Gezondheid alle pijlers

Geen terugkomende ontsteking;toch keelamandelen verwijderen

18-12-2009 18:37 27 berichten
Ik heb het forum doorgespitst op bestaande onderwerpen hierover en ben al een heel stuk wijzer geworden

Toch een nieuw topic openen over het verwijderen van de keelamandelen.

Eerst maar achtergrond.

4 weken geleden was ik verkouden met snotteren en keelpijn. Weekje later ging snotteren over, maar keelpijn ging over in vergrote keelamandelen/amandelontsteking. Dit ging gepaard met snurken, hele oerwouden ging om Toen antibioticakuur gekregen die niet hielp en waar ik alleen misselijk van was. Daarna nog 1 gekregen die pas op de laatste dagen hielp, maar niet helemaal: want ik voel me amandelen nog. Niet zoveel meer, maar toch echt weg is het dus niet.

Vandaag KNO-arts. Hij zag dat mijn keelamandelen nog redelijk groot waren, met name de rechter (geloof ik). Hij stelde voor om een maand te wachten en dan mij weer terug te zien.

Mocht er nauwelijks verandering in komen (of het wordt erger) dan wordt het waarschijnlijk toch een operatie om de keelamandelen te verwijderen.

Nu komt het: ik had gelezen dat keelamandelen verwijderen op oudere leeftijd met name gebeurd om van de terugkomende ontstekingen (aan keel of amandelen) af te zijn.

Maar dit is niet bij mij het geval. Ik heb er nu maar eentje gehad.

KNO-arts zei dat hij de keelamandelen zou verwijderen om zeker te zijn dat dit geen symptoom is van een ernstige ziekte (welke heeft hij niet genoemd) en later in het gesprek zei ie "om zeker te weten dat het geen rottigheid is" (hij had een benauwde blik hierbij....)

Maar goed, wat denken jullie??

En zijn er mensen hier die keelamandelen hebben laten verwijderen om anderen redenen dan de terugkomende ontstekingen aan keel of amandelen??
Leuk dat je het vraagt.

Ben nu officieel uit mijn 2 weken herstelperiode. Het was niet leuk Veel pijn gehad, oorpijn ook. Problemen met eten waardoor je lcihaam ook ontregeld raakt.

Maar goed,we hebben het nu. Ik kan zeggen dat het beter gaat. Maar de effecten van het verwijderen van mijn keelamandelen zijn nog merkbaar. Kan nog niet zomaar alles eten wat ik wil, moet toch even voorzichtig zijn vanwege de pijn. Voel nog " wat" zitten in mijn keel, wat onprettig is en moet regelmatige kokhalzen omdat mijn strot soms zo droog wordt zomaar. Veel drinken dus.

Verder ben ik nog steeds overtuigd dat het uiteindelijk beter was ook al merk ik nog niks van het resultaat
Alle reacties Link kopieren
Haha, als je er zelf maar tevreden over bent toch?

Ik weet ook nog dat ik wel erg veel pijn heb gehad. Kan me dan weer niet herinneren dat ik een brok in mijn keel had zitten.

Ik hoop echt voor je dat je er veel plezier van zal hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven