Gezondheid alle pijlers

Gek van de jeuk!

21-03-2018 11:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of 2 heb ik kriebel aan/tussen mijn grote teen en die ernaast. Nu heb ik jaren geleden wel eens zwemmers eczeem gehad, dus wist wel gelijk wat het was. Een zalfje gehaald bij de apotheek. Dit verlicht wel, maar haalt de oorzaak niet weg. Afgelopen maandag via de huisarts een zalfje gekregen, maar het lijkt alleen maar te verergeren! Het wordt nu helemaal rood, dik, warm en het klopt (we hebben het nog steeds over mijn teen hoor ;-)). Net gebeld met de huisarts, afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag om langs te komen.

Maar voor de tussentijd: wie heeft dit ook wel eens gehad en weet DE oplossing tegen jeuk? Want ik ben er wel achter dat ik een vrij hoge pijngrens heb maar een erg lage jeukgrens... ik word er helemaal gek van!!
Als het om schimmel gaat dan zou ik het schoonmaken met water en zeep, droogblazen met een föhn en daarna een middel tegen zwemmerseczeem.

Dergelijke middelen veresen langdurige ononderbroken toepassing.
retrostar wijzigde dit bericht op 21-03-2018 17:14
93.52% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een zalfje voor zwemmerseczeem en dan zo'n reactie?
Zit er als actieve stof Terbinafine in?
Dan zou dit heel goed een allergische reactie op die zalf kunnen zijn.
Heb zelf eens een heel ernstige reactie gehad op dat stofje, ik slikte het toen in pilvorm en kreeg netelroos en uiteindelijk zelfs benauwdheid, toen ben ik zelfs op de eerste hulp beland.
Ik zou nogmaals met de huisarts (en niet met de assistente) overleggen en tot die tijd niets smeren.
Dank allemaal voor de tips en het meedenken! Ik ben idd gestopt met smeren, hou het droog en schoon. De afspraak van morgenmiddag bij de HA verzet naar deze ochtend, ik kon gelukkig rond half elf nog terecht..!
Smeer eens een beetje van het zalfje aan de binnenkant van je arm. Voordat je dit doet wel even je handen goed wassen met water en zeep zodat je niet jezelf aan het besmetten bent met schimmel. Als je daar ook een rode plek en/of jeuk krijgt dan ben je allergisch voor iets in het zalfje en moet je gelijk met het zalfje stoppen, ook op je teen. Als een allergische reactie uitblijft dan doen wat de assistente zegt en eventueel koelen met een icepack, doperwten of wat je maar leuk vindt om mee te koelen.
Misschien is het geen schimmel? Bij mij reageert contacteczeem zo. Dat ziet er ook niet uit als eczeem maar als enorm uit de kluiten gewassen rare muggenbult. Hydrocortison werkt dan wel heel goed.
Mijn man heeft iets soortgelijks gehad. Het bleek een bacteriële infectie met twee verschillende bacterieën. Streptokokken en nog een andere -kokken. Hij moest aan de antibiotica en kreeg speciale zalf met een antibioticum erin.

Ik zou niet zomaar doorsmeren (assistentes kunnen dit toch niet bepalen door de telefoon?) en het bezoek aan de huisarts afwachten.
Het is idd een bacteriële infectie bovenop een schimmelinfectie.. nu een andere zalf gekregen en een antibiotica kuur.. En maandag weer terug voor controle!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-03-2018 14:16
Reden: Spam
99.01% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven