Gezondheid alle pijlers

Gaatje kies

05-09-2015 15:41 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs bij de tandarts geweest en er zit een gaatje in een kies bovenin. Ik ben heel bang voor de tandarts en maak me erg druk om het vullen hiervan. In de kies met het gaatje zit al een vulling. Zal hij die dan ook eerst moeten wegboren? Er is en afspraak van 45 minuten gepland. En kan het ook zijn dat het gaatje opeens zo groot is dat er een wortelkanaalbehandelin nodig is ofzo? Ik heb geen pijn aan de kies. Als kind had ik heel vaak gaatjes maar de laatste jaren niet meer en ik kan sinds mijn tandartsbezoek nergens anders meer aan denken dan de boor 😢
Je kunt je natuurlijk laten verdoven. Dan voel je niets van de behandeling behalve de prik natuurlijk. Is jouw tandarts op de hoogte van je angst voor de tandarts? Anders moet je dat even met hem/haar bespreken. Dan doen ze het allemaal wat meer op hun dooie gemak.

Sterkte!
Heb je tot nu toe gaatjes laten vullen zonder verdoving? Dan kun je dat natuurlijk veranderen, voel je na dat prikje helemaal niks meer!
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Ik vind een verdoving vervelender dan een gaatje laten vullen. Je kunt vragen of het diep is of oppervlakkig, tandarts adviseert je dan wel of je een verdoving nodig hebt of niet

een wortelkanaalbehandeling heb je niet zomaar hoor, als je een gaatje op tijd laat vullen is er niks aan de hand

Ik heb wel eens een wortelkanaalbehandeling gehad, dat kwam door een barstje in een vulling.

Overigens viel dat ook reuze mee, gaan veel spookverhalen over de ronde, maar valt allemaal mee