Flos vraag
zaterdag 3 mei 2014 om 22:21
Ik ben gister bij de tandarts geweest en nu moet ik stokeren met rubberen dingetjes. (Ik flos bijna nooit).
Maar wat ik me nu altijd afvraag:
Eerst poetsen zodat de grootste rommel eruit is, dan flossen/stokeren ( of hoe heet dat).
Of eerst stokeren, dan poetsen, zodat de tandpasta ook tussen de tanden kan komen?
Zeer belangrijke vraag, dat snap je
Maar wat ik me nu altijd afvraag:
Eerst poetsen zodat de grootste rommel eruit is, dan flossen/stokeren ( of hoe heet dat).
Of eerst stokeren, dan poetsen, zodat de tandpasta ook tussen de tanden kan komen?
Zeer belangrijke vraag, dat snap je
zaterdag 3 mei 2014 om 22:27
Ik stook eerst mijn tanden en poets dan. Wat ik er tussenuit stook kan op mijn tanden blijven zitten en wordt op die manier ook weggepoetst.
Als ik eerst poets en dan ga stoken dan zijn mijn tanden voor mijn gevoel nog vies.
Advies van mijn mondhygiëniste": Het maakt mij niet uit of je
's morgens, 's avonds of 's middags stookt en daarna of daarvoor je tanden poetst of op een veel later of eerder tijdstip poetst.
ALS JE MAAR STOOKT
Als ik eerst poets en dan ga stoken dan zijn mijn tanden voor mijn gevoel nog vies.
's morgens, 's avonds of 's middags stookt en daarna of daarvoor je tanden poetst of op een veel later of eerder tijdstip poetst.
ALS JE MAAR STOOKT

zaterdag 3 mei 2014 om 22:33
quote:sugarmiss schreef op 03 mei 2014 @ 22:27:
Ik stook eerst mijn tanden en poets dan. Wat ik er tussenuit stook kan op mijn tanden blijven zitten en wordt op die manier ook weggepoetst.
ALS JE MAAR STOOKT
O, oké dan. Die opdracht alleen is al lastig genoeg.
Nog een vraagje dan: ik heb wat last van terugtrekkend tandvlees. Ik ben bang dat als ik ga stoken ( heet het echt zo? ) dat ik dan het tandvlees juist nog verder terugduw. Kan dat?
ALS JE MAAR STOOKT
Nog een vraagje dan: ik heb wat last van terugtrekkend tandvlees. Ik ben bang dat als ik ga stoken ( heet het echt zo? ) dat ik dan het tandvlees juist nog verder terugduw. Kan dat?
zaterdag 3 mei 2014 om 22:36
quote:helena2 schreef op 03 mei 2014 @ 22:33:
[...]
Nog een vraagje dan: ik heb wat last van terugtrekkend tandvlees. Ik ben bang dat als ik ga stoken ( heet het echt zo? ) dat ik dan het tandvlees juist nog verder terugduw. Kan dat?Het is belangrijk dat je wel de juiste techniek van stokeren hebt.Heb je die dan kan dat het niet verergeren. De mondhygiëniste kan je dat leren. Ook al doet stokeren pijn bij terug getrokken tandvlees je moet het wel doen om het rustiger te laten worden.
[...]
Nog een vraagje dan: ik heb wat last van terugtrekkend tandvlees. Ik ben bang dat als ik ga stoken ( heet het echt zo? ) dat ik dan het tandvlees juist nog verder terugduw. Kan dat?Het is belangrijk dat je wel de juiste techniek van stokeren hebt.Heb je die dan kan dat het niet verergeren. De mondhygiëniste kan je dat leren. Ook al doet stokeren pijn bij terug getrokken tandvlees je moet het wel doen om het rustiger te laten worden.
zaterdag 3 mei 2014 om 22:41
zaterdag 3 mei 2014 om 23:04
Helena2 thx. Ja is balen. Ik heb helaas niet zo'n knappe tandarts zoals in het filmpje dus voor die 700 euro niet eens een fijn uitzicht. Ik ga voor een second opinion bij faculteit tandheelkunde in de hoop dat ze mij een gunstiger tarief kunnen bieden.
Jij ook sterkte met jouw tandvlees en hoop dat het snel weer wat beter gaat.
Jij ook sterkte met jouw tandvlees en hoop dat het snel weer wat beter gaat.

zaterdag 3 mei 2014 om 23:09
De eerste tijd kan je tandvlees gaan bloeden, maar dat is omdat je nog nooit (?) gestookt/geflost hebt. Gewoon stug doorstoken (niet té hard ) en je tandvlees zal vanzelf sterker worden en niet meer bloeden.
Ikzelf flos liever, met een tandenstoker kom ik echt lang niet overal bij. Dit doe ik na het poetsen en dan daarna nog even goed spoelen met water en klaar.
Ikzelf flos liever, met een tandenstoker kom ik echt lang niet overal bij. Dit doe ik na het poetsen en dan daarna nog even goed spoelen met water en klaar.
zondag 4 mei 2014 om 00:13
quote:Maryssa schreef op zaterdag 03 mei 2014 22:41 <a href="http://www.youtube.com/watch?v=LJIlbtFKgRg" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=LJIlbtFKgRg</a>
ff een filmpje
Whaha tandenstoken heb ik dus altijd fout gedaan
En wat een leuke tandarts
ff een filmpje
Whaha tandenstoken heb ik dus altijd fout gedaan
En wat een leuke tandarts