Foamroller spierknoop
woensdag 16 augustus 2017 om 13:52
donderdag 17 augustus 2017 om 10:20
donderdag 17 augustus 2017 om 10:30
donderdag 17 augustus 2017 om 11:23
Over het nut van de foamroller: http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 8X16300424
donderdag 17 augustus 2017 om 11:25
Sorry hoor maar ik ga het niet eens lezen, wacht maar tot je er zelf last van hebt, of het zoveel pijn doet dat je niet eens normaal aan een tafel kan zittenS-Meds schreef: ↑17-08-2017 10:30lees dit eens
https://www.painscience.com/biblio/crit ... menon.html
https://www.painscience.com/biblio/scie ... o-far.html
https://nydnrehab.com/blog/the-theory-o ... ore-spots/
donderdag 17 augustus 2017 om 11:34
To, ik heb ook last van knopen / verkrampte spieren maar op een andere plek. Ik gebruik een oude tennisbal. Die zet ik tegen de muur en dan leun ik er tegenaan. Je voelt heel goed waar de knoop zit! Gewoon even leunen en dat doe ik dan 2x per dag als het flink vastzit. Daarna strek ik.
Ik heb er veel baat bij, veel meer dan bij de foamroller die ik eigenlijk niet gebruik.
Als je dit wil doen zou ik wel even overleggen met een fysiotherapeut. Mijn fysio heeft me deze tip (van de tennisbal) gegeven en door haar weet ik ook wat ik moet doen en hoe het moet voelen. Als ik er te lang mee doorga (dat deed ik in het begin per ongeluk nog wel eens) dan werkt het juist averechts, omdat je je spieren dan pijn gaat doen ipv dat je ze ontspant.
Ik heb er veel baat bij, veel meer dan bij de foamroller die ik eigenlijk niet gebruik.
Als je dit wil doen zou ik wel even overleggen met een fysiotherapeut. Mijn fysio heeft me deze tip (van de tennisbal) gegeven en door haar weet ik ook wat ik moet doen en hoe het moet voelen. Als ik er te lang mee doorga (dat deed ik in het begin per ongeluk nog wel eens) dan werkt het juist averechts, omdat je je spieren dan pijn gaat doen ipv dat je ze ontspant.
donderdag 17 augustus 2017 om 11:43
Eigenlijk door een lange periode slechte werkhouding.
Ben al super vaak bij de fysio geweest, enige wat die doet is het masseren, waarna het daarna wel aanzienlijk minder is, maar echt weg gaat het steeds net niet.
En met die foamroller kan ik het gewoon elke dag bij houden, waardoor het denk ik wel weg moet gaan.
donderdag 17 augustus 2017 om 13:22
ik ken iemand die zichzelf een zenuwbeknelling foamroldehenkgeheim schreef: ↑17-08-2017 11:45Ken iemand waarbij de klachten door de foamroller zijn weg gegaan
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:36
Ok, door een slechte werkhouding. Vervelend.
Op zich wil ik bezoekjes aan een fysio zo veel mogelijk beperken. Tijd, gedoe, onhandig, vrij nemen. Daarom vraag ik altijd meteen om (preventief) thuis oefeningen te doen, als die er zijn. Heb je die van je fysio gekregen of zou je erom kunnen vragen? Best kans dat als je iedere dag even vijf of tien minuutjes de oefeningen doet, dat voldoende is om van die pijnlijke knoop af te komen.
Op zich wil ik bezoekjes aan een fysio zo veel mogelijk beperken. Tijd, gedoe, onhandig, vrij nemen. Daarom vraag ik altijd meteen om (preventief) thuis oefeningen te doen, als die er zijn. Heb je die van je fysio gekregen of zou je erom kunnen vragen? Best kans dat als je iedere dag even vijf of tien minuutjes de oefeningen doet, dat voldoende is om van die pijnlijke knoop af te komen.
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:54
Ik heb jaren gesukkeld met een knoop halverwege mijn rug. Telkens ik een drukke dag op het werk of stress had (360 dagen per jaar dus) zat het helemaal vast.
Massage/pijnstillers/Reflexspray/warmte/... hielpen niks.
Toen ik dat liet vallen bij de kinesist heeft hij me geleerd die knoop zelf 'los te trekken' dmv oefeningen. Komt geen roller of wat dan ook aan te pas en het werkt echt fantastisch.
Stond er eerst sceptisch tegenover maar het helpt echt en ik heb er geen ballen of hulp van anderen bij nodig
Massage/pijnstillers/Reflexspray/warmte/... hielpen niks.
Toen ik dat liet vallen bij de kinesist heeft hij me geleerd die knoop zelf 'los te trekken' dmv oefeningen. Komt geen roller of wat dan ook aan te pas en het werkt echt fantastisch.
Stond er eerst sceptisch tegenover maar het helpt echt en ik heb er geen ballen of hulp van anderen bij nodig