Gezondheid alle pijlers

Gebruik AD, extra vitaminen nemen?

27-04-2014 08:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu 6 jaar met tussenpozen anti-depressiva. Het ziet ernaar uit dat ik chronisch een lage dosis nodig heb. Ondanks sporten en voldoende slapen voel ik me veel moe. Dit kan mogelijk een bijwerking van de AD zijn (?), maar soms heb ik t idee dat ik misschien ook extra vitaminen moet slikken.

Ik ben benieuwd of mensen hier die AD slikken hiernaast nig extra vitaminen ed slikken en of je effect hiervan merkt.
Het slikken van AD heeft niets te maken met een vitaminetekort. Je kunt ook gewoon moe zijn als bijwerking of door de situatie waar je ze voor slikt. Juist dat laatste komt heel veel voor, leven kost gewoon veel meer energie.
Depressieve gevoelens en depressies kunnen wel te maken hebben met vitamine tekorten. Geen bijwerking van AD maar oorzaak van de depressies, dat zie je ook bij ziektes waarbij je vit. tekorten oploopt. Het heeft wel zin om daar bloed voor te laten prikken, alleen is het slikken van vitaminen dan niet altijd de oplossing wanneer de vitaminen niet opgenomen worden in de darmen.
Het klopt wel, antidepressiva vreten de vitamine B uit je lichaam een het is wel degelijk van belang dat je vitamine B complex erbij slikt.
Mwoah, verder dan "vitamine B zou misschien kunnen helpen in sommige gevallen" komt het wetenschappelijk bewijs volgens mij nog niet.
Het is gewoon een feit!
Ja.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:31
99.74% gewijzigd
quote:Nalysa schreef op 27 april 2014 @ 12:14:

[...]

Dit heb ik zelf ook ervaren met vitamine D. Altijd al wel last gehad van lichte depressies (steeds terugkerend). Bij toeval ontdekt door huisarts dat ik een ernstig vitamine D tekort heb. Nu ik extra D slik is mijn gemoedstoestand er zeker beter op geworden. Ik zou niet zeggen depressievrij maar niet meer zulke diepe dalen.En is toen ook de rest gecontroleerd? En zijn de waardes nu weer goed?
Ik zou het overleggen met je arts voordat je dingen gaat slikken die niet goed samen gaan met AD.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:32
99.15% gewijzigd
Vit B 12 bijv., maar ook andere vitamines en bijv. ijzer.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven