Gezondheid alle pijlers

Galstenen?

10-05-2016 16:15 54 berichten
Sinds een half jaar heb ik last van misselijkheid en overgeven. De laatste 3 maanden is dit verergert.

Eerst was ik met vlagen misselijk, nu vrijwel constant. Ik moet veel overgeven, en heb ondertussen ook last van m'n maag.

Na het eten voelde ik me de eerste maanden opgeblazen, maar ik werd steeds zieker. Nu blijkt dat ik vet iig niet kan verdragen.

Mijn symptomen zijn dus -constant misselijk

-opboeren

-overgeven (ook alleen gal)

-maagpijn

-soms rechts onder m'n ribben een zeurend gevoel

Nu hebben ze op de echo galstenen gezien. Mijn gal zit bijna vol ermee. Maar ik vraag me af of deze symptomen daarbij passen? Ik heb namelijk geen koliekaanvallen, en geen ontsteking (gelukkig).

Wie heeft dit ook gehad, of weet of dit kan van alleen galstenen?

Alvast bedankt!
Er zijn toch al galstenen geconstateerd? Waar zouden deze symptomen anders van moeten zijn?
Heel herkenbaar hoor.
Zeker herkenbare klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was constant licht misselijk, voor jaren, voordat er een (weekend) arts was die het licht zag en een echo liet maken.
"Boring conversation anyway"
Als je wat grotere stenen hebt die verder glad zijn, heb je meestal niet echt koliekaanvallen. Die worden over het algemeen veroorzaakt door de kleine scherpe steentjes, die in de galwegen kunnen schieten. De grote boven op hun plek zitten. Maar je kunt je er wel naar van voelen zoals jij beschrijft.
Zucht...dus het kan wel. Mij werd verteld dat deze symptomen niet bij galstenen horen.
Ja hoort er wel bij!!! Dit waren exact mijn klachten! Echt kolieken heb ik pas na de operatie gehad, doordat er nog gruis zat ;) was snel weg. Dit zijn zeker galsteen klachten.
Had ik ook. Al maanden buikpijn misselijk.

Uiteindelijk ging ik rollend over de grond en is galblaas eruit gehaald. Bleek ontstoken ook toen.

Zo blij mee toen !
Patchouli_, het waren grote en kleine stenen. Zeg maar dat de galblaas iets meer dan 3/4 vol zit.

BriannaF, bij mij werd het idee ook de weekendarts geoppered. Er kon toen meteen een echo gemaakt worden. Jij had dus ook contante misselijkheid?

Werd die misselijkheid bij jullie verergert door bepaalde dingen? Het lijkt wel alsof ik steeds minder kan verdragen.
Sofief, dat is balen als je die dan alsnog krijgt! Ik kan er niet bij dat ze me zo door laten lopen. Ik ben een wrak aan het worden.
Binkie, waar zat die buikpijn bij jou? Ik heb dat ook, maar het lijkt helemaal niet van m'n darmen te komen. Alsof het net onder de huid zit, zeg maar.
quote:pierot123 schreef op 10 mei 2016 @ 17:18:

Sofief, dat is balen als je die dan alsnog krijgt! Ik kan er niet bij dat ze me zo door laten lopen. Ik ben een wrak aan het worden.

Ja was heel erg zuur! Maar ik was nog in het zkh en er werd heel goed voor me gezorgd, verpleging was heel lief

Ik begrijp ook niet dat ze je laten lopen, want als je galblaas gaat ontsteken ben je verder van huis! Hier zeiden ze nog voor de echo dat mijn galblaas eruit ging, omdat de klachten (zelfde als die van jou dus) zo duidelijk waren.

Bij mij zat de pijn rechts onder mijn ribben. Eerst af en toe zeurend, maar kwam steeds vaker en uiteindelijk permanent. Ik kon niet tegen koffie en eieren.
Sofief, gelukkig dat je nog in het ziekenhuis was!

Als je de eieren en koffie liet staan, was je dan niet misselijk? Want ik ben het sowieso, alleen bij vet gaat het vet verkeerd.
Minder misselijk, kon dan in ieder geval werken enzo. Probleem is dat de meesten ziekenhuizen wachtlijsten hebben voor galblaasverwijdering. Dus zelfs al word je gelijk op de lijst voor operatie gezet, moet je nog paar weken/ maanden wachten. Ik had mazzel, want toen ik belde met de vraag om nieuwe pijnstillers (ze waren op) werd ik teruggebeld met dat ik de volgende dag onder het mes mocht.
Dit zijn mijn zwangerheidsklachten
Hebben ze ook naar je alvleesklier gekeken? Door galstenen kan deze ook ontstoken/geïrriteerd raken en dat is een andere pijn dan zo'n koliekaanval.
Koliekpijn krijg je pas als er een galwegobductie is. Zolang de galstenen nog in de galblaas zitten, heb je geen koliekpijn.

Verder moet je heel erg uitkijken met een galwegobuctie, ( als er een galsteen in de galweg is geschoten. ) . De galsteen kan namelijk de gang naar de alvleesklier versperren, zodat deze zijn enzymen niet meer kwijt kan zodat deze zichzelf vergiftigt. Als het zover is voel je het echt wel ( ik lag dubbel van de pijn en werd geel) en het kan dodelijk zijn.
I believe in good
Mijn huisarts heeft me naar een ander ziekenhuis doorgestuurd. Ik word deze maand nog geholpen gelukkig.
Gelukkig maar!
quote:pierot123 schreef op 10 mei 2016 @ 17:19:

Binkie, waar zat die buikpijn bij jou? Ik heb dat ook, maar het lijkt helemaal niet van m'n darmen te komen. Alsof het net onder de huid zit, zeg maar.

Wat jij schrijft dat gevoel onder je huid onder mijn ribben. En later doortrekkend naar mijn rug.

Ik kreeg allerlei zooi mee morfine diclofenac100 , deed niks.

Uiteindelijk vrijdagavond opgenomen op de seh met voorwaarde dat als er plek kwam op zaterdag ik geholpen zou worden.

Dat aanbod aangenomen want ja ik verrekte vd pijn. Uiteindelijk zaterdag chirurg aan mijn bed die ff lekker op mijn buik ging duwen en me een aansteller noemde. Toch geopereerd en bleek gal al ontstoken en ze hadden mijn gat extra groot moeten maken om de steen er überhaupt uit te krijgen. Tis ook een knoeperd heb em meegevraagd.

En bij de Nacontrole excuus vd chirurg gekregen , omdat hij het verkeerd ingeschat had.

Let op jezelf meid !
Sterkte!
I believe in good
Binkie, daar ben je goed mee met zo'n chirurg! Gelukkig dat hij jou wel geopereerd heeft.

Zuidwester, dankjewel.

Ik ben er enorm zenuwachtig voor, omdat ik vooral zo misselijk ben de hele dag door. Onder mijn ribben zeurt het meer, als echt pijn. Maar die misselijkheid en dat overgeven... Mijn huisarts twijfelt er niet aan of het zijn mijn galstenen. Zelf ben ik zo bang dat dat het niet is. Wat het dan wel is, weet ik niet maar ok
Je bent straks zo blij als je geopereerd bent echt !

Ik vond het ook doodeng onder narcose gaan en de controle kwijt zijn , maar ik moest.

Toen ik wakker werd was ik helemaal blij wilde zelfs een dame die op de uitslaap liep knuffelen omdat ik geholpen was. Tja narcose he hahahaha
Heel herkenbaar! Zo begon het bij mij ook. Echt laat je helpen want het kan veel en veel erger worden.

Ik ben uiteindelijk met spoed geopereerd omdat ik mezelf aan het vergiftigen was, alles zat dicht en de waardes van mijn lever waren 7x zo hoog dan normaal. Zag geel en kon niet eens meer water binnenhouden.

Na operatie (viel me alles mee) nergens last meer van gehad. Laat ze niet vergruizen, gewoon meteen dat hele ding eruit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven