Gat steenpuist
zaterdag 23 maart 2013 om 21:37
Ik heb sinds een week of twee last van 3 steenpuisten, heb ze nooit eerder gehad.
Twee daar daarvan zijn al bijna weg.
Maar er zit nog een(net naast me tepel) die is sinds gisteren open gesprongen.
Sinds vandaag zit er echt een groot rond gat in!
Is dit normaal? en moet ik hem afdekken of open laten?
Hij doet geen pijn meer maar jeukt wel ontzettend.
Twee daar daarvan zijn al bijna weg.
Maar er zit nog een(net naast me tepel) die is sinds gisteren open gesprongen.
Sinds vandaag zit er echt een groot rond gat in!
Is dit normaal? en moet ik hem afdekken of open laten?
Hij doet geen pijn meer maar jeukt wel ontzettend.
zaterdag 23 maart 2013 om 21:46
Ik weet helaas niet wat je er op dit moment tegen kunt doen, maar ik heb zelf ook last van steenpuisten en als er eentje opkomt, krijg ik een bloed reinigend kuurtje van de dokter (3 dagen 1 pilletje), en dan heb ik er zo weer een jaar tot anderhalf geen last meer van.
Hopelijk gaat het over! (En hopelijk heb je iets aan mijn tip)
Hopelijk gaat het over! (En hopelijk heb je iets aan mijn tip)
En als de wereld niet goed in elkaar zit, verhuizen we naar mars.
zaterdag 23 maart 2013 om 21:49
zaterdag 23 maart 2013 om 21:56
quote:al1714 schreef op 23 maart 2013 @ 21:47:
Ik heb geen diabetes zover ik weet.
Ik had een aan de zijkant op de ribben en een op me bovenbeen.
De meeste adviezen die ik lees zijn:
Uispoelen en behandelen met jodiumzalf of chloorhexidine, afdekken met een steriel gaasje.
Ik heb geen diabetes zover ik weet.
Ik had een aan de zijkant op de ribben en een op me bovenbeen.
De meeste adviezen die ik lees zijn:
Uispoelen en behandelen met jodiumzalf of chloorhexidine, afdekken met een steriel gaasje.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 23 maart 2013 om 22:12
quote:whispwill schreef op 23 maart 2013 @ 21:46:
..., maar ik heb zelf ook last van steenpuisten en als er eentje opkomt, krijg ik een bloed reinigend kuurtje van de dokter (3 dagen 1 pilletje)
Wat zit er voor werkzame stof in een 'bloedreinigend kuurtje'?
Het enige nuttige bij een steenpuist lijken me antibiotica, maar die zijn alleen zinvol bij een dag of 7. En die hebben ook geen langdurig effect.
..., maar ik heb zelf ook last van steenpuisten en als er eentje opkomt, krijg ik een bloed reinigend kuurtje van de dokter (3 dagen 1 pilletje)
Wat zit er voor werkzame stof in een 'bloedreinigend kuurtje'?
Het enige nuttige bij een steenpuist lijken me antibiotica, maar die zijn alleen zinvol bij een dag of 7. En die hebben ook geen langdurig effect.
zaterdag 23 maart 2013 om 22:39

zaterdag 23 maart 2013 om 22:45
Tip: als je aan de lijn wilt doen ga dan googlen op gat in steenpuist ,klik een aantal foto,s aan van een made uit een huid..met daarnaast allerlei huidaandoeningen enz..Nou heb gelijk geen lekkere trek meer....totaal niet. werkt perfect.
on-topic ivm schuren zou ik wel iets erover doen. maar mss ene pleister komt er nog wel lucht bij in ieder geval maar schuurt het niet zo en kan de huid niet meer gaan ontsteken daarvan .
on-topic ivm schuren zou ik wel iets erover doen. maar mss ene pleister komt er nog wel lucht bij in ieder geval maar schuurt het niet zo en kan de huid niet meer gaan ontsteken daarvan .
Puck
zaterdag 23 maart 2013 om 22:57
zaterdag 23 maart 2013 om 23:03
quote:bootje_op_de_golven schreef op 23 maart 2013 @ 21:40:
Tegen de rommel van je kleren en het schuren kun je er er even een steriel gaasje op doen. Dat gat groeit weer dicht. Evt aan de huisarts laten zien als je twijfelt, wij kunnen het niet zien
Heb je trouwens diabetes?Dat is niet altijd waar hoor. Ik heb er ook 1 gehad onder mijn borst en je ziet nog steeds een gaatje zitten. Zelfs na tien jaar.
Tegen de rommel van je kleren en het schuren kun je er er even een steriel gaasje op doen. Dat gat groeit weer dicht. Evt aan de huisarts laten zien als je twijfelt, wij kunnen het niet zien
Heb je trouwens diabetes?Dat is niet altijd waar hoor. Ik heb er ook 1 gehad onder mijn borst en je ziet nog steeds een gaatje zitten. Zelfs na tien jaar.
zaterdag 23 maart 2013 om 23:05
zaterdag 23 maart 2013 om 23:08
zaterdag 23 maart 2013 om 23:11
Ik heb er betadine scrub voor gekregen om de huid goed schoon te maken. Advies was om er katoenen kleding over te dragen en de boel vooral niet dicht te plakken. Dan gaat het broeien en kan de infectie naar binnen slaan, je bloedbaan in.
Een steenpuist moet juist rijpen (kun je versnellen met een warm compres) en dan openspringen. Troep weghalen en ontsmetten.
Een steenpuist moet juist rijpen (kun je versnellen met een warm compres) en dan openspringen. Troep weghalen en ontsmetten.
zaterdag 23 maart 2013 om 23:39

zondag 24 maart 2013 om 00:08
quote:Biebeliee schreef op 23 maart 2013 @ 22:42:
Ghe ghe ik kon het niet laten en heb Lichtbron even geloept.
Je spaatsied idd niet na een komma Ja, toetsenbord heeft kuren. sommige toetsen moet ik meermaals aanslaan, zo ook de spatiebalk.. Excuses daarvoor.
Ghe ghe ik kon het niet laten en heb Lichtbron even geloept.
Je spaatsied idd niet na een komma Ja, toetsenbord heeft kuren. sommige toetsen moet ik meermaals aanslaan, zo ook de spatiebalk.. Excuses daarvoor.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...