Gek van eetgeluiden
vrijdag 3 februari 2017 om 19:18
Ik kan me weleens ergeren aan slurpende mensen, maar dat dit een neurologische aandoening kon zijn wist ik niet....krakende chips of knappende worteltjes vind ik wel gezellig klinken! Er zijn dus mensen die hier woest om worden. Iemand hier die lijdt aan misofonie?
http://www.ad.nl/buitenla ... ing-in-hersenen~aacdf7ac/
http://www.ad.nl/buitenla ... ing-in-hersenen~aacdf7ac/
't Is al met al een heel gedoe
vrijdag 3 februari 2017 om 19:27
Ja helaas bekend mee. Ik kan er serieus een woedeaanval van krijgen. Ondertussen weet ik wel naast wie ik kan zitten en ook wie absoluut niet. Helaas begrijpen mensen het niet altijd en gaan er dan zogenaamd grappig om doen. Dan is het dus tijd om te gaan! Ik ben wel blij dat er een diagnose voor bestaat, anders was het al snel geweest; stel je niet zo aan zeg
vrijdag 3 februari 2017 om 19:30
quote:reisa1978 schreef op 03 februari 2017 @ 19:27:
[...]
O, ik ga zelf ergens anders zitten. Mijn kinderen hebben geen last van mij.
Lief van je!
Mijn oom vond vooral dat iedereen zich maar moest aanpassen aan hem...
Mijn nichtjes kunnen inmiddels geruisloos eten en drinken.
Maar genieten van eten of een gezamenlijke maaltijd is er nog steeds niet bij na bijna 20 jaar met hem.
[...]
O, ik ga zelf ergens anders zitten. Mijn kinderen hebben geen last van mij.
Lief van je!
Mijn oom vond vooral dat iedereen zich maar moest aanpassen aan hem...
Mijn nichtjes kunnen inmiddels geruisloos eten en drinken.
Maar genieten van eten of een gezamenlijke maaltijd is er nog steeds niet bij na bijna 20 jaar met hem.
vrijdag 3 februari 2017 om 19:31
quote:bucket- schreef op 03 februari 2017 @ 19:29:
Haha ik was ooit in Japan en daar eten ze zoooo smerig brrrrr. Heb daardoor wel wat tolerantie opgebouwd nu haha
Paar jaar terug in hotel in Italië zat er een Japanner in de ontbijtzaal zo ontzettend te slurpen dat ik de ontbijtzaal heb verlaten.
Echt té goor!
Haha ik was ooit in Japan en daar eten ze zoooo smerig brrrrr. Heb daardoor wel wat tolerantie opgebouwd nu haha
Paar jaar terug in hotel in Italië zat er een Japanner in de ontbijtzaal zo ontzettend te slurpen dat ik de ontbijtzaal heb verlaten.
Echt té goor!
vrijdag 3 februari 2017 om 19:32
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 03 februari 2017 @ 19:26:
Yep. En hoe ouder ik word hoe erger het wordt.
Kan me met moeite weerhouden soms iemand die kraakt, slurpt of andere ranzige geluiden maakt te slaan.
Heel herkenbaar! Mijn familie weet ondertussen dat ze niet moeten gaan eten als ik nog niet eet want ik word er echt gek van.
Maar ik heb het bij de kleintjes niet, alleen de volwassenen maken veel herrie.
Yep. En hoe ouder ik word hoe erger het wordt.
Kan me met moeite weerhouden soms iemand die kraakt, slurpt of andere ranzige geluiden maakt te slaan.
Heel herkenbaar! Mijn familie weet ondertussen dat ze niet moeten gaan eten als ik nog niet eet want ik word er echt gek van.
Maar ik heb het bij de kleintjes niet, alleen de volwassenen maken veel herrie.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 3 februari 2017 om 19:33
vrijdag 3 februari 2017 om 19:35
vrijdag 3 februari 2017 om 19:36
Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap gehad en nu bij deze weer. Bij mensen die smakken (vooral bij het afbijten van een appel) heb ik het, en ik ben al een paar keer vroeg naar bed gegaan omdat ik compleet gek wordt van het geluid van de kat die zich wast (de onze heeft een buitengewoon ruwe tong en het maakt een soort soppend geluid ).
Tijdens mijn vorige zwangerschap moest ik voor mijn werk naar een info avond en zat ik naast een man die de hele avond om de paar seconden een soort grom/smak geluid maakte bij zijn neus ophalen. Ik heb van de hele informatie niets meegekregen Ik heb de hele avond mijn woede in zitten houden...
Buiten zwangerschappen om vind ik dit soort geluiden ook vervelend, maar kan ik het beter van me afzetten, lijkt me erg vervelend om blijvend last van te hebben.
Tijdens mijn vorige zwangerschap moest ik voor mijn werk naar een info avond en zat ik naast een man die de hele avond om de paar seconden een soort grom/smak geluid maakte bij zijn neus ophalen. Ik heb van de hele informatie niets meegekregen Ik heb de hele avond mijn woede in zitten houden...
Buiten zwangerschappen om vind ik dit soort geluiden ook vervelend, maar kan ik het beter van me afzetten, lijkt me erg vervelend om blijvend last van te hebben.
vrijdag 3 februari 2017 om 19:43
Ik heb een collega die tijdens het eten bij iedere hap praat. En dan ook nog van mmjm mmjm geluiden erbij + kletsklets. Ik wil daar gewoon écht niet bij in de buurt zijn.
Appels eten kan ik -gek genoeg- best handelen. Oké niet fijn maar smakken doet 100 keer meer in mijn hoofd.
Mijn vriend had vooral in het begin van onze relatie de nare eigenschap om met zijn tanden de vork/lepel te raken. In het begin wilde ik niet zeuren maar ik werd er zo akelig van dat ik toch maar gezegd heb dat ik daar heel agressief van word.
Soms doet hij het nog en dan zegt mijn blik genoeg
Appels eten kan ik -gek genoeg- best handelen. Oké niet fijn maar smakken doet 100 keer meer in mijn hoofd.
Mijn vriend had vooral in het begin van onze relatie de nare eigenschap om met zijn tanden de vork/lepel te raken. In het begin wilde ik niet zeuren maar ik werd er zo akelig van dat ik toch maar gezegd heb dat ik daar heel agressief van word.
Soms doet hij het nog en dan zegt mijn blik genoeg
vrijdag 3 februari 2017 om 19:47
quote:Froezel schreef op 03 februari 2017 @ 19:39:
Ik haat het gewoon. Il heb een keer naast een chips vretend monster gezeten. Hoeveel chips kan er wel niet in een zak!!!.
Daarna werden er 10 vingertoppen afgelikt.
Vreselijk!!!! Ik krijg al de kriebels als ik eraan denk...
Ik haat het gewoon. Il heb een keer naast een chips vretend monster gezeten. Hoeveel chips kan er wel niet in een zak!!!.
Daarna werden er 10 vingertoppen afgelikt.
Vreselijk!!!! Ik krijg al de kriebels als ik eraan denk...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 3 februari 2017 om 19:47
quote:Zinerva schreef op 03 februari 2017 @ 19:36:
Ik heb een collega waarbij zijn kunstgebit klappert als hij eet, als hij tegelijk pauze heeft met mij dan ga ik niet in de kantine zitten. Ik krijg anders geen hap door mijn keel en ik zou hem wel aan kunnen vliegen.O maar dat is ook wel heel erg.
Ik heb een collega waarbij zijn kunstgebit klappert als hij eet, als hij tegelijk pauze heeft met mij dan ga ik niet in de kantine zitten. Ik krijg anders geen hap door mijn keel en ik zou hem wel aan kunnen vliegen.O maar dat is ook wel heel erg.
't Is al met al een heel gedoe