Gezondheid alle pijlers

Gele bril/glazen

03-01-2018 10:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg steeds meer moeite met autorijden in het donker. Zeker met van dat regenachtige weer. Ik heb weleens gelezen dat een bril met gele glazen kan helpen. Heeft iemand daar ervaringen mee? En zit er kwaliteitsverschil tussen de verschillende brillen/glazen?
Dat zal echt zelf moeten ervaren.
Als het donker weer is ziet bij mij alles er veel helderder uit, en ook scherper lijkt het wel. 's nachts weinig verschil bij mij.
Ik weet ook dat er mensen zijn die er 's nachts baat bij hebben.
Gewoon om te proberen een goedkope zonnebril kopen met gele glazen.
Maakt het dan nog uit welke gele glazen erin zitten? Heb je ook "neppers".
Ow zo'n gele autobril zag ik van de week bij action liggen, ik vroeg me toen nog af of het echt zou werken. Misschien het proberen waard, voor het geld hoef je dat iig niet te laten :)
Ik heb inderdaad zo'n 'overzetbril' met gele glazen.
Hij past over mijn eigen bril heen.
Vind het een verademing om met die bril op auto te rijden als het erg donker en regenachtig is!
Ik heb er ook een. Als 2de bril op sterkte gratis actie. Nachtbril/auto-bril. Inderdaad gele glazen die tegenlicht enzo filteren. Werkt best wel goed in vergelijking met niets.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
oh dat wil ik ook, ik zie inmiddels in het donker ook niet meer zo best ;-)
peentjes eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ook een overzetbril. Vind hem niet fijn zitten, hij schuurt tegen mn wangen. Voor de felle lichten helpt hij ook niet super veel. Meestal vergeet ik hem op te zetten.
hij helpt mij goed in het donker bij het felle licht van tegenliggers.
Heb hem via internet voor een paar tientjes.Overzetbril.
Gele glazen helpen goed voor contrast, dus bv in de mist

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven