leek het beter te gaan, maar de verkoudheid is volop terug. Druipneus, die van binnen inmiddels kapot is van alle snotteren en snuiten, koppijn, hoesten, me lamlendig voelen. Bah, bah, bah!
Tuurlijk is het geen ernstig probleem en gaat het vanzelf over, maar wat heb ik toch de schijt van die verkoudheden. Elke herfst is het weer raak, soms wel 3 of 4 per herfst/winter.
Weet ook niet wat ik moet doen om sneller beter te worden. Dus ik voel me net zo'n opstandige kleuter die driftig met haar voeten op de grond wil stampen, omdat het gemeeeeheeeen is.
Iemand tips; tegen verkoudheid of opstandige kleutergevoelens?
Tuurlijk is het geen ernstig probleem en gaat het vanzelf over, maar wat heb ik toch de schijt van die verkoudheden. Elke herfst is het weer raak, soms wel 3 of 4 per herfst/winter.
Weet ook niet wat ik moet doen om sneller beter te worden. Dus ik voel me net zo'n opstandige kleuter die driftig met haar voeten op de grond wil stampen, omdat het gemeeeeheeeen is.
Iemand tips; tegen verkoudheid of opstandige kleutergevoelens?
zondag 13 november 2016 om 16:48
quote:AndijvieViva schreef op 13 november 2016 @ 16:41:
Reisa paracetamol is wel een goed idee, neusspray gebruik ik ook al.
Cateautje, je bedoelt altijd koud nadouchen?
Elke dag, vier seizoenen per jaar. Alleen je lijf, niet je hoofd.
Ten eerste heb je het nooit meer koud en ten tweede ben je nooit meer ziek.
Het lijkt heel wat, maar zodra je de hete kraan uit zet en onder de koude douche gaat staan, begint je lijf te gloeien, dus het is heel goed te doen.
Het heeft hetzelfde effect als de sauna.
Reisa paracetamol is wel een goed idee, neusspray gebruik ik ook al.
Cateautje, je bedoelt altijd koud nadouchen?
Elke dag, vier seizoenen per jaar. Alleen je lijf, niet je hoofd.
Ten eerste heb je het nooit meer koud en ten tweede ben je nooit meer ziek.
Het lijkt heel wat, maar zodra je de hete kraan uit zet en onder de koude douche gaat staan, begint je lijf te gloeien, dus het is heel goed te doen.
Het heeft hetzelfde effect als de sauna.
zondag 13 november 2016 om 16:49
zondag 13 november 2016 om 16:52
quote:estrellas2 schreef op 13 november 2016 @ 16:49:
Ik klaag met je mee.
Probeer al weken het geblaf van mijn kinderen te ontwijken om maar niet aangestoken te worden.
Maar helaas is dat niet gelukt.
Ik hoop echt dat ik er heel snel vanaf ben want zaterdag ga ik vliegen.Beterschap! Vliegen met een hoofd vol snot lijkt me heel rot.
Ik klaag met je mee.
Probeer al weken het geblaf van mijn kinderen te ontwijken om maar niet aangestoken te worden.
Maar helaas is dat niet gelukt.
Ik hoop echt dat ik er heel snel vanaf ben want zaterdag ga ik vliegen.Beterschap! Vliegen met een hoofd vol snot lijkt me heel rot.
zondag 13 november 2016 om 18:40
quote:Cateautje schreef op 13 november 2016 @ 17:22:
[...]
Ik hoop echt van harte dat deze reactie voortkomt uit onwetendheid.
Ik weet dat koud douchen het afweersysteem een boost geeft, maar je bent echt niet in één klap van je verkoudheid af door koud te douchen. Het kan helpen om verkoudheid te voorkomen, maar als je eenmaal besmet bent, moet je lichaam toch echt dat virus er nog uit werken. Gaat misschien ietsje sneller door dagelijks koud te douchen, maar het is geen wondermiddel.
Wel een goed advies verder, daar niet van
[...]
Ik hoop echt van harte dat deze reactie voortkomt uit onwetendheid.
Ik weet dat koud douchen het afweersysteem een boost geeft, maar je bent echt niet in één klap van je verkoudheid af door koud te douchen. Het kan helpen om verkoudheid te voorkomen, maar als je eenmaal besmet bent, moet je lichaam toch echt dat virus er nog uit werken. Gaat misschien ietsje sneller door dagelijks koud te douchen, maar het is geen wondermiddel.
zondag 13 november 2016 om 18:47
quote:LoiseauCoureur schreef op 13 november 2016 @ 18:40:
[...]
Als je warm gedouched hebt en je overspoelt jezelf plotseling met koud water, dan gaat je neus open en droogt de boel op en verstopt daarna niet meer, dat is mijn oude ervaring.
Ik doe dit al mijn halve leven en heb meerdere ervaringen opgedaan. Ik stuur de TO echt niet met een kluitje in het riet.
[...]
Als je warm gedouched hebt en je overspoelt jezelf plotseling met koud water, dan gaat je neus open en droogt de boel op en verstopt daarna niet meer, dat is mijn oude ervaring.
Ik doe dit al mijn halve leven en heb meerdere ervaringen opgedaan. Ik stuur de TO echt niet met een kluitje in het riet.
zondag 13 november 2016 om 19:19