Geen virus gaat aan me voorbij, lage weerstand. Tips?
maandag 4 augustus 2025 om 16:38
Al sinds jaren is mijn weerstand minimaal. Het lijkt er niet beter op te worden, of wellicht ervaar ik meer frustratie door me vaak ziek te voelen.
Als ik ziek ben, ben ik ook echt ziek. Vroeger kon ik nog wel eens denken 'even doorzetten op het werk totdat het weekend is' maar tegenwoordig lig ik echt dagenlang in bed om er bovenop de komen.
Uiteraard heb ik dit besproken met de huisarts, maar daar komt weinig concreets uit. Mijn bloedwaarden zien er altijd goed uit. Ondanks dat ik jarenlang me niet wilde wagen aan een griepprik, dit toch geopperd vorig jaar. Huisarts geeft aan dat dit weinig effect heeft.
Ik ben een jaar geleden dagelijks gaan wandelen, en dit sinds een half jaar om gaan zetten in drie keer per week sporten en fietsen naar mijn werk. Ik merk dat dit me mentaal goed doet maar vaker dan drie keer per week sporten is niet haalbaar icm mijn gezin. Tevens ben ik suikers en koffie sterk gaan beperken, drink zelden alcohol en eet ik veel groente per dag. Ik leef gestructureerd en ga op tijd naar bed.
Van nature ben ik een piekeraar, hoewel dit al beter gaat na handvatten van een psycholoog zou daar wellicht nog meer winst te behalen zijn.
Zijn er mensen die dit herkennen en tips hebben wat ik zelf nog meer kan doen/proberen?
Als ik ziek ben, ben ik ook echt ziek. Vroeger kon ik nog wel eens denken 'even doorzetten op het werk totdat het weekend is' maar tegenwoordig lig ik echt dagenlang in bed om er bovenop de komen.
Uiteraard heb ik dit besproken met de huisarts, maar daar komt weinig concreets uit. Mijn bloedwaarden zien er altijd goed uit. Ondanks dat ik jarenlang me niet wilde wagen aan een griepprik, dit toch geopperd vorig jaar. Huisarts geeft aan dat dit weinig effect heeft.
Ik ben een jaar geleden dagelijks gaan wandelen, en dit sinds een half jaar om gaan zetten in drie keer per week sporten en fietsen naar mijn werk. Ik merk dat dit me mentaal goed doet maar vaker dan drie keer per week sporten is niet haalbaar icm mijn gezin. Tevens ben ik suikers en koffie sterk gaan beperken, drink zelden alcohol en eet ik veel groente per dag. Ik leef gestructureerd en ga op tijd naar bed.
Van nature ben ik een piekeraar, hoewel dit al beter gaat na handvatten van een psycholoog zou daar wellicht nog meer winst te behalen zijn.
Zijn er mensen die dit herkennen en tips hebben wat ik zelf nog meer kan doen/proberen?
maandag 4 augustus 2025 om 16:45
maandag 4 augustus 2025 om 16:47
Volgens mij is dit vaak best voor een groot deel aanleg en kun je er met bijv leefstijl maar een klein beetje aan veranderen.
Ik heb het tegenovergestelde: alle virussen gaan aan mij voorbij en ook aan mijn kinderen.
Terwijl ik bijv zelden mijn handen was, alle liftknopjes en winkelwagentjes gewoon aanraak zonder er zelfs maar bij na te denken.
Ik heb het tegenovergestelde: alle virussen gaan aan mij voorbij en ook aan mijn kinderen.
Terwijl ik bijv zelden mijn handen was, alle liftknopjes en winkelwagentjes gewoon aanraak zonder er zelfs maar bij na te denken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 4 augustus 2025 om 16:55
maandag 4 augustus 2025 om 17:16
Bij weinig slaap, stress etc. ben je zeker meer vatbaar, maar als ik jou zou lees is daar niets van aan de hand.
Zijn bepaalde bloedwaardes nog wel goed maar aan de lage kant? Kan bij sommige mensen ook klachten geven.
Verder nog: ben je van werk of woning veranderd met slechtere ventilatie of airco? Man heeft momenteel ook gedoe op werk door ventilatie die niet op orde is (achterstallig onderhoud) en de 1 na de ander wordt steeds ziek. Man ook al voor de zoveelste keer dit jaar en ze hebben de boel nog niet opgelost terwijl al meerdere keren is beoordeeld dat het problemen geeft en opgelost moet worden.
Zijn bepaalde bloedwaardes nog wel goed maar aan de lage kant? Kan bij sommige mensen ook klachten geven.
Verder nog: ben je van werk of woning veranderd met slechtere ventilatie of airco? Man heeft momenteel ook gedoe op werk door ventilatie die niet op orde is (achterstallig onderhoud) en de 1 na de ander wordt steeds ziek. Man ook al voor de zoveelste keer dit jaar en ze hebben de boel nog niet opgelost terwijl al meerdere keren is beoordeeld dat het problemen geeft en opgelost moet worden.
maandag 4 augustus 2025 om 18:12
Bij mij werkt de griepprik best goed.
Ik denk dat het grotendeels aan je genen ligt, hoe vatbaar je bent. Maar een druk gezin, fanatiek 'gezond zijn' en stress lijken me er niet bij helpen. Als ik drukke tijden had, werd ik ook altijd ziek. Het gaat met mijn weerstand altijd het beste als ik vooral rust en ontspanning op zoek. Dus misschien een tandje minder juist? Voor de rest gewoon maar accepteren dat je de natuur niet helemaal kan beïnvloeden.
Ik denk dat het grotendeels aan je genen ligt, hoe vatbaar je bent. Maar een druk gezin, fanatiek 'gezond zijn' en stress lijken me er niet bij helpen. Als ik drukke tijden had, werd ik ook altijd ziek. Het gaat met mijn weerstand altijd het beste als ik vooral rust en ontspanning op zoek. Dus misschien een tandje minder juist? Voor de rest gewoon maar accepteren dat je de natuur niet helemaal kan beïnvloeden.
maandag 4 augustus 2025 om 18:24
Poeh, kijk uit wat je zegt, ik werd hier bijna om gestenigd hier tijdens corona.Pimpelmeesje87 schreef: ↑04-08-2025 18:12Bij mij werkt de griepprik best goed.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 4 augustus 2025 om 18:28
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee te maken heeft.
De griepprik klinkt als een optie die ik toch kan proberen.
M.b.t. de werkplek; de problemen met mijn weerstand zijn er al jaren, ben van werkplek gewisseld in die tijd. Neemt niet weg dat het wel goed is dit in de gaten te houden, bij mijn werk wordt er niet altijd voldoende geventileerd.
De balans vinden tussen drukke tijden en ontspannen is een uitdaging; ik probeer veel te laten liggen waar dat kan in die periodes, maar merk wel dat ik in mijn hoofd het lastig kan loslaten. Vooral als ik me niet fit voel ben ik bang om ziek te worden, ik vind dit vervelend naar mijn man toe (die een top weerstand heeft) omdat er dan meer op zijn schouders terecht komt. Overigens vindt hij dit geen probleem. Ook maak ik me zorgen om wat mijn werkgever hiervan zal vinden. Soms kan ik dit allemaal loslaten maar niet altijd.
Ik ben gemiddeld 5 keer per jaar flink ziek (week afwezig bij ziekte). Dat is best vaak denk ik?
M.b.t. de werkplek; de problemen met mijn weerstand zijn er al jaren, ben van werkplek gewisseld in die tijd. Neemt niet weg dat het wel goed is dit in de gaten te houden, bij mijn werk wordt er niet altijd voldoende geventileerd.
De balans vinden tussen drukke tijden en ontspannen is een uitdaging; ik probeer veel te laten liggen waar dat kan in die periodes, maar merk wel dat ik in mijn hoofd het lastig kan loslaten. Vooral als ik me niet fit voel ben ik bang om ziek te worden, ik vind dit vervelend naar mijn man toe (die een top weerstand heeft) omdat er dan meer op zijn schouders terecht komt. Overigens vindt hij dit geen probleem. Ook maak ik me zorgen om wat mijn werkgever hiervan zal vinden. Soms kan ik dit allemaal loslaten maar niet altijd.
Ik ben gemiddeld 5 keer per jaar flink ziek (week afwezig bij ziekte). Dat is best vaak denk ik?
maandag 4 augustus 2025 om 18:32
Ik heb een hele slechte weerstand door pillen die ik moet slikken. Ik heb het er helemaal mee gehad. Om de paar weken/maand ben ik ziek en daarna moet ik mijn conditie weer opbouwen. Dan ga ik naar de fysio fitness. Conditie is wat anders dan weerstand, maar ik probeer alles. Ook gezonder eten. Maar ik ben ziek of doodmoe.
maandag 4 augustus 2025 om 18:41
Klinkt ook alsof je een flink verantwoordelijkheidsgevoel draagt, klopt dat TO? Je bent je er in ieder geval wel bewust van.Rijksmuseum schreef: ↑04-08-2025 18:28Bedankt voor de reacties tot nu toe. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee te maken heeft.
maandag 4 augustus 2025 om 19:03
Is gewoon aangetoond hoor.
Waarom werd je daarom gestenigd?
Van: https://www.rug.nl/about-ug/latest-news ... uunsysteem.
Genetische aanleg heeft de grootste invloed op onze afweerreactie: 25 tot 75 procent van de kracht van onze afweer is genetisch bepaald.
David Dunning
David Dunning
maandag 4 augustus 2025 om 19:19
Vivamensje schreef: ↑04-08-2025 18:32Ik heb een hele slechte weerstand door pillen die ik moet slikken. Ik heb het er helemaal mee gehad. Om de paar weken/maand ben ik ziek en daarna moet ik mijn conditie weer opbouwen. Dan ga ik naar de fysio fitness. Conditie is wat anders dan weerstand, maar ik probeer alles. Ook gezonder eten. Maar ik ben ziek of doodmoe.
Dit klinkt ontzettend frustrerend. Ik herken het, ondanks dat de onderliggende oorzaak bij mij niet medicatie is.
Maar ook weer elke keer opbouwen met sporten herken ik. Heb ook hulp gehad van een fysio, die heeft me in laten zien dat ik beter moet luisteren naar de grenzen die mijn lijf aangeeft. Ik ben ook regelmatig moe, ben vaak jaloers op mensen die alle ballen in de lucht kunnen houden (maar ben me er ook van bewust dat je dat aan de buitenkant niet altijd kan inschatten).
maandag 4 augustus 2025 om 19:22
Oei jouw opmerking is wel weer even inzichtelijk, dat is me inderdaad vaker gezegd in het verleden. Mijn man wijst me er vooral op dat ik, zoals hij dat zegt, 'niet gewoon ziek kan zijn'. Ik wil toch altijd bijdragen met bv de kinderen als ik ziek ben, of de was snel ophangen e.d..Pimpelmeesje87 schreef: ↑04-08-2025 18:41Klinkt ook alsof je een flink verantwoordelijkheidsgevoel draagt, klopt dat TO? Je bent je er in ieder geval wel bewust van.
maandag 4 augustus 2025 om 19:26
Ik was daar vroeger ook jaloers op. Maar ik kon dat zelf niet, moest veel rustiger aandoen en voelde me daar altijd schuldig over. Totdat ik jaren later die mensen weer eens sprak en ze allemaal een op een zeiden dat ze in die periode op hun tenen liepen en zichzelf niet waren. En later bijna allemaal burnout zijn geraakt en geswitched zijn naar een rustiger bestaan. Achteraf zocht iedereen naar rust en zichzelf. Er waren zelfs mensen jaloers op MIJ dat ik altijd de rust probeerde te bewaren en voor mezelf koos.Rijksmuseum schreef: ↑04-08-2025 19:19Maar ook weer elke keer opbouwen met sporten herken ik. Heb ook hulp gehad van een fysio, die heeft me in laten zien dat ik beter moet luisteren naar de grenzen die mijn lijf aangeeft. Ik ben ook regelmatig moe, ben vaak jaloers op mensen die alle ballen in de lucht kunnen houden (maar ben me er ook van bewust dat je dat aan de buitenkant niet altijd kan inschatten).
Wat je zegt, je kan niet aan de buitenkant zien of drukke mensen nou juist goed of slecht bezig zijn. Maar druk zijn is niet per se een teken van succes. Grenzen bewaken en behouden, dat vind ik wel een vorm van persoonlijk succes.
maandag 4 augustus 2025 om 19:30
Je zei ook over je werkgever, dat je bang was wat die ervan zal vinden. A) je werkgever mag niet weten wat jij hebtRijksmuseum schreef: ↑04-08-2025 19:22Oei jouw opmerking is wel weer even inzichtelijk, dat is me inderdaad vaker gezegd in het verleden. Mijn man wijst me er vooral op dat ik, zoals hij dat zegt, 'niet gewoon ziek kan zijn'. Ik wil toch altijd bijdragen met bv de kinderen als ik ziek ben, of de was snel ophangen e.d..

Zegt je man dat jij 'niet ziek kan zijn' of zeg jij dat zelf? Want je schrijft ook dat hij het niet erg zou vinden? Snap het even niet? Maar ook met het huishouden; hoe erg is het dat de was door je man wordt opgehangen? Of als hij de kinderen een avond naar bed brengt? Je bent natuurlijk een team, maar in geval van ziekte vangt de een natuurlijk even wat meer op dan de ander. Dat hoort erbij. Als je ziek bent hoef je natuurlijk niet 50/50 mee te draaien, want daarom ben je ziek.
maandag 4 augustus 2025 om 20:10
@ pimpelmees;
Ik ben het met je eens. Ik heb de laatste jaren al veranderingen doorgevoerd voor minder druk. Een baan met minder druk, minder uren gaan werken, sporten omdat dat bij mij zorgt voor mentale rust, en mijn sociale leven nog meer beperken tot sociale contacten waar ik energie uit haal en niet energie slurpen.
Misschien dat ik onbewust had verwacht dat ik dan minder vaak ziek zou zijn, en teleurgesteld ben dat daar geen verandering in is gekomen.
M.b.t. mijn werkgever zit daar wel wat onrust besef ik mij nu. Ik werk hier enkele maanden en het is een erg klein bedrijf. Mijn collega was laatst ziek en daar heeft men zich niet zo lekker over uitgelaten. Dat speelt toch wel een rol denk ik.
M.b.t. mijn man; ik begrijp de verwarring.
Mijn man en ik zijn een goed team, hij zet vaak wat stappen extra omdat ik nu eenmaal minder energie heb. Doet dit zonder klagen en vindt dit vanzelfsprekend.
Overigens vindt hij dat die zienswijze mijn beleving is; hij doet wellicht meer praktische dingen maar ik ben de regelneef binnen het gezin. En ik weet ergens wel dat we het niet op de weegschaal hoeven te leggen, maar dat zal dat verantwoordelijkheidsgevoel wel zijn. Dan denk ik; ik werk minder uren om meer thuis te zijn voor de kinderen, maar wanneer dat niet lukt moet hij dat alsnog doen naast zijn fulltime baan.
Ik ben het met je eens. Ik heb de laatste jaren al veranderingen doorgevoerd voor minder druk. Een baan met minder druk, minder uren gaan werken, sporten omdat dat bij mij zorgt voor mentale rust, en mijn sociale leven nog meer beperken tot sociale contacten waar ik energie uit haal en niet energie slurpen.
Misschien dat ik onbewust had verwacht dat ik dan minder vaak ziek zou zijn, en teleurgesteld ben dat daar geen verandering in is gekomen.
M.b.t. mijn werkgever zit daar wel wat onrust besef ik mij nu. Ik werk hier enkele maanden en het is een erg klein bedrijf. Mijn collega was laatst ziek en daar heeft men zich niet zo lekker over uitgelaten. Dat speelt toch wel een rol denk ik.
M.b.t. mijn man; ik begrijp de verwarring.
Mijn man en ik zijn een goed team, hij zet vaak wat stappen extra omdat ik nu eenmaal minder energie heb. Doet dit zonder klagen en vindt dit vanzelfsprekend.
Overigens vindt hij dat die zienswijze mijn beleving is; hij doet wellicht meer praktische dingen maar ik ben de regelneef binnen het gezin. En ik weet ergens wel dat we het niet op de weegschaal hoeven te leggen, maar dat zal dat verantwoordelijkheidsgevoel wel zijn. Dan denk ik; ik werk minder uren om meer thuis te zijn voor de kinderen, maar wanneer dat niet lukt moet hij dat alsnog doen naast zijn fulltime baan.
maandag 4 augustus 2025 om 20:28
Ik denk ook grotendeels aanleg. Wij zijn van huis uit allemaal niet erg vatbaar voor virussen enzo. Mijn moeder zegt dat wij als kind ook echt zelden ziek waren. Ze had dan moeders om zich heen waarvan de kinderen dan weer griep, dan weer oorontsteking, dan weer dit en dan weer dat, en wij waren niet eens verkouden.
Mijn bejaarde moeder had laatst voor het eerst in zeker 20 jaar weer eens griep. Ik weet zelf ook precies wanneer voor het laatst griep had: 2009, de week dat Michael Jackson overleed en ik dacht dat ik het had gedroomd.
Mijn bejaarde moeder had laatst voor het eerst in zeker 20 jaar weer eens griep. Ik weet zelf ook precies wanneer voor het laatst griep had: 2009, de week dat Michael Jackson overleed en ik dacht dat ik het had gedroomd.
maandag 4 augustus 2025 om 21:39
Ik was zelden ziek. Eens per jaar een goede verkoudheid, dat was het. Maar nadruk op WAS. Sinds mijn burn-out, die ondertussen alweer meer dan een jaar geleden is, is mijn weerstand 0.0. Heeft mijn collega een snotneus? Dan heb ik het morgen ook. Vorige week was iedereen in het gezin ziek. Partner die in het ziekenhuis werkt neemt ook van alles mee naar huis. Hondsberoerd was ik weer. Ik ben pas sinds vandaag weer een beetje oké. Het heeft een goede week geduurd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me de afgelopen tijd ook weer behoorlijk druk heb gemaakt. Veel aan het mantelzorgen geweest, zelf een kleine operatie gehad, veel in mijn eigen hoofd zitten.. bij mij hangt het echt samen met stress. Als ik goed in mijn vel zit word ik dus niet ziek, of in ieder geval niet zo erg en pik ik ook zeker niet alles op. Dit virus, waarvan ik sterk vermoed dat het corona is geweest, hakte er behoorlijk in. Ik heb zelden koorts, maar ik heb echt met 39.8 in bed gelegen en ben volledig weggefikt. Niets voor mij. Moraal van het verhaal: ik denk serieus dat het immuunsysteem minder goed werkt zodra er ook maar iets van ontregeling/stress bij komt kijken. Zeker als je er al gevoeliger voor bent, zoals ik.
maandag 4 augustus 2025 om 22:00
Absoluut genen....je kunt veel doen aan preventie zoals griepprik, balans etc maar ik ben echt van mening dat je genen veel bepalen.
Ik ben niet tot nauwelijks ziek geweest in mijn leven. Mijn ziektedagen zijn op 1 hand te tellen en dat is geen verdienste maar goede genen op het gebied van griep etc/virus.
Hele gezin is verkouden, behalve ik. Hele gezin aan de schijterij, behalve ik. Ik werk in het ziekenhuis dus volop kansen om iets op te pakken, maar niks. En ik ben niet overdreven hygiënisch.
Ik ben niet tot nauwelijks ziek geweest in mijn leven. Mijn ziektedagen zijn op 1 hand te tellen en dat is geen verdienste maar goede genen op het gebied van griep etc/virus.
Hele gezin is verkouden, behalve ik. Hele gezin aan de schijterij, behalve ik. Ik werk in het ziekenhuis dus volop kansen om iets op te pakken, maar niks. En ik ben niet overdreven hygiënisch.
stormke81 wijzigde dit bericht op 04-08-2025 22:38
0.30% gewijzigd
dinsdag 5 augustus 2025 om 01:08
Heel herkenbaar, vooral in mijn jongere jaren en toen ik mij veel began in verschillende omgevingen.
Aldus mijn arts is het bij mij MCAS gerelateerd. Mijn lijf maakt te veel histamine aan, wat bepaalde klachten veroorzaakt. Kennelijk geeft de overdaad aan histamine daarbij een verminderde weerstand waardoor elk virusje bij mij flinke koorts word en ook vaak doorzet naar bacteriële infecties.
Sinds mijn MCAS behandeld wordt, ben ik niet meer ziek geweest. Nou ja - ik ben inmiddels chronisch ziek en kom daardoor weinig meer onder de mensen, wat ook kan helpen.
Misschien heb je hier helemaal niets aan, maar ik heb dezelfde vragen wel eens wanhopig aan een arts gesteld die mij vrolijk wegstuurde. Dus mocht je in eigen onderzoek er iets aan herkennen, kan je misschien verder geholpen worden.
Aldus mijn arts is het bij mij MCAS gerelateerd. Mijn lijf maakt te veel histamine aan, wat bepaalde klachten veroorzaakt. Kennelijk geeft de overdaad aan histamine daarbij een verminderde weerstand waardoor elk virusje bij mij flinke koorts word en ook vaak doorzet naar bacteriële infecties.
Sinds mijn MCAS behandeld wordt, ben ik niet meer ziek geweest. Nou ja - ik ben inmiddels chronisch ziek en kom daardoor weinig meer onder de mensen, wat ook kan helpen.
Misschien heb je hier helemaal niets aan, maar ik heb dezelfde vragen wel eens wanhopig aan een arts gesteld die mij vrolijk wegstuurde. Dus mocht je in eigen onderzoek er iets aan herkennen, kan je misschien verder geholpen worden.
dinsdag 5 augustus 2025 om 13:26
Ik geloof zeker dat aanleg/genen een grote rol spelen. Dat zie ik ook om me heen. Daarnaast weet ik van mezelf dat ik na een hele ingrijpende gebeurtenis in mijn leven, hoewel deze vele jaren geleden is, ervoor heeft gezorgd dat de emmer sneller vol zit. Dat zal me vatbaarder maken.
Dus dat herken ik wel enigzins in jouw verhaal @Rosebloom mbt jouw burnout.
Ik let zeer goed op hygiëne, maar realiseer me dat dat weinig kan voorkomen. Helemaal met kinderen in huis.
Het stelt me ergens gerust nav de reacties dat ik niet als enige hiermee worstel. Hoe doen jullie dat m.b.t. je werk? Maak ik me daar te druk om?
Voorheen had ik een baan waarbij ik redelijk flexibel was qua uren indelen, dan kon ik het redelijk ongezien oplossen. Bij mijn huidige baan kan dat niet. Hoe reageren jullie werkgevers op een aantal ziekmeldingen per jaar?
Ik let zeer goed op hygiëne, maar realiseer me dat dat weinig kan voorkomen. Helemaal met kinderen in huis.
Het stelt me ergens gerust nav de reacties dat ik niet als enige hiermee worstel. Hoe doen jullie dat m.b.t. je werk? Maak ik me daar te druk om?
Voorheen had ik een baan waarbij ik redelijk flexibel was qua uren indelen, dan kon ik het redelijk ongezien oplossen. Bij mijn huidige baan kan dat niet. Hoe reageren jullie werkgevers op een aantal ziekmeldingen per jaar?
dinsdag 5 augustus 2025 om 14:10
Het kan zelfs averechts werken.Rijksmuseum schreef: ↑05-08-2025 13:26Ik geloof zeker dat aanleg/genen een grote rol spelen. Dat zie ik ook om me heen. Daarnaast weet ik van mezelf dat ik na een hele ingrijpende gebeurtenis in mijn leven, hoewel deze vele jaren geleden is, ervoor heeft gezorgd dat de emmer sneller vol zit. Dat zal me vatbaarder maken.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 5 augustus 2025 om 20:20
dinsdag 5 augustus 2025 om 20:59
Dank je! Ik ben allang afgekeurd en heb IVA. Ik had graag nog gewerkt. Ik heb geen kinderen dus hoef vrij weinig. Wel een vriend (mijn vriend, we hebben een lat-relatie) die een zware operatie heeft gehad en die ik nog verzorgd heb een tijd. Als iets echt moet dat kan ik het tijdelijk. Het allermoeilijkste is het om optimistisch te blijven als je altijd doodmoe ben. Mijn vriend en ik gaan elke dag ergens koffie drinken, dan ben je even onder de mensen. Erg leuk. En ik heb een hele rij hulpverleners om me heen verzameld. Dat helpt wel. Veel sterkte met alles!Rijksmuseum schreef: ↑04-08-2025 19:19Dit klinkt ontzettend frustrerend. Ik herken het, ondanks dat de onderliggende oorzaak bij mij niet medicatie is.
Maar ook weer elke keer opbouwen met sporten herken ik. Heb ook hulp gehad van een fysio, die heeft me in laten zien dat ik beter moet luisteren naar de grenzen die mijn lijf aangeeft. Ik ben ook regelmatig moe, ben vaak jaloers op mensen die alle ballen in de lucht kunnen houden (maar ben me er ook van bewust dat je dat aan de buitenkant niet altijd kan inschatten).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in