Gezondheid alle pijlers

geirriteerde / bloedende baarmoedermond?

19-01-2010 15:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Vandaag heb ik een uitstrijkje gehad vanwege het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. De uitslag is er natuurlijk nog niet, maar wel gaf de assistente aan dat mijn baarmoedermond erg rood en geirriteerd was en direct begon te bloeden. Helaas had de arts niet direct tijd om mee te kijken, nu staat er een volgende afspraak gepland over een paar weken.

Ook al gaf ze aan dat het "niets hoefde te betekenen", toch gaan er in mijn hoofd direct doemscenario's spelen.

Al jarenlang heb ik gynaecologische klachten (tussentijdse bloedingen), dit is jaren terug wel onderzocht maar niks gevonden. Normaal kan ik wel redelijk relativeren, maar ik ben me nu toch rot geschrokken, terwijl er in feite nog weinig aan de hand hoeft te zijn.

Pfff, zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Ja, ik heb het ook gehad, vele jaren geleden, en het is echt niet te zeggen wat het bij jou is.

Bij mij was het eerst een SOA die het veroorzaakte, en later nog dat het "gewoon" onrustig was, zoals de huisarts toen zei: sommige mensen hebben ook vaak een rode keel, dat is niet altijd iets ernstigs. Bij mij is het overgegaan, ik hoop dat het bij jou ook niet ernstig is.
Sommige vrouwen hebben daar gewoon dun slijmvlies wat snel gaat bloeden. Kun je niet veel aan doen, behalve het goed na laten kijken door een gyn dat het niks amders is.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Keetje, heb ik ook gehad. Bij mij noemde ze het ectropion. De baarmoederhals draait hierbij “binnenstebuiten” waardoor de bekledende laag van de binnenkant van de baarmoederhals aan de buitenkant komt te liggen. Ga maar eens googelen.

Ze hebben toen wat weefsel weggebrand (stelde weinig voor). Na jarenlange tussentijdse bloedingen nu nergens meer last van.

Wie weet is dit bij jou ook het geval.

Succes!
Bovenstaande behandeling (wegbranden) heeft de arts bij mij ook geadviseerd na soa-testen, meerdere uitstrijkjes en het weghalen van weefsel uit baarmoedermond.

Het hoeft dus inderdaad niks te betekenen, zolang de testen tenminste op niks ernstigs wijzen.
Bedankt voor de reacties

Er stond / staat al een afspraak bij de huisarts volgende week, maar vandaag kreeg ik post van het bevolkingsonderzoek: alles is OK !

Ik ben helemaal gelukkig dus ;)

De afspraak bij de huisarts blijft dus wel staan, misschien toch maar weer verder kijken wat er aan de hand is, maar het is in ieder geval geen (voorstadium van) bmhk. Pfffff ...
@keetje: gelukkig maar! ik heb het ook gehad.. had vaak tussentijdse bloedingen en ook weleens na geslachtsgemeenschap.. gyn vertelde erosie aan baarmoedermond.. of dat het aan de pil lag. Nu al jaren zonder pil geen tussentijdse bloedingen meer gehad. en tweede uitstrijkje laten maken bij huisarts en die vertelde dat de baarmoedermond er mooi bij lag (tja, ik had hem ook net lopen oppoesten)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven