Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie/anticonceptie

29-07-2015 00:34 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames, ik ben eigenlijk benieuwd of er iemand is die spreekt uit ervaring. Ik heb fibromyalgie en vooral tijdens de menstruatie heb ik erg veel pijn. Ik gebruik geen anticonceptie. Alleen condooms. Nou zei de huisarts dat er vrouwen zijn die juist aan de prikpil gaan vanwege de pijn. Het zou namelijk kunnen dat de hormonen van de prikpil zorgen voor minder pijn. Voordat ik kinderen had, oudste is 6, was ik aan de pil. Daarna niet meer, juist vanwege de hormonen.

Zijn hier vrouwen die verschil hebben gemerkt in de klachten van fibromyalgie, nadat ze begonnen zijn met anticonceptie?
Ik heb fibromyalgie en mijn klachten verergeren meestal door het weer. Vooral regenachtig weer of met veel vocht in de lucht. Zoals broeierig weer. Wel kon ik nooit tegen de pil ik werd er zo depressief van, nog erger dan ik al ben.
Ik heb nooit gemerkt dat mijn fibromyalgie erger werd door de pil. Wel werd mijn stemming erg hard beïnvloed door hormonen. Zonder pil werkte niet, de normale pil ook niet, maar met de pleisterpil is de dosis hormonen zo laag en gelijkmatig dat ik nergens last van heb. Of beter gezegd: ik werd niet meer zo emotioneel.

Voor de pijn is ook bij mij het weer een grotere factor. Ik heb een tijdje een lichte dosis anti depressivum gekregen tegen de pijn, dat hielp iets, maar het begon me tegen te staan dus uiteindelijk ook daar mee gestopt.
Probeer een anticonceptiepil, ze zijn allemaal zo verschillend; van de een word je een zieke zombie en van de andere voel je je top. Ik zou eerst minstens tien soorten proberen. Je hoeft alleen maar de eerste twee pilletjes te proberen en dan weet je het meteen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Spiraaltje al geprobeerd? Helpt bij mij ook wat tegen migraine...
Bedankt voor jullie reacties. In mijn omgeving hoor ik eigenlijk alleen maar negatieve dingen over de spiraal. Ik ga binnenkort weer naar de reumatoloog. Vraag ik het daar ook even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven