Gezondheid alle pijlers

gaatjes laten vullen... 2 maanden later nog steeds last

20-08-2009 20:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is geen zaak van leven of dood, maar lastig is het wel.

In juni heb ik bij de tandarts gaatjes laten vullen, maar eigenlijk voel ik ze nog steeds, of zelfs erger. Bij koud/warm/suiker, etc. Flinke pijnscheuten. Iemand zei dat dat erbij hoort, maar wanneer moet je nou echt je tandarts bellen?

Als je in juni al langs bent geweest, mag je nu best de tandarts bellen hoor !! Zou ik tenminste wel doen.
Het klopt wel dat je er even last van houd. Kan wel een half jaartje duren. Maar bij twijfel bel je tandarts even op.
Ik heb er nooit last van gehad. Een half jaar Maliboo? Dat is behoorlijk lang. Ik zou zeker even de tandarts bellen, dat kan toch geen kwaad?
Terug naar de tandarts en de vulling iets laten afvlakken en het probleem is naar alle waarschijnlijkheid opgelost.
Als je ervan baalt bel je je tandarts. Nu dus.
Ann Liv, als het een diep gaatje was kan het een half jaar duren voordat de pijn weg is met warm en koud. Vooral de witte vullingen willen niet meewerken tegenwoordig....met de grijze had je daar geen last van.

Kan ook zijn wat koekie zegt, dat de vulling iets te hoog is, maar dan heb je er constant last van en niet alleen met warm en koud.

Of er zit nog een ontsteking onder. Bel anders voor de zekerheid met je tandarts, dan kan hij de foto's erbij pakken.

Ben tandartsassistente dus heb wel ervaring.
Heb ik ook last van. Vroeger met die lelijke grijze vullingen geen last, maar nu met die witte vullingen heb ik er ook zeker een half jaar last van. Ik ben er ook al een paar keer mee terug gegaan naar de tandarts, maar de vullingen zaten goed en volgens hem hoorde het er een beetje bij, de ene is er gevoeliger voor als de ander. Helaas hoor ik dus bij de gevoelige types .

Maar het kan zeker geen kwaad om je tandarts eens te bellen, misschien zit er wel echt iets op je zenuw te drukken en is het snel verholpen.
Is het een witte vulling? Heb ik een jaar last van gehad, volgens de tandartsassistente was dat 'normaal'. Daarvoor had ik er geen last van, het was eigenlijk niet eens een echt gaatje (nog), maar een zwakke plek door jarenlange beugel.
Vind het een beetje raar als er gezegd wordt dat het erbij hoort en normaal is. Ik heb nooit maar dan ook nooit wat met mijn gebit en toen een gaatje, wist het niet eens maar tandarts zag het op de foto. Na het vullen last ( wist niet wat er gebeurde want ik had dus nooit wat)en eerst gebeld met de assistente. Mocht meteen komen en volgens tandarts is het een veel voorkomende probleem en is het heel simpel op te lossen. En inderdaad, zo opgelost.

Moraal van het verhaal gewoon even terug.

Mocht het geen afvlakverhaal zijn dat moet het toch ook te verhelpen zijn? Zo lang na behandeling er last van hebben dat is toch niet normaal?

Sterkte!
een witte vulling krimpt nog na, waardoor de binnenkant van je kies en alles wat daar zit iets naar elkaar toe getrokken wordt.

en dat kan best gevoelig zijn, ik had er de laatste keer iets meer dan een maand last van.
Ja klopt ik heb presies het zelfde gehad, ze wilde mijn oude zilveren vulling opnieuw vullen in wit, ik ging akkoord, maar bleef last houden,dus na aan aantal maanden ik weer terug toen heeft ze de vulling eruit gehaald en weer gewoon een zilveren vulling erin gedaan, toen was het snel gedaan met de pijn.
Lyvyan, heb je de tandarts al gebeld? Ik denk dat hij hetzelfde zegt, maar misschien heeft hij iets over het hoofd gezien en heb je er daardoor nog last van.

Koekie het is toch echt zo. Kan me voorstellen dat het raar is, maar helaas is de kwaliteit van de vullingen niet meer zoals vroeger en wat danivo zegt...witte vullingen krimpen iets.
Tandarts is maandag terug van vakantie... en dat weekend in vergelijking met die twee maanden overleef ik wel. Ben benieuwd naar de reactie!
O, heb ik ook gehad. Heel vervelend. Heeft bijna een jaar geduurd, ook een keer voor teruggegaan naar de tandarts.

Hij heeft e.e.a. gecontroleerd, er was verder niets mis met de vulling, en hij vertelde me dat het vanzelf over zou gaan. Gebeurde dus ook.
Ik ben toevallig begin deze week naar de tandarts terug gegaan met de vraag of ze naar de witte vulling wou kijken die ze in juni gedaan heeft. Ik heb af en toe last met koud drinken.

Ze legde me uit dat ze behoorlijk diep, dicht bij de zenuw had geboord en dat die zenuw er inderdaad een aantal maanden stress van kan hebben.

Zolang ik alleen last heb met koud, is de kans groot dat de zenuw geneest.

Maar als je ook last krijgt met warm eten/drinken of ook gewoon met kauwen, dan betekent het juist dat het slechter gaat met de zenuw en kun je beter een wortelkanaalbehandeling laten doen.
Maak je maandag een afspraak en laat je dan even horen hoe het is afgelopen?

Succes alvast (of sterkte indien nodig)
Vind het toch wel lang duren, misschien is er toch vuil in gekomen bij het reinigen van de kies en is de wortel gaan ontsteken. Ik zou even teruggaan!
Lyvyan, Tandarts nog gebeld???
En, en, en?
Krijgen we nog een reactie? Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen.
quote:viva1973 schreef op 21 augustus 2009 @ 16:26:

Ze legde me uit dat ze behoorlijk diep, dicht bij de zenuw had geboord en dat die zenuw er inderdaad een aantal maanden stress van kan hebben.

Zolang ik alleen last heb met koud, is de kans groot dat de zenuw geneest.

Maar als je ook last krijgt met warm eten/drinken of ook gewoon met kauwen, dan betekent het juist dat het slechter gaat met de zenuw en kun je beter een wortelkanaalbehandeling laten doen.Ik zag dit topic en ik zat eigenlijk met dezelfde vraag. Bij mij is een aantal weken geleden rechtsboven helemaal achterin ook een flinke vulling gemaakt. En het is nu ook nog steeds gevoelig voor koud drinken. Ik vroeg me dus ook af of dat normaal was. Vantevoren was het daar helemaal niet gevoelig.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hai dames,

Tja god, het is er even bij in geschoten omdat ik tussendoor even afgestudeerd ben...

Maar maandag ga ik ECHT ECHT ECHT bellen!

Liefs Lyvyan
quote:Lyvyan schreef op 04 september 2009 @ 22:05:

Hai dames,

Tja god, het is er even bij in geschoten omdat ik tussendoor even afgestudeerd ben...

Maar maandag ga ik ECHT ECHT ECHT bellen!

Liefs Lyvyan

En,en, en!

Nu willen we het weten ook!
Mijn vriend had dit ook heel erg. Ik mag geen reclame maken maar hij heeft toen die ene tandpasta gebruikt voor gevoelige tanden ( van die verschrikkelijk irritante reclame ja). En hij heeft nu helemaal geen last meer. Wonderbaarlijk maar waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven