Gebruik jij ook Propolis?
donderdag 20 december 2018 om 15:44
Ik heb dit geweldige goedje kort geleden bij toeval ontdekt. Een vriendin van mij, d'r vader heeft bijen en ze gaf me een potje Propolis, dat zou goed voor mij zijn zei ze (ik ben chronisch ziek) het is natuurlijk, een soort natuurlijke antibiotica, en omdat ik haar vertrouw dacht ik...het kan geen kwaad. Ik had ook een beetje gegoogeld en was eigenlijk positief verbaasd over wat ik erover las.
Ik werd die ochtend wakker met een tintelende lip, ik krijg vaak een koortslip als mijn weerstand laag is, en Zovirax helpt niet meer. Ik nam die ochtend nietsvermoedend een stukje Propolis in (niet voor de koortslip), maar 's avonds merkte ik tot mijn verbazing dat mijn koortslip weg was!!.
Heb het spul ook aan mijn familie gegeven, die er ook positieve ervaringen mee hebben. Later hoorde ik van meer anderen nog meer positieve verhalen, ook over Koninginnegelei.
Waar gebruik jij je Propolis voor? en...waar koop je het? Ik heb het dus via een vriendin, wiens vader bijen heeft, maar hij woont ver weg in het buitenland, het is dus niet zeker of ik mijn potje op tijd kan aanvullen. Zag trouwens in winkels dat het ook te koop is, vermengd met olie voor consumptie, maar ik heb het pure spul, zou dat het liefste zo willen gebruiken.
Ik werd die ochtend wakker met een tintelende lip, ik krijg vaak een koortslip als mijn weerstand laag is, en Zovirax helpt niet meer. Ik nam die ochtend nietsvermoedend een stukje Propolis in (niet voor de koortslip), maar 's avonds merkte ik tot mijn verbazing dat mijn koortslip weg was!!.
Heb het spul ook aan mijn familie gegeven, die er ook positieve ervaringen mee hebben. Later hoorde ik van meer anderen nog meer positieve verhalen, ook over Koninginnegelei.
Waar gebruik jij je Propolis voor? en...waar koop je het? Ik heb het dus via een vriendin, wiens vader bijen heeft, maar hij woont ver weg in het buitenland, het is dus niet zeker of ik mijn potje op tijd kan aanvullen. Zag trouwens in winkels dat het ook te koop is, vermengd met olie voor consumptie, maar ik heb het pure spul, zou dat het liefste zo willen gebruiken.
donderdag 20 december 2018 om 16:54
Ja, ik heb het in het verleden wel gebruikt. Bij verkoudheid of keelpijn sabbelen op een stukje propolis. Ik had ook een crème ervan, zeer geconcentreerd, donkerbruin en erg sterk van smaak en geur, die ik weleens op een zere lip of een wondje smeerde. Het was van de Rit, maar die hebben het blijkbaar niet meer in hun assortiment.
Het is in ruwe vorm inderdaad amper nog te vinden. Hier wel :
https://www.imkerswinkeldelinde.nl/prop ... ur-25-gram
In wondermiddelen geloof ik trouwens niet
In wondermiddelen geloof ik trouwens niet
nounou
donderdag 20 december 2018 om 17:11
donderdag 20 december 2018 om 17:14
Super bedankt voor je link! Als ik het niet meer op tijd via die vriendin kan krijgen, is het fijn om te weten dat ik het daar ook kan bestellen. Ik vind het resultaat dat ik er tot nu toe mee heb behaald wel een klein wondertje hoorZazamaenade schreef: ↑20-12-2018 16:54Ja, ik heb het in het verleden wel gebruikt. Bij verkoudheid of keelpijn sabbelen op een stukje propolis. Ik had ook een crème ervan, zeer geconcentreerd, donkerbruin en erg sterk van smaak en geur, die ik weleens op een zere lip of een wondje smeerde. Het was van de Rit, maar die hebben het blijkbaar niet meer in hun assortiment.
In wondermiddelen geloof ik trouwens niet![]()
donderdag 20 december 2018 om 17:39
Misschien kun je gewoon wat imkers in je omgeving bellen of mailen om te vragen of zij propolis te koop hebben ?
Dit vond ik zojuist, een recept om ruwe propolis te verwerken, van een vrouw die chemicus en propolisonderzoeker is :
https://bijenclub.com/propolis/propolistinctuur-maken/
nounou