Gezondheid alle pijlers

Fietsen naar mijn werk...zadelpijn

28-05-2012 13:16 42 berichten
.
Ik zou een ander zadel op je fiets zetten.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw zadel kopen, echte fietsbroek met zeem, en, belangrijk, gewoon doorbijten. Bij mij doet het de eerste keren ook pijn, maar na een tijdje voel ik het niet meer.
.
Gewoon op het werk even toiletten instappen, broek uit, andere aan. Dat duurt toch niet lang?
Als je na 5 kilometer al zoveel last hebt moet je gewoon een ander zadel.
.
.
Ipv een fietsbroek met zeem, kan je ook een zadelhoes kopen met zo een zeem in, zit wat zachter.

Het kan ook je houding zijn, ga eens naar goede fietsenwinkel, en vraag om je fiets goed af te stellen naar je lichaam.
Het kan zijn dat het zadel waar je nu op zit niet geschikt voor je is en dus zou een ander zadel kunnen helpen.

Het kan ook zijn dat je zadel niet in de juiste stand staat maar te veel met de punt omhoog of omlaag.

Het kan ook nog zo zijn dat je zadel te hoog of te laag staat of dat de verhouding in hoogte en afstand tussen zadel en stuur niet goed is.

Verder kan het ook nog komen doordat de framemaat van je fiets te groot of te klein voor je is.

Na 5 km al zadelpijn krijgen is wel heel snel dus ik zou eens met de fietsenmaker overleggen wat in jouw geval aan de hand kan zijn of gewoon zadel en stuur verstellen en dan kijken of het beter fietst.
Fietsen alleen voor je plezier doen, niet voor woon/werkverkeer en al helemaal niet als je met mensen werkt. Je stinkt 'n uur in de wind naar zweet als je 10 km moet fietsen dus als je je niet kunt douchen/omkleden niet erg fris als je met klanten te maken hebt.
.
Gelsadel
Gewoon lekker fietsen naar je werk, als je het een week of zes doet zweet je nauwelijks nog, en je gaat al zeker niet stinken! (Wat een onzin)
Ander zadel!

Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.fietszadelpijn.nl/
Ik had ook zadelpijn! Maar nu niet meer. Dankzij een opblaasbaar zadeldekje. Zit een gleuf in het midden die niet opblaast, zodat het 'down there' niet zeer doet. Ideaal!
kadushi schreef op 28 mei 2012 @ 13:37:

Gewoon lekker fietsen naar je werk, als je het een week of zes doet zweet je nauwelijks nog, en je gaat al zeker niet stinken! (Wat een onzin)
Als puber jarenlang naar school gefietst samen met klasgenoten en iedereen stonk. Gedraag je professioneel en ga met de auto. Als je beweging wil kun je na je werk gaan fietsen.
.
Ik ken genoeg mensen die naar het werk fietsen, mij incluus, en echt niemand daarvan stinkt.

Als je toch wat zweterig bent, even snel opfrissen in toiletten met washandje, deo en geurtje, en propere kleren aan.
ronde zadel nemen.
Is de fiets niet te groot voor je?

Kun je het zadel lager zetten?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

.
Ook belangrijk is te weten waar het net pijn doet, zijn het je zitbotjes, je schaamlippen, staartbeetje...

Afhankelijk daarvan zijn er andere oplossingen.
Voor 10km hoef je echt geen speciale fietsbroek te dragen hoor. Een fijn zadel is een goed idee, en evt. een fiets met verende zadelpen als je jezelf wilt verwennen :)

Mijn ervaring is dat het gewoon gewenning is. Als je een aantal keer per week wat langer fietst, zal je het niet meer krijgen.

Dus; lekker doen! Ik vond het heerlijk, net een lekkere afstand. Je hoeft niet meer naar de sportschool, je bent lekker buiten, het kost niets en belast het milieu niet, en je hebt even de tijd om mentaal te 'schakelen' tussen thuis-werk en werk-thuis (dat laatste vond ik vooral fantastisch).
Je billen zij je zadel niet gewend.. Gewoon doorzetten, op een gegeven moment voel je er niets meer van..
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven