Galwegkanker
donderdag 7 februari 2013 om 09:43
Was het maar waar, dat ik kon zeggen: ga weg kanker, ik moest er zelf ook om lachen toen ik het terug las. De stent wisseling is goed gegaan. Ik word in het AMC behandeld door dr. Rauws. Een geweldige arts. Ik krijg eerst een roesje voordat ze aan de behandeling beginnen ( ERCP ). Aankomende vrijdag krijg ik een CT scan. Ik ben benieuwd wat hier de uitslag van is. Helaas weet ik dat al dat ze mij niet meer kunnen opereren, bestraling doet niets en met chemo kan ik mijn resterende tijd rekken. Hier begin ik niet aan, ik heb nu al een jaar op een goede manier kunnen leven. Verschillende vakanties en vooral ook mijn rust nemen. Op deze manier hoop ik het nog lang vol te houden. Ook al was mijn prognose volgens de statistieken een half tot een jaar. Daarom ook mijn vraag, wie doet het ook zo goed, en welke behandelingen zijn er wel of juist niet gedaan.
donderdag 7 februari 2013 om 19:26
Fijn dat er nog kwaliteit en tijd van leven is Ida!
Ik ken ook niemand met galwegkanker. Mijn moeder had, lang geleden alvleesklierkanker, heeft na de diagnose nog maar een paar maand erbij gekregen.
Wil je hier ook verder praten als vorm van uitlaatklep? of zoek je naar lotgenoten. Je kunt hier altijd fijn en ook anoniem "praten". Veel kanjers hier op het forum. Ik denk dat het vrij zeldzaam is, maar ik hoop dat je wat lotgenoten treft hier die je positief kunnen informeren.
Ik ken ook niemand met galwegkanker. Mijn moeder had, lang geleden alvleesklierkanker, heeft na de diagnose nog maar een paar maand erbij gekregen.
Wil je hier ook verder praten als vorm van uitlaatklep? of zoek je naar lotgenoten. Je kunt hier altijd fijn en ook anoniem "praten". Veel kanjers hier op het forum. Ik denk dat het vrij zeldzaam is, maar ik hoop dat je wat lotgenoten treft hier die je positief kunnen informeren.
Optimist tot in de kist!
maandag 11 februari 2013 om 20:49
dinsdag 12 februari 2013 om 22:57
Het is bij mijn vader in 2001 ontdekt. Ze zagen in zijn bloed dat er stuwing was en dat zijn ze gaan onderzoeken. In eerste instantie dachten ze aan een ontsteking of aan galstenen. Na verder onderzoek bleek het om een kladskin tumor te gaan. Een paar maanden later is mijn vader aan complicaties overleden.
woensdag 13 februari 2013 om 23:05
maandag 25 februari 2013 om 01:27
Bedankt voor de knuffels en de sterkte wensen. Lila01 ik hoor regelmatig dat ik een sterke vrouw ben, maar bij de pakken neer gaan zitten heeft ook geen zin. Daar is het leven te mooi voor. Ik ben net terug van de wintersport in Kirchberg. Wat heb ik genoten van het skiën met mijn man ( John) familie en vrienden. John heeft de hele week mijn ski's lopen sjouwen naar en van de piste en skihutten. Ook werd ik de bergen opgeduwd op voorgetrokken als ik niet genoeg vaart had gemaakt. want het zelf met je skistokken voorduwen is best vermoeiend. door deze hulp werd het skiën minder vermoeiend. Deze vakantie was fantastisch, de hele week waren de bomen besneeuwd, super veel sneeuw en ook nog een paar dagen zon. Een ochtend ziek geweest bij het opstaan maar dat weer houd mij er niet van om niet te gaan skiën. Ik ben er van overtuigd dat hoe je er zelf instaat tijdens deze ziekte je ook kan helpen om langer te blijven leven. Maar ja, ik weet ook dat het voor mij ook ineens anders kan zijn. Maar geldt dit niet voor iedereen. Dinsdag krijg ik de uitslag van ct scan ik ben benieuwd, sinds dat ik thuis van vakantie ben ik er wel weer erg mee bezig. . .
maandag 25 februari 2013 om 01:34