Gezondheid alle pijlers

gaatjes laten vullen... 2 maanden later nog steeds last

20-08-2009 20:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is geen zaak van leven of dood, maar lastig is het wel.

In juni heb ik bij de tandarts gaatjes laten vullen, maar eigenlijk voel ik ze nog steeds, of zelfs erger. Bij koud/warm/suiker, etc. Flinke pijnscheuten. Iemand zei dat dat erbij hoort, maar wanneer moet je nou echt je tandarts bellen?

quote:ambrosia9 schreef op 07 september 2009 @ 15:14:

Mijn vriend had dit ook heel erg. Ik mag geen reclame maken maar hij heeft toen die ene tandpasta gebruikt voor gevoelige tanden ( van die verschrikkelijk irritante reclame ja). En hij heeft nu helemaal geen last meer. Wonderbaarlijk maar waar.Ohh die
Goeie tip ambrosia, dat kan zeker helpen ja!

Nou lyvyan, tandarts gebeld?
en en en???

Volgends mij als je zo'n last hebt, had je al lang gebeld?
ik ben onwijs moster, maar ik had zelf echt niet zo lang gewacht! Ik heb het zelf ook meegemaakt en na een week of 2 teruggegaan, bleek het gaatje niet goed gevuld te zijn, en daardoor lag de zenuw bloot
Snap het ook niet....je hebt er erg last van en inmiddels zijn we 3 weken verder.
quote:maliboo schreef op 10 september 2009 @ 15:00:

Snap het ook niet....je hebt er erg last van en inmiddels zijn we 3 weken verder.Eens!
@senna74: Waarschijnlijk is je zenuw/wortel aan het ontsteken of afsterven en veroorzaakt dit de pijn. De tandarts zal de vulling er weer uit halen en de zenuw/wortel behandelen (schoonmaken).

Voor de verdoving hoef je niet bang te zijn, het zal juist een verademing zijn dat je geen pijn meer voelt.
Hoi Senna,

Is het een hele heftige pijn? dan kan inderdaad de zenuw ontstoken zijn geraakt. Als de vulling ietsjes te hoog is kan dat ook pijnklachten geven evenals de lichte krimp van het materiaal.

De tandarts moet bekijken wat bij jou precies de oorzaak is.

Bij een zenuwbehandeling krijg je altijd goede verdoving, daarna haalt de tandarts de ontstoken zenuw uit de kies en maakt het wortelkanaal schoon met puntige vijltjes die in dikte oplopen.

Het kan zijn dat hij het steriel wil houden en een soort rubber lapje (coverdam) om de kies heen doet, hier heb je geen last van hoor. Er zijn tandartsen die het in een keer afmaken, maar het kan ook dat je nog eens terug moet komen.

Al met al zou ik me niet druk maken, het kan allemaal pijnloos gaan en wie weet is een zenuwbehandeling helemaal niet eens nodig.

succes morgen

Drama, dat heb ik ook altijd.

Ik heb nergens last van, tandarts vind een gaatje, gaat vullen en tatatatata.... ik heb er 5 maanden last van.

Altijd net voordat de volgende afspraak is, stopt de pijn.

Echt vervelend, maar mijn vader heeft dat ook altijd.

Dus schijnt normaal te zijn. Mijn tandarts zegt ook dat napijn vaker voorkomt...en ook zolang....

sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven