Gezondheid alle pijlers

Galkoliek aanvallen

12-02-2013 20:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanacht weer krom gelegen, die was de 4 e aanval die ik kreeg in 2 maanden tijd.

Naar de HA geweest en verwijzing gekregen voor het ziekenhuis,vandaag ook maar een kruik gekocht voor de volgende aanval, het leken wel weeen.

Iemand ervaring met galstenen en dan vooral het verwijderen van de galblaas??
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ja ik. 1,5/2 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd via een kijkoperatie. Had op een gegeven moment zoveel aanvallen... Ben blij dat ie eruit is! Kreeg bij wijze van spreke al een aanval als ik naar een croissantje keek...
Bij mij is afgelopen november de galblaas verwijderd en 4 flinke stenen.

Het ging via een kijkoperatie. Het viel me allerzins mee.

Ben zoooooooo blij dat dat kreng eruit is. Ik maakte liever een bevalling door, dan die aanvallen doormaken!

Succes met de operatie!
quote:snico schreef op 12 februari 2013 @ 20:20:

Ja ik. 1,5/2 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd via een kijkoperatie. Had op een gegeven moment zoveel aanvallen... Ben blij dat ie eruit is! Kreeg bij wijze van spreke al een aanval als ik naar een croissantje keek...Oh zo erg, ik heb hier trouwens al wel de link gelegd, vet eten is de boosdoener.
quote:reen schreef op 12 februari 2013 @ 20:24:

Bij mij is afgelopen november de galblaas verwijderd en 4 flinke stenen.

Het ging via een kijkoperatie. Het viel me allerzins mee.

Ben zoooooooo blij dat dat kreng eruit is. Ik maakte liever een bevalling door, dan die aanvallen doormaken!

Succes met de operatie!

Ja , die aanvallen, het voelt als weeen, de 1 e keer schrok ik zo , en zei tegen mn vriend, als het nog 15 min duurt, breng me naar het ziekenhuis, die zakte toen gelukkig af.

Vanacht was het toppunt, deze duurde minstens 3 uur, pijn, misselijk, en erna uitgeput, ben het zat, dat ding gaat eruit!!!
Vet eten was idd hier ook de boosdoener. At op t laatst alleen nog veilig eten... Kipfilet, vis, worteltjes, boontjes.. Geen kool geen vet. Nu heb ik bij bepaalde dingen nog last. Verse jus d'orange bijv. Heel lekker, maar krijg spontaan last van buikloop (heb ik sowieso na de operatie last van gehouden.. Maar liever dat dan die aanvallen..)

Wijn is ook zo iets. Kon t kort na de operatie niet verdragen. Nu weer wel. Smaakt ook lekker. Alleen soms de volgende dag voel ik me 'gek' (neeeeneee geen kater )
Hier is die 4 week geleden eruit gehaald. Heb 2 fikse aanvallen gehad waarvan in oktober de ergste. Week ziek van geweest, overgeven, geel zien.

Heb mijn eten aangepast sinds de laatste aanval geen vette hap meer gehad en ook geen aanval. Tot nu toe ook nog geen vet eten gehad dus kan niet zeggen of de pijn weg is. Maar ze zeggen dat de pijn na die tijd weg is.

Hij is er uit gehaald dmv een kijk operatie en mijn lading stenen mee gekregen :-) herstel viel me vies tegen veel last gehad van de wondjes waarvan 1 ook slecht dicht ging.
Mijn vriend heeft vorig jaar maart de operatie gehad. Zijn hele gal zat vol steentjes. Een stuk of 54.... Hij kon ook niet meer zitten, staan, liggen of hangen tegen de pijn. Heeft heel veel eten laten staan, is ook veel afgevallen toen.

Bij hem is de gal ook via een kijkoperatie verwijderd. Hij kan nu alles weer eten en drinken. In het begin (eerste week thuis) waren bietjes nog iets te veel van het goede. Spinazie gaat ook goed. Koffie en bier ook. Eigenlijk eet hij alles weer, ook pittig.

Hij moest een nacht in het ziekenhuis blijven. Dag er na was hij 's middags weer thuis. Wel vee last gehad van de narcose. Het gas is tussen zijn schouders gaan zitten en dat deed hem erg veel pijn. Duurde een week of twee bij hem.

Het enige wat hij nu merkt is dat hij vaker moet poepen. Soms wel 3 keer per dag. Maar als dat alles is dan is dat niet erg.

Ik hoop voor je dat je snel geholpen kunt worden en dat dat ding er uit gaat. Ik heb helaas ook een verhaal met een slechte afloop. Als je die wilt weten laat het maar weten.
Ratteke,heel erg slecht afgelopen??
Bij mijn schoonvader is het niet onderkent en hij is er aan overleden. Een steen drukte op zijn alvleesklier, die is gaan ontsteken en binnen 2 dagen was hij dood.

Hij was hartpatiënt, en had pijn bij zijn schouderbladen. Is ook een symptoom bij een beginnende hartaanval. In juni hebben ze hem naar huis gestuurd. 12 augustus is hij overleden.

Ik wil je dus aanraden als je echt grote of veel stenen hebt om het ding toch weg te laten halen. Dit heb ik ook aan mijn kamergenote op het werk verteld. Zij heeft ook galaanvallen.
Pff Ratteke wat vreselijk,geen woorden voor.

En ja. ze gaan weg, ik wil geen aanval meer, die pijn is niet te doen, ben de hele dag al kapot van de nacht.
Het is zo zuur he. Hij had helemaal niet dood hoeven gaan. Als de arts wat beter had nagedacht in juni had hij nog gewoon geleefd. Tegen de tijd dat hij weer het ziekenhuis in ging was het al te erg. Hij kon niet meer geopereerd worden. 10 augustus heen, 11 augustus om 7 uur 's avonds in coma gebracht en om 10 uur 12 augustus is hij overleden.

Ik wens je een aanvalvrije periode tot aan je operatie en een spoedig herstel Diaantje.
quote:Ratteke schreef op 12 februari 2013 @ 20:48:

Het is zo zuur he. Hij had helemaal niet dood hoeven gaan. Als de arts wat beter had nagedacht in juni had hij nog gewoon geleefd. Tegen de tijd dat hij weer het ziekenhuis in ging was het al te erg. Hij kon niet meer geopereerd worden. 10 augustus heen, 11 augustus om 7 uur 's avonds in coma gebracht en om 10 uur 12 augustus is hij overleden.

Ik wens je een aanvalvrije periode tot aan je operatie en een spoedig herstel Diaantje.Dank je wel lieve Ratteke, ik vind je verhaal ontzettend triest, wat erg dat er nog zulke ernstige fouten worden gemaakt. veel veel sterkte!!!
Ik heb mijn galblaas er 10 jaar geleden uit laten halen. Terwijl de hechtingen er nog inzaten kreeg ik weer een aanval.

Jarenlang heb ik deze nog gehad en na heel veel pijnstillers kwam een arts er mee dat ook een oorzaak spanningen/stress van de galkolieken kunnen zijn. Bij mij gaat het op mijn zwakke plek zitten. Daarom die koliekpijn.

Nu heb ik soms nog wel eens een aanval, maar gelukkig niet 1 meer die een uur of 4 duurt.

Ik gebruik domperidom en als het niet meer gaat dan tramadol, maar daar wordt ik zo vreselijk misselijk en stoned van, arts wilde morfine geven maar daar wil ik nog niet aan.

Echt, een bevalling is beter te doen. Ik ben er nu al na 10 jaar aan gewend, ik voel het ook opkomen en 9 van de 10 keer in de nacht. Ook gebruik ik dagelijks movicolon omdat ik een zeer slechte stoelgang heb en daardoor kan de koliekpijn ook weer opspelen.

Operatie is fluitje van een cent vond ik.
Ja, bij mij is mijn galblaas in 2010 verwijderd, ook door galstenen. Ik was snel veel afgevallen, dat kan blijkbaar galstenen veroorzaken. De eerste keer dat ik zo'n aanval kreeg wist ik niet wat me overkwam, wat een enorme pijn! Ik dacht dat ik gek werd. De ene keer duurde de aanval ook minder lang dan de andere, je kon er niks van zeggen. Ik heb de vergelijking met weeen ook gehoord, ik kan me het helemaal voorstellen!

Ik ben nog steeds heel blij dat de blaas verwijderd is, daarna logischerwijs nooit meer klachten gehad. Dus maar snel een afspraak maken met het ziekenhuis, de operatie zelf stelt eigenlijk niet zo veel voor. Sowieso ben je onder narcose, erna had ik 3 kleine littekens die snel waren geheeld.
quote:baloe schreef op 12 februari 2013 @ 21:00:

Ik heb mijn galblaas er 10 jaar geleden uit laten halen. Terwijl de hechtingen er nog inzaten kreeg ik weer een aanval.

Jarenlang heb ik deze nog gehad en na heel veel pijnstillers kwam een arts er mee dat ook een oorzaak spanningen/stress van de galkolieken kunnen zijn. Bij mij gaat het op mijn zwakke plek zitten. Daarom die koliekpijn.

Nu heb ik soms nog wel eens een aanval, maar gelukkig niet 1 meer die een uur of 4 duurt.

Ik gebruik domperidom en als het niet meer gaat dan tramadol, maar daar wordt ik zo vreselijk misselijk en stoned van, arts wilde morfine geven maar daar wil ik nog niet aan.

Echt, een bevalling is beter te doen. Ik ben er nu al na 10 jaar aan gewend, ik voel het ook opkomen en 9 van de 10 keer in de nacht. Ook gebruik ik dagelijks movicolon omdat ik een zeer slechte stoelgang heb en daardoor kan de koliekpijn ook weer opspelen.

Operatie is fluitje van een cent vond ik.Jee, dus de operatie is nog niet eens een garantie dat de kolieken ophouden? Hoe kan dat dan? Want bij mij kwamen de kolieken dus doordat de galstenen door de galgang moesten, maar dat ging dus niet goed.
Anderhalf jaar geleden kreeg ik acute aanvallen. De laatsten waren heel naar, wel een week van van slag en beroerd. Toen stond ik al op de agenda voor operatie, maar moest nog even wachten tot het juiste tijdstip omdat ik zwanger was. Man, wat een opluchting dat dat ding eruit was. Wel last gehad van de wondjes, maar ik kon vrij snel al weer van alles eten. De bevalling een aantal maanden later vond ik een stuk beter te doen dan die aanvallen. Dus als het enigszins kan zou ik hem er uit laten halen, zo snel mogelijk.

Sterkte en beterschap!
ook bij mij is de galblaas verwijderd. Ik heb een paar aanvallen gehad maar oh wat een pijn. Ben blij dat ik het heb laten doen, de operatie is me 100% meegevallen en nergens meer last van Ik hoop voor je dat je snel geholpen wordt TO.
quote:susanne26 schreef op 12 februari 2013 @ 21:04:

[...]

Jee, dus de operatie is nog niet eens een garantie dat de kolieken ophouden? Hoe kan dat dan? Want bij mij kwamen de kolieken dus doordat de galstenen door de galgang moesten, maar dat ging dus niet goed.

Nee, dat is geen 100% zekerheid. Ik vergeet nooit meer dat ik thuis was en de hechtingen zaten er nog in dat ik weer een aanval kreeg, Het was 30 graden buiten. Ik naar chirurg toe, hij kon geen verklaring vinden het was op een vrijdag en wilde met opnemen in ziekenhuis, maar er werden geen onderzoeken gedaan omdat het weekeinde was.

Jarenlang heb ik aangemodderd, vreselijk. Hat kan ook zijn dat er nog kleine steentjes in de galgangen zitten, maar bij mij is de hoofdreden spanning/stress en een slechte stoelgang.

Het gaat beter gelukkig, maar ik heb toch heel wat keren gedacht, was ik maar dood. Pfff ik ben blij dat ik het nu beetje onder controle heb, maar ik heb altijd mijn pilletjes bij me.

Laatste aanval dateert van de afgelopen zomer op vakantie.
Mijn galblaas is ook verwijderd. Ik had koliek pijnen die op het laatst 11 uur duurden.vreselijk.

Ik heb na de operatie gelukkig nooit meer zulke pijn gehad.

Wel heb ik last gekregen van mijn maag en kan ik niet meer alles eten en drinken.

Vet eten gaat goed, net als gekruid eten (meestal).

Maar ik verdraag geen spinazie en geen paprika meer.

En ik moet voorzichtig zijn met koffie (twee koppen 's ochtends gaat, maar meer op een dag kan niet) en met alcohol.

Als ik toch iets eet wat verkeerd valt dan krijg ik een band gevoel om mijn ribben en pijn tussen mijn schouders. Ook word ik misselijk en heb ik erg last van boeren. Dat had ik ook allemaal vlak voor ik een koliek kreeg, alleen blijft nu de echte koliek uit.

De operatie zelf is me overigens mee gevallen. Ik heb alleen wel heel erge spierpijn in mijn buikspieren gehad (en een dag of twee last van mijn schouder).
Hier ook geen galblaas meer. Kreeg galstenen in de zwangerschap en kon op het laatst alleen nog crackers eten. Na de bevalling moest ik nog vier weken wachten tot de operatie. In tussen tijd wel aanvallen gehad, waarvoor 1 keer morfine gekregen.

Ik kreeg gemiddeld 3 aanvallen in de week die soms 10 uur duurden. Verschrikkelijk. Operatie viel me mee, herstel ook. In principe kan ik alles weer eten. Alleen slagroom gaat niet altijd goed. Heel soms voelt het weer alsof ik een aanval krijg, dan geef ik over en is het weer weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven