Gezondheid alle pijlers

Fistel

27-06-2010 20:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Veel mannen krijgen een pilonidale cyste/fistel/abces. Vaak door ingroeide haren in hun bilspleet.

En ja, meestal is daar wel een operatie voor nodig. Zeker als het al een fistel is. Bij een abces kun je soms nog toe met enkel opensnijden en evt antibiotica.

Dus morgen naar de huisarts, maar dat waren jullie toch al van plan... Voor nu een paar keer per dag goed de douchekop erop zetten om te spoelen en evt in een zout of soda-bilbadje gaan zitten.

Pus en poep () kunnen trouwens echt heel veel op elkaar lijken..... Pijn hoort niet echt bij een fistel (tenzij net doorgebroken), maar meer bij een abces....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
.
Fistels helen nooit uit zichzelf.

Abcessen soms wel, maar komen dan toch vaak weer terug.
Fistels helen nooit uit zichzelf.

Abcessen soms wel, maar komen dan toch vaak weer terug.
En wij doen altijd een maanzaad test, die heeft je man dus al zelf gedaan zo te lezen....
.
Dit klinkt vast raar, maar mocht er nog meer troep uit komen, dan zou je vriend er even aan kunnen ruiken.

Ruikt het naar poep, dan is het dus poep. Pus ruikt anders....
Mijn man had ook een ker last van een fistel, hij is een aantal weken een paar keer per dag met zijn kont in bad zitten waarin soda zat. Lastig om te regelen want je moet het echt volhouden, maar het was uiteindelijk wel de oplossing.
quote:_helly_ schreef op 27 juni 2010 @ 21:15:

Dit klinkt vast raar, maar mocht er nog meer troep uit komen, dan zou je vriend er even aan kunnen ruiken.

Ruikt het naar poep, dan is het dus poep. Pus ruikt anders.... niet altijd. Ik heb genoeg pus uit plekken die niet in de buurt van je anus of uberhaupt darmen zitten geroken en het ruikt vies! Niet echt onderscheidend van vieze stront.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Op mijn zestiende last gehad van dit 'euvel'. Geopereerd,lelijk litteken er aan overgehouden, maar het is nooit meer terug gekomen! Inmiddels 20 jaar geleden...
Het komt bij mij in de familie veel voor en er is bijna altijd een operatie voor nodig. Het heelt vaak niet vanzelf en is eigenlijk makkelijk te verhelpen, terwijl het heel vervelend is om te hebben.
.
Mijn vriend heeft ook al 4 jaar last van fistels bij z'n bilnaad. Na een pauze van 2 jaar is het probleem nu weer terug helaas. Hij is er al 10 keer aan geopereerd, maar het blijft terugkomen. Waarschijnlijk wordt er binnekort begonnen met lasertherapie. Sterkte met je man!
Hoe was het bij de huisarts?
.
Jasses, zal je net zien...
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven