Gezondheid alle pijlers

Genante problemen

09-10-2017 10:40 51 berichten
Hi iedereen!

Ik vroeg me af of iemand me kon helpen/meer af weet van mijn genante probleempje. Om maar even met de deur in huis te vallen: ik heb nu al bijna een maand last van mijn vagina. Heb heel erg last van een branderig gevoel, soms zo erg dat ik er wel van kan janken. Verder ruikt mijn urine sinds ik dat probleem heb ook erg sterk (verder geen rare geurtjes). Op momenten dat de pijn heel erg is, ziet mijn vagina er geirriteerd uit.
Wat het gekke is, is dat als ik veel thee drink de pijn weg gaat. Dat is natuurlijk top, maar de pijn is er elke ochtend en als ik stop met thee drinken komt het weer terug. Daarom vertrouw ik het niet en ben ook bang dat het overslaat op iets anders.

Vorige week was ik er helemaal klaar mee en ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Die wilde me eerst laten testen op blaasontsteking (daarvoor moest ik binnenkort opnieuw langs gaan, ben nog niet geweest) omdat ik dat vaker gehad heb, maar ik weet zeker dat dat het niet is. Dit voelt toch heel anders. Een SOA kan het niet zijn, ik heb nu 2 jaar een vriend en ik weet zeker dat hij niet is vreemdgegaan waardoor hij het gekregen zou hebben. En ik natuurlijk ook niet! Ik dacht misschien aan een vaginale schimmel, maar ik heb volgens mij daar toch niet alle symptonen van (wat ik op internet vind dan).

Misschien herkent iemand dit probleem en weet middeltjes wat hiertegen zou kunnen helpen?
Alvast bedankt!
xxxx
Summerdance schreef:
09-10-2017 10:53
Das raar want ik neem aan dat je gewoon een basis verzekering hebt toch?

Verder vind ik geen tijd een heel belabberd excuus
Het gaat om je gezondheid en daar maak je toch tijd voor
Ik zou mijn geld namelijk eerder zetten op de diagnose van een huisarts dan op de diagnose van de Viva dames
No offence ladies
Ja ik heb gewoon basis, maar vorige keer kreeg ik dus niets vergoed... Ga vanavond maar even met mijn verzekering bellen hoe dat nou precies zit. Verder dat met tijd heb je gelijk in hoor, het is gewoon meer dat ik het nu die paar dagen nog wel volhoudt, en dan hoef ik niet vrij te vragen van werk.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts bellen, dokterspost bellen en ook langsgaan daar, ik heb daar nog nooit een rekening van gezien. En ik heb echt niet de duurste verzekering. Wat raar.
Vicky schreef:
09-10-2017 11:02
Huisarts bellen, dokterspost bellen en ook langsgaan daar, ik heb daar nog nooit een rekening van gezien. En ik heb echt niet de duurste verzekering. Wat raar.
Ja na wat iedereen hier zegt dat het gratis is snap ik er ook niets meer van. Zit bij FBTO en heb alles gewoon basis en geen extra modules.
D00rnr00sje schreef:
09-10-2017 11:04
Ja na wat iedereen hier zegt dat het gratis is snap ik er ook niets meer van. Zit bij FBTO en heb alles gewoon basis en geen extra modules.
Heb je een restitutiepolis? Het makkelijkste is gewoon de huisartsenpost vragen waarom je een rekening hebt gekregen.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Harvey_Specter schreef:
09-10-2017 10:57
Meteen achter die rekening aangaan. Vraag aan de huisartsenpraktijk waarom de rekening niet naar de zorgverzekering is gestuurd. Daarna contact opnemen met zorgverzekering. Zaakjes wel een beetje regelen he? Huisarts niet meer bellen door een rekening is een beetje slap.
Ik heb dus de verzekering gebeld en hun zeiden dat het bedrag te laag was om vergoed te worden. Vandaar dat ik nu verbaast ben om te horen dat het gewoon gratis zou moeten zijn. Misschien had diegene die ik aan de telefoon had een fout gemaakt. Maar goed, dat is nu ook alweer anderhalf jaar geleden dus zou nu wel te laat zijn ervoor. Ik ga vanavond de verzekering bellen en vragen voor een duidelijke uitleg.
UPDATE

Heb dus even op de site gekeken van mijn verzekering en daarop staat dus ook dat het gewoon vergoed zou moeten worden.
Heel raar dat ik dus een rekening kreeg van telefonisch consult. Nja, heb ik daar weer van geleerd.

Ik ga jullie advies opvolgen en donderdag urine inleveren bij de dokter. Als daar uitkomt dat het geen blaasontsteking is, ga ik een afspraak maken bij de dokter. Gezondheid is inderdaad wel belangrijk.

Bedankt voor jullie reacties iedereen!
D00rnr00sje schreef:
09-10-2017 11:11
Ik heb dus de verzekering gebeld en hun zeiden dat het bedrag te laag was om vergoed te worden. Vandaar dat ik nu verbaast ben om te horen dat het gewoon gratis zou moeten zijn. Misschien had diegene die ik aan de telefoon had een fout gemaakt. Maar goed, dat is nu ook alweer anderhalf jaar geleden dus zou nu wel te laat zijn ervoor. Ik ga vanavond de verzekering bellen en vragen voor een duidelijke uitleg.

Bezoek aan huisarts en huisartsenpost is altijd gratis, behalve misschien als je zonder eerst te bellen naar de hap gaat, maar dan heb je je niet aan de regels gehouden. Als de ha je doorstuurt of zelf verder onderzoek doet is dat niet gratis en gaat het van je eigen risico af. Hoef je geen aanvullende verzekering voor te hebben.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
fayanna schreef:
09-10-2017 11:23
Bezoek aan huisarts en huisartsenpost is altijd gratis, behalve misschien als je zonder eerst te bellen naar de hap gaat, maar dan heb je je niet aan de regels gehouden. Als de ha je doorstuurt of zelf verder onderzoek doet is dat niet gratis en gaat het van je eigen risico af. Hoef je geen aanvullende verzekering voor te hebben.
behalve als TO in het weekend contact zocht
Toch kan het alsnog een blaasontsteking zijn, dat de bacteriën zich ook verspreid hebben over de vagina, dat maakt hen pijnlijk en rood en dat is mij ook wel eens overkomen. Naast naar je huisarts gaan kun je voldoende drinken, down under spoelen met water en vooral niet met zeepproducten wassen. Maar misschien is het toch iets anders. Dus. Geen diagnose alleen het openhouden van de blaasontsteking optie. Zodra duidelijk is dat het een blaasontsteking is kan ik wel multi-gyn gel aanraden ter verkoeling.
Je zegt wel zo mooi is geen uwi, maar ik zou toch maar even snel een plasje inleveren. En daar hoef je geen vrij voor te nemen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
lilalinda schreef:
09-10-2017 11:31
nee, ook niet. Alleen op medicatie of bv rontgen of bloedafnames betaal je extra dan gewoon door de weeks. Het consult ook telefonisch gaat uit je basisverzekering. Soms wordt het alleen niet automatisch gedeclareerd, vaak als je eigen huisarts niet aangesloten is bij die huisartsenpost, dus buiten je regio, en moet je het zelf indienen. Zie bv https://huisartsenpostduinenbollenstreek.nl/kosten/
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 09-10-2017 11:55
29.34% gewijzigd
-Kia-Ora- schreef:
09-10-2017 11:41
Je zegt wel zo mooi is geen uwi, maar ik zou toch maar even snel een plasje inleveren. En daar hoef je geen vrij voor te nemen.
Mijn huisarts is open van 8-17, als ik urine in moet leveren dan moet dat dus ook tussen die tijden. Volgens mij zijn er genoeg mensen die tussen die tijden werken, in iedergeval icm reistijd voor 8 uur van huis weg zijn en na 5 uur pas weer terug zijn. Dus dan zul je ook voor het inleveren van urine vrij moeten nemen/later beginnen/eerder weg.
Of kun je bij jouw huisarts urine ook buiten openingstijden inleveren? Want dat zou wel heel handig zijn.
lilalinda schreef:
Wauw dat zou het wel kunnen zijn! Het is al lang geleden maar ik belde toen ik in de stad was en dat is waarschijnlijk wel in het weekend geweest. Wat dom!
stripverhaal schreef:
09-10-2017 11:48
Mijn huisarts is open van 8-17, als ik urine in moet leveren dan moet dat dus ook tussen die tijden. Volgens mij zijn er genoeg mensen die tussen die tijden werken, in iedergeval icm reistijd voor 8 uur van huis weg zijn en na 5 uur pas weer terug zijn. Dus dan zul je ook voor het inleveren van urine vrij moeten nemen/later beginnen/eerder weg.
Of kun je bij jouw huisarts urine ook buiten openingstijden inleveren? Want dat zou wel heel handig zijn.
Ja precies mijn huisarts is dat dus ook en ik ben die tijden van huis op weg van en naar werk. Kan niet urine inleveren buiten die tijden, dus moet wel later beginnen en later stoppen/vrij nemen.
D00rnr00sje schreef:
09-10-2017 11:53
Ja precies mijn huisarts is dat dus ook en ik ben die tijden van huis op weg van en naar werk. Kan niet urine inleveren buiten die tijden, dus moet wel later beginnen en later stoppen/vrij nemen.
je mag voor doktersbezoek en daar valt in mijn ogen ook plasje inleveren of bloedprikken onder, vrij nemen van werk he? Dus iets later beginnen of eerder weg.
lilalinda schreef:

Huisartsenpost is altijd gratis als je tenminste van te voren telefonisch contact opneemt.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Toch best logisch dat je huisarts eerst bepaalde voor de hand liggende dingen wil uitsluiten voor hij/zij verder gaat met testen? Je weet nu toch wat je moet doen? Doe dat dan en dan zie je daarna wel weer verder toch?
UPDATE (voor de mensen die interesse hebben)

Ben dus naar de dokter geweest, jahoor toch wel blaasontsteking.
Zit nu dus de komende 5 dagen aan de antibiotica. En dan nog iets: de dokter wilt me laten testen op een soa.
Een soa. Jup.
Mijn vriend is de enige met wie ik seks gehad heb, hij heeft voor mij een vriendin gehad die vreemd gegaan was.
Dus ik belde hem met het nieuws en dat de dokter me wilt testen en toen vertelde hij mij ineens dat hij 4 jaar geleden wel eens iets gehad heeft omdat hij uit een verkeerd glas gedronken had. Daar is hij voor behandeld natuurlijk maar hij heeft het mij nooit verteld.
Ik ben nu dus vet bang dat ik zonder dat ik het weet al heel lang met iets rondloop en misschien wel onvruchtbaar of minder vruchtbaar erdoor geworden ben. Ja, misschien wel een beetje vergezocht maar ik stress 'm dood hier.
Volgende week dinsdag heb ik de afspraak voor die test, dus ik houd jullie wel op de hoogte als jullie dat willen.

--

wijziging:
Mijn vriend heeft zijn dokter net gebeld en hij zegt dat hij zeker weet dat zijn verleden hier niets mee te maken heeft.
Ik hoop het maar.
anoniem_356210 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 09:21
Reden: update
7.56% gewijzigd
een SOA krijg je niet van uit een glas drinken of de wc-bril, wat een lulverhaal!
Fijn dat je nu weet dat je een blaasontsteking hebt en ervoor behandeld wordt. Wat je vriend betreft: een soa loop je niet op door iets uit andermans glas te drinken, hooguit een koortslip of pfeiffer. Dus qua soa raar verhaal...... Misschien haalt ie wat door elkaar? In ieder geval verstandig een soa test te laten doen, weet wel dat dit wel van je eigen risico afgaat en soms best duur kan zijn.
Misschien heeft de ex van mijn vriend hem overtuigd dat het daardoor komt, ik vond het ook al raar maargoed.
Qua kosten betreft: ik weet het, maar goed, gezondheid gaat voor. Ik ga ervan uit dat het niet zo is, maar beter om het zeker te weten.
D00rnr00sje schreef:
12-10-2017 09:19
UPDATE (voor de mensen die interesse hebben)

Ben dus naar de dokter geweest, jahoor toch wel blaasontsteking.
Zit nu dus de komende 5 dagen aan de antibiotica. En dan nog iets: de dokter wilt me laten testen op een soa.
Een soa. Jup.
Mijn vriend is de enige met wie ik seks gehad heb, hij heeft voor mij een vriendin gehad die vreemd gegaan was.
Dus ik belde hem met het nieuws en dat de dokter me wilt testen en toen vertelde hij mij ineens dat hij 4 jaar geleden wel eens iets gehad heeft omdat hij uit een verkeerd glas gedronken had. Daar is hij voor behandeld natuurlijk maar hij heeft het mij nooit verteld.
Ik ben nu dus vet bang dat ik zonder dat ik het weet al heel lang met iets rondloop en misschien wel onvruchtbaar of minder vruchtbaar erdoor geworden ben. Ja, misschien wel een beetje vergezocht maar ik stress 'm dood hier.
Volgende week dinsdag heb ik de afspraak voor die test, dus ik houd jullie wel op de hoogte als jullie dat willen.

--

wijziging:
Mijn vriend heeft zijn dokter net gebeld en hij zegt dat hij zeker weet dat zijn verleden hier niets mee te maken heeft.
Ik hoop het maar.
O_O
D00rnr00sje schreef:
12-10-2017 09:43
Misschien heeft de ex van mijn vriend hem overtuigd dat het daardoor komt, ik vond het ook al raar maargoed.
Qua kosten betreft: ik weet het, maar goed, gezondheid gaat voor. Ik ga ervan uit dat het niet zo is, maar beter om het zeker te weten.
Gezondheid gaat voor? Hoe komt het dan dat je zo lang rondloopt met deze klachten en niet naar de huisarts gaat?!
redandwhite schreef:
12-10-2017 09:53
Gezondheid gaat voor? Hoe komt het dan dat je zo lang rondloopt met deze klachten en niet naar de huisarts gaat?!
Omdat de pijn minder erg was dan bij mn vorige blaasontstekingen en ik eerst wilde aankijken of het weg zou gaan voordat ik meteen naar de dokter zou gaan. Daarom.
In je OP staat je soms van de branderige pijn moest janken. Tja. Dat zijn geen lichte klachten volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven