Gezondheid alle pijlers

Flos vraag

03-05-2014 22:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gister bij de tandarts geweest en nu moet ik stokeren met rubberen dingetjes. (Ik flos bijna nooit).

Maar wat ik me nu altijd afvraag:

Eerst poetsen zodat de grootste rommel eruit is, dan flossen/stokeren ( of hoe heet dat).

Of eerst stokeren, dan poetsen, zodat de tandpasta ook tussen de tanden kan komen?

Zeer belangrijke vraag, dat snap je
Eerst het een dan het ander, das logisch
Ik stook eerst mijn tanden en poets dan. Wat ik er tussenuit stook kan op mijn tanden blijven zitten en wordt op die manier ook weggepoetst.

Als ik eerst poets en dan ga stoken dan zijn mijn tanden voor mijn gevoel nog vies.

Advies van mijn mondhygiëniste": Het maakt mij niet uit of je

's morgens, 's avonds of 's middags stookt en daarna of daarvoor je tanden poetst of op een veel later of eerder tijdstip poetst.

ALS JE MAAR STOOKT
quote:sugarmiss schreef op 03 mei 2014 @ 22:27:

ALS JE MAAR STOOKTKlinkt als een overspannen manager van een energieboer
Wat ik weet is dat je stokeren niet perse hoeft te combineren met tandenpoetsen. Ik poets 2 keer per dag mijn tanden en stoker vaak tussen de middag of 's avonds op de bank.
quote:sugarmiss schreef op 03 mei 2014 @ 22:27:

Ik stook eerst mijn tanden en poets dan. Wat ik er tussenuit stook kan op mijn tanden blijven zitten en wordt op die manier ook weggepoetst.

Als ik eerst poets en dan ga stoken dan zijn mijn tanden voor mijn gevoel nog vies.

Advies van mijn mondhygiëniste": Het maakt mij niet uit of je

's morgens, 's avonds of 's middags stookt en daarna of daarvoor je tanden poetst of op een veel later of eerder tijdstip poetst.

ALS JE MAAR STOOKT

O, oké dan. Die opdracht alleen is al lastig genoeg.

Nog een vraagje dan: ik heb wat last van terugtrekkend tandvlees. Ik ben bang dat als ik ga stoken ( heet het echt zo? ) dat ik dan het tandvlees juist nog verder terugduw. Kan dat?
quote:helena2 schreef op 03 mei 2014 @ 22:33:

[...]

O, oké dan. Die opdracht alleen is al lastig genoeg.

Nog een vraagje dan: ik heb wat last van terugtrekkend tandvlees. Ik ben bang dat als ik ga stoken ( heet het echt zo? ) dat ik dan het tandvlees juist nog verder terugduw. Kan dat?Het is belangrijk dat je wel de juiste techniek van stokeren hebt.Heb je die dan kan dat het niet verergeren. De mondhygiëniste kan je dat leren. Ook al doet stokeren pijn bij terug getrokken tandvlees je moet het wel doen om het rustiger te laten worden.
Techniek?!?! Is er ook nog een techniek voor nodig?

Het wordt steeds ingewikkelder...
http://www.youtube.com/watch?v=LJIlbtFKgRg

ff een filmpje
Las net jouw Posts over die behandeling van 700 euro. Balen zeg! Zoveel betalen voor zoiets vervelends...
En filmpje bekeken. Nou, dat gaat wel lukken :-)

Thanks en succes met je eigen gebit!
Helena2 thx. Ja is balen. Ik heb helaas niet zo'n knappe tandarts zoals in het filmpje dus voor die 700 euro niet eens een fijn uitzicht. Ik ga voor een second opinion bij faculteit tandheelkunde in de hoop dat ze mij een gunstiger tarief kunnen bieden.

Jij ook sterkte met jouw tandvlees en hoop dat het snel weer wat beter gaat.
Ik gebruik van die ragertjes (aangeraden door de mondhygeiniste) in de auto. Ideaal, altijd een vaste plek en ik vergeet het bijna geen enkele werkdag.
De eerste tijd kan je tandvlees gaan bloeden, maar dat is omdat je nog nooit (?) gestookt/geflost hebt. Gewoon stug doorstoken (niet té hard ) en je tandvlees zal vanzelf sterker worden en niet meer bloeden.

Ikzelf flos liever, met een tandenstoker kom ik echt lang niet overal bij. Dit doe ik na het poetsen en dan daarna nog even goed spoelen met water en klaar.
quote:Maryssa schreef op zaterdag 03 mei 2014 22:41 <a href="http://www.youtube.com/watch?v=LJIlbtFKgRg" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=LJIlbtFKgRg</a>

ff een filmpje

Whaha tandenstoken heb ik dus altijd fout gedaan

En wat een leuke tandarts
Dat diagonale heb ik dus nooit gedaan...weer wat geleerd.

Die tandarts is inderdaad een cutie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven