Gezondheid alle pijlers

Galstenen

28-09-2010 15:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi !

Heb een vraagje voor mensen die geopereerd zijn aan de galblaas!

Kan er niets over vinden op internet,..vandaar.

Van de week ben ik geopereerd, galblaas verwijderd.. ik heb heel leuk een potje met stenen mee naar huis gekregen, maar mijn vraag is: Blijven deze altijd intact ? Ik heb 1 iemand horen zeggen dat ze verslijmen, maar weer iemand anders zegt dat het altijd stenen blijven in de vorm zoals ze nu in het potje zitten,...

Wie weet het antwoord ?! Ben zeer benieuwd.
Mijn schoonmoeder heeft 30 jaar geleden ongeveer haar galblaas laten verwijderen, en daar kwamen toen 27 (!) stenen uit. Ze heeft ze nogsteeds en zijn nog gewoon echt stenen. Best mooie groene steentjes eigenlijk

Ik heb een paar maanden geleden mijn galblaas laten verwijderen maar daar zat helaas alleen gruis in nog (gezien de aanvallen die ik had waren ze allemaal blijkbaar al door de galwegen gegaan). Jammer genoeg geen stenen meegekregen dus.
Ik had één "grote" steen in mijn galblaas, heb het een jaar of 10 in een potje achter in de kast gehad, toen ging ik verhuizen en heb het maar weggegooid, wat moet je er tenslotte mee?
Mijn oma had ze ook meegekregen die is zeker 40 jaar terug geopereerd. Ik weet nog dat een oom van mij er een uit het doosje had gehaald, en toen plofte die uiteen. Je kunt er na verloop van tijd beter vanaf blijven. Alhoewel ik het zelf een beetje ranzig vind om zoiets te bewaren.
Ja, mijn stenen zijn er na 5 jaar ook nog steeds. Ze zijn van donkergroen naar lichtgrijs verkleurd, maar nog steeds intact. Ze zitten gezellig in hun potje in mijn nachtkastje.
Ik heb zo ook nog. Ze zijn iets van 10 jaar oud en nog steeds intact. Je moet alleen niet het potje openmaken
@ Lau72 > Thanks voor je reactie!

@ ElleinSpe > Maar die steen was dus nog wel een steen ? :P

@ 4HelloKitty > Thnx voor je reactie!

@ Duet > Heb je het potje weleens open gehad, of is het altijd dichtgebleven ?

@ DeWareJacoba > Thanks voor de tip !!
Ja, potje is wel vaker open geweest. Mijn steentjes zijn keihard. lk heb er ook wel vaker mee gerammeld om te zien of ze heel bleven.

Het stinkt ook niet, het is gewoon droog en schoon.
quote:duet schreef op 28 september 2010 @ 19:49:

Ja, potje is wel vaker open geweest. Mijn steentjes zijn keihard. lk heb er ook wel vaker mee gerammeld om te zien of ze heel bleven.

Het stinkt ook niet, het is gewoon droog en schoon.Okay En hoeveel stenen had je ? (nieuwsgierig :P )
Oh duet, ik had het potje toendertijd eens open gemaakt, dat was ook meteen de laatste keer. Ik ging bijna over m'n nek dus ik heb dat nooit meer gedaan.

Ik heb overigens 3 stenen, zo groot als knikkers.
quote:gmax schreef op 29 september 2010 @ 15:03:

[...]

Okay En hoeveel stenen had je ? (nieuwsgierig :P )

Uh, veel, heel veel.

Meer dan 100, maar geen grote, allemaal kleintjes, zoiets als een doperwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven