Gezondheid alle pijlers

Fitbit

11-08-2020 22:25 19 berichten
Ik heb een fitbit charge 3. Draag deze sinds kort weer vanwege het sporten.

Nu valt mij het op dat de hartslag soms even “weg” is. Volgens de fitbit heb ik dan geen hartslag (vaak maar een paar tellen). Lijkt mij bijna onmogelijk? Hartslag schiet dan vaak omhoog (naar 86), dan opeens terug (naar rond de 62) en dan en paar tellen kan de fitbit geen hartslag traceren....

Ik ben geen hypochonder, maar begin bijna te twijfelen. Hebben meer mensen dit? Ligt dat aan mij of slaat je fitbit dan gewoon even op hol?

Voor de rest “normale hartslag). In rust rond de 56-62 en verder loopt deze normaal op.

Herkennen mensen dit van fitbits?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet. Doet hij het ook bij andere mensen?
Oké. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Om iemand anders de fitbit even om te laten doen.
Niet dat je dan even geen hartslag kan zien op de fitbit?
Uhm, heb je wel eens overwogen om op die momenten gewoon even je pols te voelen of je hand op je borst te leggen? Als je hart er werkelijk mee stopt, ben je binnen enkele seconden weg. Denk maar aan die voetballers die op het veld onderuit zakken.

Dat gezegd hebbend; ik heb ook een charge 3 en zie dit ook. Hij maakt dan net even geen contact of er zit wat vocht tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem al 2 jaar en kijk er niet meer zoveel op moet ik eerlijk zeggen. Maar het komt mij niet bekend voor. Ik zie altijd een hartslag staan.

Toen ik zwanger was checkte ik hem wat vaker en ook toen stond er altijd een hartslag. Ik kwam er zelfs achter dat mijn medicatie te hoog was. Ik had ineens een hartslag van 150 terwijl ik sliep. Oeps ..
Alle reacties Link kopieren
Ik had een fitbit charge 2. Met nadruk op had want ik had er inderdaad ook vaak last van dat de hartslagmeter vaak op hol sloeg (150 bpm bij gewoon wandelen) of gewoon helemaal niet meten. Ik heb nu een samsung active 2 en die vind ik zoveel beter. Ik raad in ieder geval niemand een fitbit aan
Ik heb dit ook wel eens, volgens mij zit er dan vocht of zweet tussen. Dan moet hij weer even contact maken
Alle reacties Link kopieren
LilyAldrin schreef:
11-08-2020 22:54
Ik heb dit ook wel eens, volgens mij zit er dan vocht of zweet tussen. Dan moet hij weer even contact maken
Ik transpireer vrij weinig. Misschien is dat een verklaring waarom ik er geen last van heb.
LilyAldrin schreef:
11-08-2020 22:54
Ik heb dit ook wel eens, volgens mij zit er dan vocht of zweet tussen. Dan moet hij weer even contact maken
Oké dit zou wel meest logische verklaring zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb af en toe tijdens het sporten dat hij even geen contact maakt. Vaak zit hij dan te los of niet helemaal goed.

Zou het ook aan het bandje kunnen liggen? Of misschien hoe strak je hem hebt op dat moment?
Alle reacties Link kopieren
annerens14 schreef:
12-08-2020 00:18
Ik heb af en toe tijdens het sporten dat hij even geen contact maakt. Vaak zit hij dan te los of niet helemaal goed.

Zou het ook aan het bandje kunnen liggen? Of misschien hoe strak je hem hebt op dat moment?
Ik heb een charge 2 en heb juist het idee dat hij mijn hartslag niet goed registreert als hij te strak zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de charge 3 en heb dat soms ook weleens. Vooral met slapen trouwens, soms kan hij niet goed registreren om verschillende redenen. Bijv. wegens teveel schuiven o.i.d.
Yep, heb ik ook, het bandje zit niet goed (te los, of hij verschuift). Zo zou ie moeten zitten:

When you’re not working out, wear your device a finger’s width above your wrist bone. If your device tracks heart rate, wear it a bit tighter and higher on your wrist while exercising.

Met plaatjes:

Normaal: https://help.fitbit.com/articles/en_US/ ... aywear.png

Tijdens training: https://help.fitbit.com/articles/en_US/ ... sewear.png
Alle reacties Link kopieren
Precies de reden dat ik die fitbit Charge 3 weg heb gedaan. De HR meter suckt. Dat kun je op de fora van Fitbit zelf ook vinden. Vooral tijdens exercise mode valt ie regelmatig even weg. Ligt niet aan jou maar aan het horloge dus.
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
11-08-2020 22:25
Nu valt mij het op dat de hartslag soms even “weg” is.
[...]
Ik ben geen hypochonder, maar begin bijna te twijfelen. Hebben meer mensen dit?
Haha, sorry, maar ik lig echt dubbel hier :rofl:

Natuurlijk is dat een meetfout van de Fitbit! Als je enkele seconden geen hartslag hebt dan zou je dat echt wel merken, want dan heb je een hartinfarct. Dus: als je Fitbit streepje-streepje laat zien en je stort niet ter aarde, het wordt niet zwart voor je ogen en je bent niet wakker geworden in het ziekenhuis aan de hartbewaking, dan heb je waarschijnlijk geen lichamelijke afwijking, maar dan lukt het je Fitbit niet om je hartslag te tracken. Maak je geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 2, maar bij heftige inspanning valt ie bij mij ook weg. Dus als ik denk, hmm hoeveel zou mijn hartslag nu zijn, dan is hij weg
Alle reacties Link kopieren
NosceTeIpsum schreef:
12-08-2020 09:24
Haha, sorry, maar ik lig echt dubbel hier :rofl:

Natuurlijk is dat een meetfout van de Fitbit! Als je enkele seconden geen hartslag hebt dan zou je dat echt wel merken, want dan heb je een hartinfarct. Dus: als je Fitbit streepje-streepje laat zien en je stort niet ter aarde, het wordt niet zwart voor je ogen en je bent niet wakker geworden in het ziekenhuis aan de hartbewaking, dan heb je waarschijnlijk geen lichamelijke afwijking, maar dan lukt het je Fitbit niet om je hartslag te tracken. Maak je geen zorgen.
En ik lig dan weer dubbel om jouw reactie, haha. Ach, beter vragen dan onnodig zorgen maken toch. Haha
NosceTeIpsum schreef:
12-08-2020 09:24
Haha, sorry, maar ik lig echt dubbel hier :rofl:

Natuurlijk is dat een meetfout van de Fitbit! Als je enkele seconden geen hartslag hebt dan zou je dat echt wel merken, want dan heb je een hartinfarct. Dus: als je Fitbit streepje-streepje laat zien en je stort niet ter aarde, het wordt niet zwart voor je ogen en je bent niet wakker geworden in het ziekenhuis aan de hartbewaking, dan heb je waarschijnlijk geen lichamelijke afwijking, maar dan lukt het je Fitbit niet om je hartslag te tracken. Maak je geen zorgen.
Hahahaha! Ja dat is ook zo :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb je dan nog steeds een hartslag, anders was je er nu niet meer geweest hoor. Nooit aan je pols gevoeld als dat gebeurde?

Ik heb ook een fitbit en bij mij gebeurd dit ook soms, waarschijnlijk zit ie dan gewoon niet goed en maakt hij geen contact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven