Genante problemen
maandag 9 oktober 2017 om 10:40
Hi iedereen!
Ik vroeg me af of iemand me kon helpen/meer af weet van mijn genante probleempje. Om maar even met de deur in huis te vallen: ik heb nu al bijna een maand last van mijn vagina. Heb heel erg last van een branderig gevoel, soms zo erg dat ik er wel van kan janken. Verder ruikt mijn urine sinds ik dat probleem heb ook erg sterk (verder geen rare geurtjes). Op momenten dat de pijn heel erg is, ziet mijn vagina er geirriteerd uit.
Wat het gekke is, is dat als ik veel thee drink de pijn weg gaat. Dat is natuurlijk top, maar de pijn is er elke ochtend en als ik stop met thee drinken komt het weer terug. Daarom vertrouw ik het niet en ben ook bang dat het overslaat op iets anders.
Vorige week was ik er helemaal klaar mee en ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Die wilde me eerst laten testen op blaasontsteking (daarvoor moest ik binnenkort opnieuw langs gaan, ben nog niet geweest) omdat ik dat vaker gehad heb, maar ik weet zeker dat dat het niet is. Dit voelt toch heel anders. Een SOA kan het niet zijn, ik heb nu 2 jaar een vriend en ik weet zeker dat hij niet is vreemdgegaan waardoor hij het gekregen zou hebben. En ik natuurlijk ook niet! Ik dacht misschien aan een vaginale schimmel, maar ik heb volgens mij daar toch niet alle symptonen van (wat ik op internet vind dan).
Misschien herkent iemand dit probleem en weet middeltjes wat hiertegen zou kunnen helpen?
Alvast bedankt!
xxxx
Ik vroeg me af of iemand me kon helpen/meer af weet van mijn genante probleempje. Om maar even met de deur in huis te vallen: ik heb nu al bijna een maand last van mijn vagina. Heb heel erg last van een branderig gevoel, soms zo erg dat ik er wel van kan janken. Verder ruikt mijn urine sinds ik dat probleem heb ook erg sterk (verder geen rare geurtjes). Op momenten dat de pijn heel erg is, ziet mijn vagina er geirriteerd uit.
Wat het gekke is, is dat als ik veel thee drink de pijn weg gaat. Dat is natuurlijk top, maar de pijn is er elke ochtend en als ik stop met thee drinken komt het weer terug. Daarom vertrouw ik het niet en ben ook bang dat het overslaat op iets anders.
Vorige week was ik er helemaal klaar mee en ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Die wilde me eerst laten testen op blaasontsteking (daarvoor moest ik binnenkort opnieuw langs gaan, ben nog niet geweest) omdat ik dat vaker gehad heb, maar ik weet zeker dat dat het niet is. Dit voelt toch heel anders. Een SOA kan het niet zijn, ik heb nu 2 jaar een vriend en ik weet zeker dat hij niet is vreemdgegaan waardoor hij het gekregen zou hebben. En ik natuurlijk ook niet! Ik dacht misschien aan een vaginale schimmel, maar ik heb volgens mij daar toch niet alle symptonen van (wat ik op internet vind dan).
Misschien herkent iemand dit probleem en weet middeltjes wat hiertegen zou kunnen helpen?
Alvast bedankt!
xxxx
maandag 9 oktober 2017 om 10:47
Ik had niet echt een afspraak gemaakt, bij mij kan je gewoon binnenlopen en je klachten vertellen. Dan helpen ze je ook al goed (en kost het geen geld voor een afspraak hahah). Ze keken dus in mijn geschiedenis van klachten enzo en zagen 4 keer blaasontsteking in 2 jaar tijd dus daarom wilden ze me eerst daarop laten testen. Dus ik moet eigenlijk binnenkort langsgaan met urine, maar ik heb donderdagochtend pas tijd om langs te gaan. En aangezien ik dus al weet dat dat het niet is dacht ik, laat ik het hier vragen. Misschien hebben anderen dit ook gehad.
maandag 9 oktober 2017 om 10:49
maandag 9 oktober 2017 om 10:50
Huisarts zit in NL in de basiszorg. Woon je in België?D00rnr00sje schreef: ↑09-10-2017 10:47Ik had niet echt een afspraak gemaakt, bij mij kan je gewoon binnenlopen en je klachten vertellen. Dan helpen ze je ook al goed (en kost het geen geld voor een afspraak hahah). Ze keken dus in mijn geschiedenis van klachten enzo en zagen 4 keer blaasontsteking in 2 jaar tijd dus daarom wilden ze me eerst daarop laten testen. Dus ik moet eigenlijk binnenkort langsgaan met urine, maar ik heb donderdagochtend pas tijd om langs te gaan. En aangezien ik dus al weet dat dat het niet is dacht ik, laat ik het hier vragen. Misschien hebben anderen dit ook gehad.
maandag 9 oktober 2017 om 10:51
Voor je gezondheid moet je tijd maken toch?D00rnr00sje schreef: ↑09-10-2017 10:47Ik had niet echt een afspraak gemaakt, bij mij kan je gewoon binnenlopen en je klachten vertellen. Dan helpen ze je ook al goed (en kost het geen geld voor een afspraak hahah). Ze keken dus in mijn geschiedenis van klachten enzo en zagen 4 keer blaasontsteking in 2 jaar tijd dus daarom wilden ze me eerst daarop laten testen. Dus ik moet eigenlijk binnenkort langsgaan met urine, maar ik heb donderdagochtend pas tijd om langs te gaan. En aangezien ik dus al weet dat dat het niet is dacht ik, laat ik het hier vragen. Misschien hebben anderen dit ook gehad.
maandag 9 oktober 2017 om 10:51
Is dat zo? Ik had vorig jaar gebeld vanwege blaasontsteking en toen vertelden ze me wat ik er op dit moment tegen kon doen en dat ik maar langs moest gaan. Kreeg ik een paar dagen later een vette rekening binnen voor een telefonisch consult!! Heb daarna zo veel mogelijk vermeden om echt een afspraak te maken.
maandag 9 oktober 2017 om 10:52
Nee ik woon in nederland, maar ik had vorig jaar gebeld vanwege blaasontsteking en toen vertelden ze me wat ik er op dit moment tegen kon doen en dat ik maar langs moest gaan. Kreeg ik een paar dagen later een vette rekening binnen voor een telefonisch consult!! Heb daarna zo veel mogelijk vermeden om echt een afspraak te maken.
maandag 9 oktober 2017 om 10:53
Huisartsenpost, toevallig? Of niet je eigen huisarts/niet ingeschreven?D00rnr00sje schreef: ↑09-10-2017 10:51Is dat zo? Ik had vorig jaar gebeld vanwege blaasontsteking en toen vertelden ze me wat ik er op dit moment tegen kon doen en dat ik maar langs moest gaan. Kreeg ik een paar dagen later een vette rekening binnen voor een telefonisch consult!! Heb daarna zo veel mogelijk vermeden om echt een afspraak te maken.
maandag 9 oktober 2017 om 10:53
Das raar want ik neem aan dat je gewoon een basis verzekering hebt toch?D00rnr00sje schreef: ↑09-10-2017 10:51Is dat zo? Ik had vorig jaar gebeld vanwege blaasontsteking en toen vertelden ze me wat ik er op dit moment tegen kon doen en dat ik maar langs moest gaan. Kreeg ik een paar dagen later een vette rekening binnen voor een telefonisch consult!! Heb daarna zo veel mogelijk vermeden om echt een afspraak te maken.
Verder vind ik geen tijd een heel belabberd excuus
Het gaat om je gezondheid en daar maak je toch tijd voor
Ik zou mijn geld namelijk eerder zetten op de diagnose van een huisarts dan op de diagnose van de Viva dames
No offence ladies
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 9 oktober 2017 om 10:54
maandag 9 oktober 2017 om 10:55
hahahahaahhaha ik ga stuk! Ja ik ga wel langs indd, lijkt me toch wel het beste. Vroeg het meer omdat ik dacht dat misschien anderen dit ook hebben gehad. Kan niets vinden op internet met mijn symptonen.
maandag 9 oktober 2017 om 10:55
maandag 9 oktober 2017 om 10:56
Wij mogen geen diagnose stellen, we kúnnen het ook niet trouwens. EN zonder diagnose kunnen we je ook niet zeggen wat zou kunnen helpen. Mijn ervaring is dat bij klachten van de buik altijd een blaasontsteking onderzocht en liefst uitgesloten wordt. Kennelijk voelt het niet altijd hetzelfde.
Later is nu
maandag 9 oktober 2017 om 10:57
Meteen achter die rekening aangaan. Vraag aan de huisartsenpraktijk waarom de rekening niet naar de zorgverzekering is gestuurd. Daarna contact opnemen met zorgverzekering. Zaakjes wel een beetje regelen he? Huisarts niet meer bellen door een rekening is een beetje slap.D00rnr00sje schreef: ↑09-10-2017 10:52Nee ik woon in nederland, maar ik had vorig jaar gebeld vanwege blaasontsteking en toen vertelden ze me wat ik er op dit moment tegen kon doen en dat ik maar langs moest gaan. Kreeg ik een paar dagen later een vette rekening binnen voor een telefonisch consult!! Heb daarna zo veel mogelijk vermeden om echt een afspraak te maken.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
maandag 9 oktober 2017 om 10:59
Die vind ik niet zo geweldig hoor. Iets van de huisarts is echt beter is mijn ervaring. Plus dat je bij de huisarts een traject ingaat omdat je zelf al aangeeft dat je denkt dat het geen blaasontsteking is (hoewel dat toch echt onderzocht moet worden!). Dus toch urine in gaan leveren voor onderzoek, dat is toch echt zo gepiept. Waarom blijf je hier mee rondlopen?
Ik heb zelf blaasontsteking gehad, maar ook klachten die daarop leken. Bleek dat mijn urineleider geirriteerd/gekneusd was, waarschijnlijk door wrijving (seks). Ik moest toen elke keer na de seks een klein antibiotica tabletje nemen. En toen had ik nergens meer last van. Mijn toenmalige vriend was nogal groot geschapen dus ik denk dat het daar ook door kwam. Met mijn huidige partner nergens last van (ook weer zo typisch).